[Coupe V6] Poprawny montaż kolektora ssącego
[Coupe V6] Poprawny montaż kolektora ssącego
Cześć W książce Sam naprawiam Audi A4 piszą że po zdjęciu kolektora ssącego przed jego ponownym montażem należy/powinno się dokręcić wszystkie śruby głowicy cylindrów o 90 stopni.Chyba dobrze zrozumiałem więc co zrobić?
Ostatnio zmieniony 30 sie 2014, 19:39 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.
Siemasz Proste że założyłem nowe uszczelki ale nie pod głowicami cha cha.Reanimowałem klapy dolotu.Dwa razy ściągałeś hmm ale co robiłeś? Problem w tym że silnik był suchy pod kolektorem a pojawił się przeciek w postaci oleju.Więc albo spod dekla tego śmiesznego .W co szczerze wątpię albo spod uszczelek głowicy.Na pewno po tym rezaniu.Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-08-30, 19:48 ]
Więc jak, nikt nic nie napisze więcej?
[ Dodano: 2014-08-30, 19:48 ]
Więc jak, nikt nic nie napisze więcej?
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
Pierwszym razem czyściłem go w środku i zmieniałem tą dużą uszczelke bo nie trzymała dobrze, drugim pocenie się tam z dekla i właśnie nie ma śmiania, żebyś się nie zdziwił, że z pod tego dekla leje, bardzo częsty przypadek, koszt nowej uszczelki w ASO ok 80zł z tego co pamiętam
Co do klap to chyba pora wywalić tego blosa i założyć sekwencje, nie będzie wtedy strzelało i uszkadzało klap :mrgreen:
Co do klap to chyba pora wywalić tego blosa i założyć sekwencje, nie będzie wtedy strzelało i uszkadzało klap :mrgreen:
Mnie nie strzela,wyregulowany cały system.Może poprzedniemu właścicielowi,znamy go przecież <ok> Ty z miasta a ja po aucie.PuSzEk pisze:Co do klap to chyba pora wywalić tego blosa i założyć sekwencje, nie będzie wtedy strzelało i uszkadzało klap
Uszczelkę miałem w ręce ale jej nie kupiłem.Miałem zobaczyć stan zaworków z tym że zrezygnowałem.Ciekawość pierwszy stopień do piekła.Koszt 48zł.Gdyby może listwa wtryskowa nie puściła resztek benzyny szybciej bym zlokalizował usterkę.A tak muszę kombinować.Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Uszczelka pod dekiel skrzyni korbowej w aso kosztuje od 30 zł (jakieś dwa lata temu, ale ceny stałe). Sam ściągałem kolektor dolotowy jak szukałem przyczyn wycieku oleju, jak się okazało lały głowice.
W każdym razie należy (podobno) uważać, żeby nie przesadzić z dokręceniem kolektora bo .... można ściągnąć za mocno i przy okazji nawieruszyć głowice :shock: i wyciek będzie. Samych śrub głowicy nie ruszałem, nie wiem czy w ogóle powinno się je ruszać w trakcie eksploatacji? Przecież - przynajmniej w nowszych samochodach niż fso1500/polonez - głowic się nie dociąga po iluś tam kilometrach.
Ja teraz (znaczy od pół roku planuje, ale ciągle czasu ni ma) planuję raz jeszcze zrzucić kolektor i sprawdzić zaworki oleju pod deklem skrzyni korbowej. Kupiłem klucz dynamometryczny 5-35 jonnesawy żeby nie narobić sobie kuku. Oczywiście jak ktoś ma doświadczenie do dokręci i bez tego, ale i'am amator to kupiłem.
Pytanie odnośnie kolektora - czy można zamiast uszczelki kolektora (ona kosztuje ok 70 zł chyba) złożyć te dwie połówki na pastę dirko jedynie? Jeśli się uda uratować uszczelkę to dam uszczelkę i dirko, ale jakby co to czy można samo dirko?
W każdym razie należy (podobno) uważać, żeby nie przesadzić z dokręceniem kolektora bo .... można ściągnąć za mocno i przy okazji nawieruszyć głowice :shock: i wyciek będzie. Samych śrub głowicy nie ruszałem, nie wiem czy w ogóle powinno się je ruszać w trakcie eksploatacji? Przecież - przynajmniej w nowszych samochodach niż fso1500/polonez - głowic się nie dociąga po iluś tam kilometrach.
Ja teraz (znaczy od pół roku planuje, ale ciągle czasu ni ma) planuję raz jeszcze zrzucić kolektor i sprawdzić zaworki oleju pod deklem skrzyni korbowej. Kupiłem klucz dynamometryczny 5-35 jonnesawy żeby nie narobić sobie kuku. Oczywiście jak ktoś ma doświadczenie do dokręci i bez tego, ale i'am amator to kupiłem.
Pytanie odnośnie kolektora - czy można zamiast uszczelki kolektora (ona kosztuje ok 70 zł chyba) złożyć te dwie połówki na pastę dirko jedynie? Jeśli się uda uratować uszczelkę to dam uszczelkę i dirko, ale jakby co to czy można samo dirko?
Cześć Właśnie w Sam naprawiam A4 jest o tym silniku dużo.W pierwszym poście na zdjęciu jest że jeśli ściągniemy kolektor należy dociągnąć śruby głowic o 90 stopni.Zastanawiając się ma to sens choć o tym nie wiedziałem i nawet nie pomyślałbym że tak trzeba.W sumie faktycznie uszczelka układa się (siada) po jakimś czasie czy w silniku z fabryki lub po remoncie a że to V6 to dwie głowice po ściągnięciu kolektora ssącego tracą hmm swoją jedność konstrukcyjną.Po jego ponownym montażu powstają inne naprężenia.Nie przejechałem wiele więc zrobię jak w książce choć szkoda że nie zrobiłem tego wcześniej czyli po remoncie klap :evil: Teraz można by się zastanowić czy nie warto dociągać głowic po zmianie uszczelki.
Co do kolektora to dobrze powierzchnie oczyść i możesz spróbować dać na paście dirko bez lub z uszczelką.Chwalą sobie ludzie ten preparat.Oczywiście daj się mu związać przez np noc z kolektorem.Pozdrawiam
Co do kolektora to dobrze powierzchnie oczyść i możesz spróbować dać na paście dirko bez lub z uszczelką.Chwalą sobie ludzie ten preparat.Oczywiście daj się mu związać przez np noc z kolektorem.Pozdrawiam
Zgodzę się do jednego że szkoły są dwie.Wszystko zależy od chęci.Miałem kiedyś malucha 600-tkę z dociągniętą głowicą którego zresztą sprzedałem.Buda zgniła a silnik poszedł do innego.Kolesie mówili że nie do zajechania silnik.Fakt robiłem go z bratem a on jest hmm solidnym mechanikiem który tak właśnie robi jeśli ma być coś dla siebie i na dłużej.Niestety nasze drogi się rozeszły.Nie wiem jak i czy ktoś się przyłożył do tej V6 ale jest po remoncie co akurat widzę.Dociągnę bo cóż hmm tak czy siak w ostateczności wymiana uszczelek wchodzi w rachubę.Więc próba nie szczelba i obym nie zepsuł jak zażartowałeśPuSzEk pisze: co do głowic to mój mechanik twierdzi, że się nie dociąga, nowe śruby moment taki jaki ma być i tyle
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
słuchaj jeśli szpilki(śruby) są nowe to się nie dokręca, bo nie ma to sensu, klucz dynamometryczny i tyle, dokręcanie było modne w maluchach, fiatach, polonezach, przyzwyczajenia z dziada pradziada moim zdaniem jeśli stare to można dociągać, ogólnie jak chcesz zagłębić się w te tematy to wystarczy wpisać w google i opinie są raczej jednomyślne, nie dociąga się
Nigdy bym nie dokręcał głowic na starych śrubach jeśli nie były założone nowe po zmianie uszczelek.Zaryzykowałem bo wydaje mi się że był robiony silnik więc może śruby też ktoś dał nowe.Jedno jest pewne że wytrzymały te 90 stopni i tylko tyle poszły.Więcej nie próbujcie jeśli ktoś się odważy tego samego.Ponad miesiąc jeżdżę i motor jest suchy.Co ciekawe zauważyłem nawet pewne plusy.Chyba najmocniejszym z nich jest to że przestał brać olej.Odkąd go kupiłem musiałem co jakiś czas dolewać.Zachowanie temperatury i ciśnienia oleju też się zmieniło na lepsze.Jednak jeśli mi kiedykolwiek przyjdzie robić ten silnik to po 10000 tyś przejechanych km dociągnę szpilki.Teraz trochę żałuję że nie zrobiłem tego od razu po kupnie razem z przeglądem ssącego kolektora.Pozdrawiam
Dodam tylko ze w ksiazce sam naprawiam od A4 jest wilele bledow i to powaznych! Wiec moze ktos tlmaczac ta ksiazke zle to zinterpretowal i podal np dokrecic sruby kolektora o 90st?
Moim zdaniem jak sie kolektor dokreci odpowiednim momentem to nie powinno nic cjeknac, co innego jak ktos doj.... na maxa to kolektor dziala jak klin na glowice - one sie rozszerzaja i powapstaja wycieki.
W ksiazce oA4 jest np napisane ze napinacz rozrzadu dokreca sie omentem 45 Nm a rolke prowazaca 25Nm przy czym sruba rolki napinajacej to m8 a prowadzacej m10. Mozna sobie przez to niezlego bajzlu narobic
Moim zdaniem jak sie kolektor dokreci odpowiednim momentem to nie powinno nic cjeknac, co innego jak ktos doj.... na maxa to kolektor dziala jak klin na glowice - one sie rozszerzaja i powapstaja wycieki.
W ksiazce oA4 jest np napisane ze napinacz rozrzadu dokreca sie omentem 45 Nm a rolke prowazaca 25Nm przy czym sruba rolki napinajacej to m8 a prowadzacej m10. Mozna sobie przez to niezlego bajzlu narobic