[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
Też bym chciał zobaczyć taki filmik :mrgreen: a tak na serio to nie mam jeszcze filmu i nie wiem kiedy mi się uda nagrać.wujo1 pisze:a ja poproszę jakiś filmik z przyśpieszenia jestem ciekawy jak się odpycha twoje TDI
[ Dodano: 2014-08-26, 21:11 ]
Chyba coś źle naniosłeś mapy na siebie, wg moich map. na 1548 będziesz miał przy 2000obr. ok. 0.8bara a na t15 ponad 1.3bara, chyba że źle liczę. Jak wyliczasz przepływ ? jaki na to wzór ? jaki jest dla silnika 1.9 przy 2tys. obr. ?szopenn pisze:
chyba chciałeś napisać, porażką T15.... może i tak, mam T15 na programie od Muniora w 1.9 i ona sobie daje radę doskonale uważam, i nic nie zastąpi wstawania tego Turbo z dołu. I na górze też daje rady choć w moim wypadku trzymają mnie trochę wtryski, ale nie spaliny. Mapa T15 jest bardzo pozytywna nawet na 1.9, przemiłe Turbo, oczywiście traci wydajność poniżej 50% powyżej 4000 obrotów, ale przy dobrym IC nadal coś da się wykrzesać, i przy długiej skrzyni jeździ się do 4000 więc... to niegłupi sprzęt.... a zaś zobacz robiłem takie porównanie T15 i GT1548 (czerwona linia to wykres przepływu 1.6, silnik 1.6 na 2000 obrotów ma 7lb, zobacz sobie na mapę ile będę miał doładowania na 2000 obrotach <ok> )
Mapy są na siebie naniesione dobrze... żółta to T15, a z tymi wzorami to są jaja, ja opieram się na wzorze firmy Donaldson i na tym wzorze dopiero mi zaczęło wychodzić
http://india.donaldson.com/en/engine/su ... 065857.pdf
bo jak brałem wzory ze street racing czy skądś indziej to wychodziły takie głupoty, że nie rozumiałem nawet dlaczego producent wsadził T15 do 1.9.... według tego wzoru 1.9 przy 2000 ma 9 lbs z hakiem więc powinieneś wyciągnąć 1.2 bara i do 17 lblecieć 1.2 bez spadku wydajności.... to będzie okolice ponad 4000 obrotów także luz. Później mapa T15 się kończy a 1548 ma jeszcze trochę wydajności do 19lb, na długiej skrzyni pojedziesz... ale jak chcesz tworzyć ścigawke z dizla to zapomnij (głupota zresztą)... Na stornie napisane jest że 1548 jest do 200 koni, więc w dizlu 160 Ci powinna zrobić... Jak weźmiesz duże turbo to na dole nie będziesz miał nic jak u arwama, a na górze zaczną się dziać jaja typu nastawnik nie wyrabia, zmiany fal i inne tylko nie wiem po co, jak dizel jest po to żeby jeździć momentem a nie mocą....
http://india.donaldson.com/en/engine/su ... 065857.pdf
bo jak brałem wzory ze street racing czy skądś indziej to wychodziły takie głupoty, że nie rozumiałem nawet dlaczego producent wsadził T15 do 1.9.... według tego wzoru 1.9 przy 2000 ma 9 lbs z hakiem więc powinieneś wyciągnąć 1.2 bara i do 17 lblecieć 1.2 bez spadku wydajności.... to będzie okolice ponad 4000 obrotów także luz. Później mapa T15 się kończy a 1548 ma jeszcze trochę wydajności do 19lb, na długiej skrzyni pojedziesz... ale jak chcesz tworzyć ścigawke z dizla to zapomnij (głupota zresztą)... Na stornie napisane jest że 1548 jest do 200 koni, więc w dizlu 160 Ci powinna zrobić... Jak weźmiesz duże turbo to na dole nie będziesz miał nic jak u arwama, a na górze zaczną się dziać jaja typu nastawnik nie wyrabia, zmiany fal i inne tylko nie wiem po co, jak dizel jest po to żeby jeździć momentem a nie mocą....
szopenn, I właśnie tak jak napisałeś, 160KM mi wystarczy, o ile uda się tyle uzyskać. Ja słabo ogarniam te wykresy.
No więc dziś po robocie założyłem moją wycudaczoną hybrydę Wieczorem przetestowałem auto na mieście.
Subiektywne odczucia :
Szybciej wstaje od ori t2, szybciej nabiera ciśnienia.
wg. mnie lepiej się auto zbiera, teraz mi pada n75 więc przy 1bar ucina ciśnienie :-| i nie da się nawet sprawdzić dobrze jak ciągnie przy 1,35bara.
Turbo przyjemniej świszczy jak się zaczyna dobrze wkręcać
I to co zauważyłem, że dużo mniej przegrzewa dolot, aż się zdziwiłem. Na dworze 15stopni a ja przez miasto dynamicznie pociskam i temp. ok. 22'C :shock: i nawet jak się rozpędzałem na boost ok. 1bara to temp. nie rosła. A na ori T2 to zdecydowanie czym większe ciśnienie to i temp. narastała.
A z tym n75 mam tak że jak siadam do zimnego auta, odpalam i jest dobrze, jadę i normalnie bije mi 1,35bara, a jak zgaszę silnik i po jakimś czasie go odpalę ciepłego to już jest lipa i mam max 1 bar i zbija ciśnienie :-| nie wiem czemu tak się dzieje.
No więc dziś po robocie założyłem moją wycudaczoną hybrydę Wieczorem przetestowałem auto na mieście.
Subiektywne odczucia :
Szybciej wstaje od ori t2, szybciej nabiera ciśnienia.
wg. mnie lepiej się auto zbiera, teraz mi pada n75 więc przy 1bar ucina ciśnienie :-| i nie da się nawet sprawdzić dobrze jak ciągnie przy 1,35bara.
Turbo przyjemniej świszczy jak się zaczyna dobrze wkręcać
I to co zauważyłem, że dużo mniej przegrzewa dolot, aż się zdziwiłem. Na dworze 15stopni a ja przez miasto dynamicznie pociskam i temp. ok. 22'C :shock: i nawet jak się rozpędzałem na boost ok. 1bara to temp. nie rosła. A na ori T2 to zdecydowanie czym większe ciśnienie to i temp. narastała.
A z tym n75 mam tak że jak siadam do zimnego auta, odpalam i jest dobrze, jadę i normalnie bije mi 1,35bara, a jak zgaszę silnik i po jakimś czasie go odpalę ciepłego to już jest lipa i mam max 1 bar i zbija ciśnienie :-| nie wiem czemu tak się dzieje.
Absolutnie to nie ma być ścigawka Ma się przyjemnie podróżować, bezpiecznie i zwinnie wyprzedzać itd. :mrgreen: tak szczerze, teraz moc mi spokojnie wystarcza, gorzej jak zapakuję jeszcze 3-4 osoby, robi się zbyt ciężko, a przez to że początek wydechu mi dławi.. to jest efekt buczenia więc to też chcę ogarnąćszopenn pisze:ale jak chcesz tworzyć ścigawke z dizla to zapomnij (głupota zresztą)... Na stornie napisane jest że 1548 jest do 200 koni, więc w dizlu 160 Ci powinna zrobić...
Latam od początku na serii CVC, jest w dobrym stanie więc jej nie ruszam, ale zdecydowanie chciałbym dłuższą skrzynię.drivtens pisze:PS: Wkładałeś już dłuższą skrzynię czy latasz na serii?
szopenn, Ooo Teraz dopiero widzę różnicę między 1544 a 1548 ja mam problem taki, że mi zasysa rurę łączącą puszkę filtra i turbo :-| i muszę inaczej poprowadzić dolot żeby nie było tam ciasno, a najlepiej chciałbym wymienić tą ori. trąbkę na coś lepszego, bardziej sztywnego.
_Dave,
Zobaczymy Najpierw muszę ogarnąć dolot i n75 bo więcej jak 1 bar nie napompuję
_Dave,
Zobaczymy Najpierw muszę ogarnąć dolot i n75 bo więcej jak 1 bar nie napompuję
aaa bo tam masz taką rure jak za dawnych czasów w 1.6TD, ale powiem CI że mi ta rura nigdy nie sprawiała problemów nawet na tej wielkiej hybrydzie, może masz już ją po prostu sflaczałą przez olej i się poddaje? Słuchaj, a może spróbuj odczepić puszke filtra powietrza i zobaczyć czy zassie, bo jeśli nie to masz odpowiedź, za małej powierzchni filtr, albo ta trąbka co zasysa powietrze w filtrze jest za mała i Ci idzie to na tą gumę przed turbo.... nic mi więcej nie przychodzi do głowy.
W innym wypadku, popatrz za ori harmonijkami od skody octavi albo toledo, są fajne bo nie mają żadnych gięć tylko harmonijka, normalnie są w miare proste ale się dobrze je układa kształt opalarką, i zmierz tam średnice bo po garażu wala mi się łącznik z nrem vw który do niczego mi się nie nadaje, a może tu by pomógł.
W innym wypadku, popatrz za ori harmonijkami od skody octavi albo toledo, są fajne bo nie mają żadnych gięć tylko harmonijka, normalnie są w miare proste ale się dobrze je układa kształt opalarką, i zmierz tam średnice bo po garażu wala mi się łącznik z nrem vw który do niczego mi się nie nadaje, a może tu by pomógł.
Problem jest taki, że ta ori trąbka łącząca puchę filtra i turbo jest duża, znaczy zajmuje dużo miejsca, a ja muszę tam jeszcze upchnąć rurę do dolotu i w obecnej chwili ta rura od dolotu mi przyciska trąbkę i być może przez to zmniejszony jest przepływ i bardziej się poddaje guma przy dużym ssaniu. Dziś może trochę przerobię dolot żeby było tam luźniej.
[ Dodano: 2014-09-01, 14:48 ]
Efekt mam taki że pompuje mi ok. 0.9bara i po chwili zbija ciśnienie do 0.1-0,3 bara, momentalnie, więc obstawiam właśnie zassanie gumy :-> Najgorzej że to może zabić turbo :->
[ Dodano: 2014-09-01, 14:48 ]
Efekt mam taki że pompuje mi ok. 0.9bara i po chwili zbija ciśnienie do 0.1-0,3 bara, momentalnie, więc obstawiam właśnie zassanie gumy :-> Najgorzej że to może zabić turbo :->
popraw tą gume, albo wywal na moment filtr żeby wyeliminować to, zaś to ci nie zabije turba bo dzięki bogu nie masz przepustnicy przed kompresorem i nie wyhamowujesz na hama.brabus124 pisze:Efekt mam taki że pompuje mi ok. 0.9bara i po chwili zbija ciśnienie do 0.1-0,3 bara, momentalnie, więc obstawiam właśnie zassanie gumy :-> Najgorzej że to może zabić turbo :->
Po prostu tracisz wydajność...
Poprawiłem trochę dolot przy trąbce, jest teraz więcej miejsca, poza tym dałem drugą trąbkę z Boscha i powiem że jest dużo twardsza i sztywniejsza tylko nie ma wejścia na przewód z n75 więc po prostu go nie wpiąłem, jeszcze nie robiłem testów, jutro może pojeżdżę i mam nadzieję że już będzie dobrze.
[ Dodano: 2014-09-01, 21:51 ]
Tak wygląda mój Catch tank, jak najbardziej spełnia swoją rolę, nie kosztował mnie nic więc się na taki zdecydowałem, wcześniej kupiłem taki "profi" z alledrogo za 100zł ale patrząc jaki to badziew to sprzedałem dalej a zamontowałem darmowy Catch tank z filtroreduktora. Wnętrze reduktora jest usunięte, przepływ jest bardzo dobry i dobrze widać ile oleju się zbiera
[ Dodano: 2014-09-01, 21:51 ]
Tak wygląda mój Catch tank, jak najbardziej spełnia swoją rolę, nie kosztował mnie nic więc się na taki zdecydowałem, wcześniej kupiłem taki "profi" z alledrogo za 100zł ale patrząc jaki to badziew to sprzedałem dalej a zamontowałem darmowy Catch tank z filtroreduktora. Wnętrze reduktora jest usunięte, przepływ jest bardzo dobry i dobrze widać ile oleju się zbiera