[B3 2.3 NG] dziwny stuk w silniku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W z tych linków będę trochę większe zdjęcia:
https://lh3.googleusercontent.com/4SejV ... qqvwarjio4
https://lh3.googleusercontent.com/HEQ6n ... hhK5LXr4yA
https://lh6.googleusercontent.com/Md0Yy ... hexDDofoTQ
https://lh3.googleusercontent.com/aPiRq ... h8C0OmUyHs
Pewnie jakbyś autor dał linki bezpośrednio do albumu na google/picasa to by były jeszcze w lepszej rozdzielczości.
Ja w AEBie miałem podobnie wyglądające https://audi80.pl/a4-b5-18t-aeb-co-s ... t88248.htm .
Kumpel wymieniał kiedyś w silnik 1.6 ADP panewki przy okazji wymiany pierścieni (przegrzany palił koszmarnie dużo oleju). Panewki były wytarte do "miedzianego" ale silnik pracował cicho. Po wymianie pierścieni nawet nie trzeba dolewać oleju między wymianami (na cylindrach nie było progów i było wyraźne ślady po honowaniu).
Najlepiej by było pomierzyć jakie jest luz. Jak nie masz mikrometru to można też kupić coś takiego (choć też nie jest tanie). Chyba że większość panewek jest ok a jedna zmielona ale można potargać ręcznie za korbowód. Albo nawet przez otwór świecy wciskając opadający tłok przez otwór.
Jeszcze jedna metoda:
https://lh3.googleusercontent.com/4SejV ... qqvwarjio4
https://lh3.googleusercontent.com/HEQ6n ... hhK5LXr4yA
https://lh6.googleusercontent.com/Md0Yy ... hexDDofoTQ
https://lh3.googleusercontent.com/aPiRq ... h8C0OmUyHs
Pewnie jakbyś autor dał linki bezpośrednio do albumu na google/picasa to by były jeszcze w lepszej rozdzielczości.
Ja w AEBie miałem podobnie wyglądające https://audi80.pl/a4-b5-18t-aeb-co-s ... t88248.htm .
Kumpel wymieniał kiedyś w silnik 1.6 ADP panewki przy okazji wymiany pierścieni (przegrzany palił koszmarnie dużo oleju). Panewki były wytarte do "miedzianego" ale silnik pracował cicho. Po wymianie pierścieni nawet nie trzeba dolewać oleju między wymianami (na cylindrach nie było progów i było wyraźne ślady po honowaniu).
Najlepiej by było pomierzyć jakie jest luz. Jak nie masz mikrometru to można też kupić coś takiego (choć też nie jest tanie). Chyba że większość panewek jest ok a jedna zmielona ale można potargać ręcznie za korbowód. Albo nawet przez otwór świecy wciskając opadający tłok przez otwór.
Jeszcze jedna metoda:
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
Nie,auto nie mialo zadnych problemow wczesniej,jedyne problemy byly z wejsciem mocy tak powyzej 3,5tys ale nic nie drzalo... Halas pojawil sie po remoncie glowicy i wymianie pierscieni - po zlozeniu calosci do kupy zaczal halasowac,dodam ze nie bylo klopotu z pierwszym rozruchem wiec domniemam ze zaplon ustawilem dobrze wibracji tez raczej nie ma,bynajmniej zadnych takich niepokojacych...
A idac dalej, auto juz zlozone zpowrotem,panewek nie ruszalem,zostaly te oryginalne,upewnilem sie tylko ze wszystko jest dokrecone jak nalezy!
Odpalenie silnika,no niby nadal halasuje ale chyba mniej??? Musle wiec ze to moze jednak popychacze wiec zamawiam samoregulatory no i musze czekac...
Ale dzis odpalilem jeszcze raz bo mowie ze w zasadzie nie sprawdzale jeszcze jak biegi /skrzynia chodzi po ponownym polaczeniu z silnikiem... No i auto jakby tak jeszcze ciszej chodzi wskazujac bardziej na popychacze!? Wiec nasuwa mi sie pytanie,jak dlugo moze zejsc zanim wszystkie sie napelnia olejem? hmm, pozyjemy zobaczymy. Teraz poki co zajmuje sie przewodami paliwowymi bo sa kiepskie
A idac dalej, auto juz zlozone zpowrotem,panewek nie ruszalem,zostaly te oryginalne,upewnilem sie tylko ze wszystko jest dokrecone jak nalezy!
Odpalenie silnika,no niby nadal halasuje ale chyba mniej??? Musle wiec ze to moze jednak popychacze wiec zamawiam samoregulatory no i musze czekac...
Ale dzis odpalilem jeszcze raz bo mowie ze w zasadzie nie sprawdzale jeszcze jak biegi /skrzynia chodzi po ponownym polaczeniu z silnikiem... No i auto jakby tak jeszcze ciszej chodzi wskazujac bardziej na popychacze!? Wiec nasuwa mi sie pytanie,jak dlugo moze zejsc zanim wszystkie sie napelnia olejem? hmm, pozyjemy zobaczymy. Teraz poki co zajmuje sie przewodami paliwowymi bo sa kiepskie
Witam. Przecież wcześniej pisałem że na 100% to popychacze bo grają jak świerszcz. Panewki nie siadły by wszystkie na raz a pojedynczo to raczej stuka jak dzięcioł.
W mojej czasami tez odezwie się jeden popychacz po dłuższym postoju i jeżdżąc na niskich obrotach słychać go cały czas. Jeżeli po czyszczeniu (płukaniu) nie napełniłeś popychaczy olejem każdego z osobna przy składaniu, to są zapowietrzone. Jak wcześniej pisałem z mojego doświadczenia jedynie dobrze rozgrzany silnik i ostro po garach momentalnie ucisza podstawiacze.
W mojej czasami tez odezwie się jeden popychacz po dłuższym postoju i jeżdżąc na niskich obrotach słychać go cały czas. Jeżeli po czyszczeniu (płukaniu) nie napełniłeś popychaczy olejem każdego z osobna przy składaniu, to są zapowietrzone. Jak wcześniej pisałem z mojego doświadczenia jedynie dobrze rozgrzany silnik i ostro po garach momentalnie ucisza podstawiacze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No więc tak,dziś miałem chwilę i wymieniłem wszystkie popychacze... auto postalo trochę,nawet więcej niż zalecane no i myślę że to już czas,bo przecież ciekawość mnie rozpiera... Odpalam i cisza,jakiś tylko delikatny dźwięk dochodzi tak jakby gdzieś z tyłu silnika,może okolice przepustnicy? Ale najważniejsze że hałas znikną Niestety moja radość nie trwała zbyt długo!!! Po kilku minutach popychacze zaczynają klekotac ponownie... arrgghhhh :-\ Pytanie więc się rodzi,co to może być? Pompa oleju do duszy czy też jakaś niedroznosc powodująca niedooliwienie popychaczy?A może jeszcze coś innego? Pomocy!!!