Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Znowu mnie ma smarowania silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zoon02
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 gru 2013, 09:28
Lokalizacja: Radom

[B3 1.8 PM] Znowu mnie ma smarowania silnika.

Post autor: zoon02 » 11 wrz 2014, 16:27

Witam w zeszlum tyg zapalila mi sie kontolka oleju po nocnym postoju, sprawdzilem manometrem nie bylo cisnienia wogole zrzucilem miske nowa pompa zalozona firmy topran nowy filtr Man zalany nowy olej valvoline max life 10w40. Wszystko ruszylo od nowa bylo smarowanie na rozgrzanym silniku i wolnuch obrotach 1,8 cisnienie oleju i pojezdzilem 5 dni i dzis znow to samo ne cisnienia sprawdzilem manometrem. Nie wiem co robic czy kupowac drugi topran czy jakas uzywke czy np pompe meyle ale nie wiem skad inna u mnie sklepy w radomiu maja tylko pompy z topranu. Czy to mozliwe zeby pompa oleju padla w 5 dni? Fakt jest to lipna firma topran ale czy az tak?wydaje mi sie ze naped pompy jest bo aparat sie obraca samochod odpalil a anped pompy jest z tego samego walka. Moze ktos pomoze?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 wrz 2014, 17:08

zoon02 pisze:wydaje mi sie ze naped pompy jest bo aparat sie obraca samochod odpalil a anped pompy jest z tego samego walka. Moze ktos pomoze?
Niedawno jeden z użytkowników forum miał podobny problem do twojego. Okazało się że mechanicy źle wsadzili aparat zapłonowy który sam się obracał i silnik chodził. Ale był za płytko i "płetwa" napędzająca pompę nie odbierała napędu z aparatu.

Jeszcze możesz zrobić patent jak też ktoś opisywał na forum. Wyjąć aparat zapł. i dorobić sobie końcówkę do wiertarki aby pokręcić wałek napędzający pompę.

Smok i doprowadzenie oleju do pompy masz szczelne?

zoon02
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 gru 2013, 09:28
Lokalizacja: Radom

Post autor: zoon02 » 13 wrz 2014, 10:15

Wyjalem aparat pompa sie zazebia i kręci. W starej byl w koncu zatkany zaworek i bede chcial wlozyc znow stara orginalna bo nie miala takich luzow jak nowa z topranu... Jak w nowej tez sie zatkal zaworek to nie mam pomyslu juz co je zatyka. Poprzednio na dnie miski znalazlem kawalki stwardnialej gumy z uszzczelniaczy byly wymieniane 4 miesiace temu. Moze to przytyka te zaworki ale jak silnik oczyscic z tego przedmuchac?? jakies pomysly??

[ Dodano: 2014-09-13, 10:16 ]
Stara pompo po rozbiorce i sprawdzeniu działa ok wsadzilem do wody w domu (woda jest o wiele rzadsza niz olej) podlaczylem pod wkretarke i krecilem to cisnienie robi i to niezle. Z boku taka dziurka od smarowania zaworku byla przytkana czyms nie wiem czym drutem przepchalem ja.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 13 wrz 2014, 10:34

zoon02, kiedyś miałem przypadek przytkania układu smarowania silikonem. Po płukance silnika znowu się zaświeciła kontrolka oleju, aż mój kolega wsiadł do auta i "przedmuchał" auto do odcinki ... hmm :-? . I powiem Wam, że co prawda nie popierając do końca tej metody, kontrolka się już nie zaświeciła. Czy coś się odetkało hehe. A sytuacja miała miejsce w Skodzie Octavii 1.6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl