Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] włącznik wentylatora

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

[B4 2.0 ABK] włącznik wentylatora

Post autor: tomik9097 » 01 wrz 2014, 20:33

witam. mam pytanie jak sprawdzić tzw.włącznik wentylatora wtrysków? dziękuje za odpowiedzi. :-) Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 wrz 2014, 20:55

Włączyć zapłon podgrzać czujnik do 110stC wyłączyć zapłon wyjąć kluczyk w tym momencie powinno się włączyć jak nie to coś nie tak, kolejność zapłon podgrzać wyłączyć obowiązkowa :!:
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2014, 21:45 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

Post autor: tomik9097 » 01 wrz 2014, 21:08

aha... a co by było jakbym zwarł te dwa kabelki??? :-P znaczy czy by się wentylator włączył?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 wrz 2014, 21:37

Jak zewrzesz te dwa kabelki i wykonasz procedurę jaką podałem to załączą się wentylatory. Wtedy masz pewność że przekaźnik i instalacja ok.

Czujnik to nic innego jak termostat 105stC NO (czujnik zwierny)


"chyba bo nie wiem czy dobrze podaję temperaturę bo nie pamiętam już ale na nim pisze"

tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

Post autor: tomik9097 » 02 wrz 2014, 18:37

dziś zrobiłem tak jak pisałeś,czyli włączyłem zapłon, zwarłem kabelki i wyłączyłem zapłon , i nic... wentylatory się nie włączyły........ :cry: ale jak zwierałem te kable na wyłączonym zapłonie to pykało coś(chyba przekaźnik w skrzynce bezpieczników).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 wrz 2014, 19:12

tomik9097 pisze:ale jak zwierałem te kable na wyłączonym zapłonie to pykało coś(chyba przekaźnik w skrzynce bezpieczników).
bo on ma załączać wentylator na wyłączonym zapłonie

tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

Post autor: tomik9097 » 02 wrz 2014, 19:20

no dobra ale jak przekaźnik 'pyka' to chyba działa?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 wrz 2014, 19:25

tomik9097 pisze:no dobra ale jak przekaźnik 'pyka' to chyba działa?
no raczej, sprawdź może sam wentylator na krótko czy działa

tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

Post autor: tomik9097 » 02 wrz 2014, 19:44

wentylator działa na 100% . po przekroczeniu 90st. się włącza

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 wrz 2014, 20:47

Uszkodzone przekaźniki też się zdarzają przepalony styk będzie pstrykać a nie załączy. Ale po drodze masz jeszcze opornice.

tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

Post autor: tomik9097 » 02 wrz 2014, 22:54

a gdzie dokładniej jest ta opornica w abk

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 wrz 2014, 05:40

Jeżeli jest to koło zbiorniczka wspomagania, jeżeli nie ma to silnik 2 biegowy.

tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

Post autor: tomik9097 » 03 wrz 2014, 10:26

No nie mam tam opornicy. No Ale jak wentylator ma 2 biegi to powinien być też przekaźnik 11 a ja takiego nie mam. wiem że ten drugi bieg to było wyposażenie opcjonalne i wtedy był ten przekaźnik nr 11(prawy dolny róg w skrzynce)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 wrz 2014, 20:13

Sprawdź ile masz kabli w wtyczce silnika wentylatora.

Masz dwa wentylatory?

tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

Post autor: tomik9097 » 04 wrz 2014, 11:17

we wtyczce mam trzy kable. Wentylatory dwa, jeden z silnikiem a drugi napędzany paskiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl