[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
Jeśli już to zrobię max 63mm i to tylko DP więc nie panikujcie Później średnica będzie mniejsza.
[ Dodano: 2014-09-09, 21:15 ]
Kupiłem sobie turbo Gt1548 w całości ze spływem oleju i doprowadzeniem oleju, po woli szykuję w wolnych chwilach flansze żeby założyć do 1Z właśnie takie turbo, w całości. Więc szykuję flanszę która połączy stronę gorącą gt1548 i kolektor wydechowy pod T2 i jeszcze zrobię flanszę do DP - wyjście z gorącej muszli gt1548.
W chwili obecnej testuję hybrydę którą mam założoną od niedawna, dokładnie to garrett t2 ze stroną zimną od gt1548, wstaje praktycznie tak jak t2, może z samego dołu 0,1-0,3bar ma taką lekką zmułe bardziej, ale później jak zaczyna pompować to jest ok. ale jeszcze nie przekroczyłem 1bara :-> nawet na odpiętej gruszce, może mam nieszczelność, na razie nie mam czasu tego zrobić, bo chce od razu trochę przerobić orurowanie do FMIC więc kupiłem ostatnio parę sztuk rurek z kwasówki fi 50 ale jeszcze muszę załatwić jakieś kolanka gumowe i jak będę miał tego więcej to zacznę już konkretnie sztukować.
[ Dodano: 2014-09-09, 21:15 ]
Kupiłem sobie turbo Gt1548 w całości ze spływem oleju i doprowadzeniem oleju, po woli szykuję w wolnych chwilach flansze żeby założyć do 1Z właśnie takie turbo, w całości. Więc szykuję flanszę która połączy stronę gorącą gt1548 i kolektor wydechowy pod T2 i jeszcze zrobię flanszę do DP - wyjście z gorącej muszli gt1548.
W chwili obecnej testuję hybrydę którą mam założoną od niedawna, dokładnie to garrett t2 ze stroną zimną od gt1548, wstaje praktycznie tak jak t2, może z samego dołu 0,1-0,3bar ma taką lekką zmułe bardziej, ale później jak zaczyna pompować to jest ok. ale jeszcze nie przekroczyłem 1bara :-> nawet na odpiętej gruszce, może mam nieszczelność, na razie nie mam czasu tego zrobić, bo chce od razu trochę przerobić orurowanie do FMIC więc kupiłem ostatnio parę sztuk rurek z kwasówki fi 50 ale jeszcze muszę załatwić jakieś kolanka gumowe i jak będę miał tego więcej to zacznę już konkretnie sztukować.
Dobra brabus... miałem się już nie odzywać... więc rzućmy jeszcze do porównania dwie rzeczy. Obydwaj wiemy, że T15 to świetne turbo, a jego odpowiednik K03 w TDI jest Turbem jeszcze lepszym... więc...
T15 vs Gt1548
Mamy co mamy... teraz kolejne porównanie
T15 vs K03-2072
No cóż, chyba znalazłeś właśnie hybryde dla siebie, życzę udanych tuningów, daj znać jak wyszło.
T15 vs Gt1548
Mamy co mamy... teraz kolejne porównanie
T15 vs K03-2072
No cóż, chyba znalazłeś właśnie hybryde dla siebie, życzę udanych tuningów, daj znać jak wyszło.
szopenn, Rzeczywiście K03-2072 ma bardzo ładną mapę, w wolnym czasie poszukam więcej wiadomości o tym turbo.
[ Dodano: 2014-09-11, 22:22 ]
Ja cenię sobie tą małą suszarkę, na używanej przejechałem 50tys. przy ciśnieniu 1.2bar i nie miała lekko co prawda już ma luz i bierze dość oleju, ale jestem zaskoczony że tyle wytrzymała. Aż jestem ciekawy jak teraz jeździłoby się na t15 przy obecnym setupie
[ Dodano: 2014-09-11, 22:22 ]
Zgadzam się, t15 to świetne turbo i da się na nim zrobić naprawdę spory max moment obrotowy, myślę że nawet dałoby się osiągnąć 360Nm ale trochę gorzej że wraz z obrotami wartość momentu spada i tym samym moc max, będzie zaniżona właśnie dlatego, że trochę za małe te turbo,szopenn pisze:Obydwaj wiemy, że T15 to świetne turbo, a jego odpowiednik K03 w TDI jest Turbem jeszcze lepszym
Ja cenię sobie tą małą suszarkę, na używanej przejechałem 50tys. przy ciśnieniu 1.2bar i nie miała lekko co prawda już ma luz i bierze dość oleju, ale jestem zaskoczony że tyle wytrzymała. Aż jestem ciekawy jak teraz jeździłoby się na t15 przy obecnym setupie
T15 jest wedlug mnie bardzo dobre, teraz miałem problem taki jak ty z olejem na używce, kupiłem nowy chiński wkład i 1.6 bara i zero dymu. Nie wiem dlaczego ten chiński wkład ma lekkiego muła na starcie, ale może to dlatego że jest nowy ciasny i zwarty.. naprawdę nie mam pojęcia, ale mam różnicy ok 200 obrotów na niekorzyść we wstawaniu , no ale tanio i dolot czyściutki a mam wszystko nowe u siebie to coś za coś.
Mam jeszcze k03 1870 ona jest lepsza od T15 bo ciągnie do ok 18lbs (T15 do 14lbs) według mapy i lepiej wstaje. Podstawa w T15 to twardy WG, i nie pchać na nią dymu, optymalna dawka do doładowania i będzie dobrze trzymać ciśnienie do końca, na moim 1.6td 5000obrotów i trzyma 1.6 bara na 4rce, tak samo i na piątce jedzie jedynie troszkę wolniej auto się rozpędza ale to wiadomo jest 1.6 (widziałeś filmy zresztą 0 dymu). Jeśli tylko podleje dawką to zaczyna od 4000 spadać doładowanie bo wirnik dławi się dymem, i tego w tym turbie nie wolno robić. Jeśli chodzi o temperatury IC, to w stosunku do dużej hybrydy nie za wiele się zmienia, przed IC wzrosło o 10 stopni ale nie pamiętam jaką tam miałem wartość, za IC u mnie jest 35stopni także turbo daje rade.
Nie widzę, żeby ona miała kres przy silniku 1.6, przy 1.9 pewnie jest gorsza, no ale jak zrobisz 350 NM to ci nic więcej raczej nie trzeba. W pewnym momencie jak będziesz chciał pojechać górą, to może dojść do sytuacji że z dolu ją podlejesz i będzie wstawać później troche, na 1.9 chyba nie koniecznie zauważalne szczegolnie TDI, ale jak znowuż górę rozdmuchasz doładowaniem i zachowasz tylko czyste spaliny na wyjściu to będzie hulać i górą.
Mam jeszcze k03 1870 ona jest lepsza od T15 bo ciągnie do ok 18lbs (T15 do 14lbs) według mapy i lepiej wstaje. Podstawa w T15 to twardy WG, i nie pchać na nią dymu, optymalna dawka do doładowania i będzie dobrze trzymać ciśnienie do końca, na moim 1.6td 5000obrotów i trzyma 1.6 bara na 4rce, tak samo i na piątce jedzie jedynie troszkę wolniej auto się rozpędza ale to wiadomo jest 1.6 (widziałeś filmy zresztą 0 dymu). Jeśli tylko podleje dawką to zaczyna od 4000 spadać doładowanie bo wirnik dławi się dymem, i tego w tym turbie nie wolno robić. Jeśli chodzi o temperatury IC, to w stosunku do dużej hybrydy nie za wiele się zmienia, przed IC wzrosło o 10 stopni ale nie pamiętam jaką tam miałem wartość, za IC u mnie jest 35stopni także turbo daje rade.
Nie widzę, żeby ona miała kres przy silniku 1.6, przy 1.9 pewnie jest gorsza, no ale jak zrobisz 350 NM to ci nic więcej raczej nie trzeba. W pewnym momencie jak będziesz chciał pojechać górą, to może dojść do sytuacji że z dolu ją podlejesz i będzie wstawać później troche, na 1.9 chyba nie koniecznie zauważalne szczegolnie TDI, ale jak znowuż górę rozdmuchasz doładowaniem i zachowasz tylko czyste spaliny na wyjściu to będzie hulać i górą.
szopenn, Ja mam zawsze tak że po przekładce turbo, trochę tak ociężale wstaje, ale po jakimś czasie się rozchodzi i jest ok. W jakiej cenie jest ten chiński rdzeń ? Z tymi spalinami to masz rację, kiedyś jeszcze jak miałem t15 i przy zmianie rozrządu przestawiła mi się dawka z 3,4 na chyba 2,2mg to był taki muł że masakra i dymu dużo.
Wytłumaczę tylko sens robienia mojej obecnej hybrydy, to nie miała być w założeniu "super hybryda" bo się na tym nie znam. Poprostu wiem że w t2 jest nie do końca ciekawy wirnik wydechowy, jest dość duży do tego wałek 6mm (w t15 -5mm) i przez to turbo dużo gorzej wstaje od t15, a znów koło kompresji to szczerze jest do kitu i sam wlot Inducer jest jeszcze mniejszy niż w t15 t2-32,2mm t15-32,9 i dodając fakt że t2 wykręca mniejsze obroty - więc postanowiłem założyć wydajniejsze koło kompresji, myślę że mi się udało, turbo wstaje bardzo podobnie a przepływ powietrza i napełnianie jest napewno lepsze - co widać po tym że mniej dymi Na razie śmigam tylko po mieście i ciśnienie lata ok. 0,3-0,8 bara i przy tym ciśnieniu auto naprawdę ładnie się rozpędza, nie ma dymu.
Wytłumaczę tylko sens robienia mojej obecnej hybrydy, to nie miała być w założeniu "super hybryda" bo się na tym nie znam. Poprostu wiem że w t2 jest nie do końca ciekawy wirnik wydechowy, jest dość duży do tego wałek 6mm (w t15 -5mm) i przez to turbo dużo gorzej wstaje od t15, a znów koło kompresji to szczerze jest do kitu i sam wlot Inducer jest jeszcze mniejszy niż w t15 t2-32,2mm t15-32,9 i dodając fakt że t2 wykręca mniejsze obroty - więc postanowiłem założyć wydajniejsze koło kompresji, myślę że mi się udało, turbo wstaje bardzo podobnie a przepływ powietrza i napełnianie jest napewno lepsze - co widać po tym że mniej dymi Na razie śmigam tylko po mieście i ciśnienie lata ok. 0,3-0,8 bara i przy tym ciśnieniu auto naprawdę ładnie się rozpędza, nie ma dymu.
to jest to co Ci napisałem na PW, nie pilnuj dawki, pilnuj ciśnienia spalin. I widzisz już, że to nie jest tak, że przyjdzie ktoś i powie... turbo przytyka wydech. Przede wszystkim myśl co robisz, bo jeśli zatkałeś wydech silnikiem 1.9 na wysokich obrotach w takim czymś jak T2 czy nawet starej K14 to znaczy że robisz coś źle, albo po prostu nazywasz się A***m. Oczywiście pilnujesz kąta wtrysku przy okazji, temperatury IC i tam innych oczywistych.brabus124 pisze:szopenn, Ja mam zawsze tak że po przekładce turbo, trochę tak ociężale wstaje, ale po jakimś czasie się rozchodzi i jest ok. W jakiej cenie jest ten chiński rdzeń ? Z tymi spalinami to masz rację, kiedyś jeszcze jak miałem t15 i przy zmianie rozrządu przestawiła mi się dawka z 3,4 na chyba 2,2mg to był taki muł że masakra i dymu dużo.
I możesz se robić wielki wydech, wstawiać turbo z większym wirnikiem (bo ponoć małe dławi) ale na danych nastawach dawki jeszcze pogorszysz sytuacje, bo będziesz miał turbo z gorszym spoolem (dawka wkręci turbo szybciej max o 10% ale to bezsensu bo z dołu i tak dym), a jak zostawisz takie samo doładowanie na tym większym turbie to nie pozbędziesz się dymu również na górze, jedynie poprawi się to, że turba nie będzie wyhamowywać, ale na wysokich obrotach będziesz miał dym dopuki nie dasz więcej boosta i nie rozgonisz, poza tym, jak masz dym to znaczy że nie spalasz, jak nie spalasz tzn że nie masz wybuchu w cylindrze tylko mielisz sadze, a jak mielisz sadze zamiast spalać to nie masz ciśnienia spalin i auto po prostu jest dupa.
I tu się zaczyna kwestia tego co chcesz mieć.... dół, czy góre.. bo jeśli jesteś w stanie z nastawnika wyrzeźbić sobie góre, to i dym na dole zniesiesz, ale czy tą górę na nastawniku wyrzeźbiszm i czy pompa się będzie mechaniczna wyrabiać, i czy będziesz chciał jeździć np na 2.0 barach powyżej 3000, i czy sama ropa będzie się dobrze palić w tak krótkim czasie przy archaicznym układzie wtryskowym to już inna rzecz, a zresztą k03 2072 powinna dać radę opanować i dół i góre.
PS.
nie jestem znawcą, pewnie nie mam racji dlatego eksperymentuj i jeszcze pytaj innych,
PS.
wkłąd chiński 600 zł, zestaw naprawczy 90zł, T15 wyważana jest wirnikami, jak masz sprawne ośki to zestaw naprawczy, składasz w te same miejsca i ma chodzić łaski nie robi.
szopenn, Temp. IC to ja pilnuję cały czas bo mam zamontowany termometr w dolocie i tym nie mogę się przejmować, bo największą temp. jaką zanotowałem po założeniu FMIC to 38'C przy 24'C na zewnątrz. Przy doładowaniu 1,35bar.
Nie wiem jak teraz na obecnym setupie sprawowałaby się t15, bo jak ją miałem to było jeszcze pompa 10mm ori IC (do tego zdemontowana kierownica na ic :-| ) i program słabszy, a turbo bardzo szybko się wkręcało i czasem ciężko było przyspieszać na mokrym dynamicznie żeby nie zerwać trakcji, z jednej strony to fajnie że masz spool i przyspieszenie momentalnie, ale czasem to było nie potrzebne i najgorzej że strasznie obcinało górne obr.
Ten chińczyk nie tani. Właśnie o tym myślę, kupić zestaw naprawczy i sam to zrobię.
Nie wiem jak teraz na obecnym setupie sprawowałaby się t15, bo jak ją miałem to było jeszcze pompa 10mm ori IC (do tego zdemontowana kierownica na ic :-| ) i program słabszy, a turbo bardzo szybko się wkręcało i czasem ciężko było przyspieszać na mokrym dynamicznie żeby nie zerwać trakcji, z jednej strony to fajnie że masz spool i przyspieszenie momentalnie, ale czasem to było nie potrzebne i najgorzej że strasznie obcinało górne obr.
Ten chińczyk nie tani. Właśnie o tym myślę, kupić zestaw naprawczy i sam to zrobię.
Jeżeli miałeś tak żę zrywałeś trakcje to bardzo dobrze, rozwiązanie jest jedno... dłuższa skrzynia i jeździć tym momentem a nie pchać się na góre.
Chińczyk, za 600 zł masz pewność że wszystko jest nowe, turbo ma certyfikat wyważenia z anglii (niby), ja w regeneracje za 900 zł nie wierze, bo często jest tak, że... to jeszcze dobre to zostawimy. Zresztą trudno się dziwić żeby robili inaczej skoro muszą konkurować z chińczykami. To nie pierwszy chińczyk o którym wiem, że jeździ, a i własnoręczne regeneracje też wychodzą. <ok>
Chińczyk, za 600 zł masz pewność że wszystko jest nowe, turbo ma certyfikat wyważenia z anglii (niby), ja w regeneracje za 900 zł nie wierze, bo często jest tak, że... to jeszcze dobre to zostawimy. Zresztą trudno się dziwić żeby robili inaczej skoro muszą konkurować z chińczykami. To nie pierwszy chińczyk o którym wiem, że jeździ, a i własnoręczne regeneracje też wychodzą. <ok>
No właśnie, co kto lubi mi się to znudziło, teraz wolę mieć spokojniejszy dół, co nawet bezpieczniejsze jest dla silnika, a jak chce żeby koła się trochę szybciej kręciły to pociągnę po obrotach wyżej i jest OK. <ok>szopenn pisze:Jeżeli miałeś tak żę zrywałeś trakcje to bardzo dobrze, rozwiązanie jest jedno... dłuższa skrzynia i jeździć tym momentem a nie pchać się na góre.
Jak mi się to znudzi to zregeneruję i zamontuję t15 i będę ją kręcił na 1.5bara przynajmniej się czegoś nauczę i coś poznam. Temat jest mało ogarnięty bo większość ludzi idzie w zmienną Geo.
[ Dodano: 2014-09-13, 22:24 ]
Co do regeneracji 900zł za turbo na WG to bardzo dużo, http://www.pphu-alpha.pl/news.php?id=18 robi profi. regenerację i jak mu wyślesz sam rdzeń - koras to za 200-300zł zrobi z wyważaniem oczywiście. Myślę że to dobra cena, a samemu można spokojnie rozebrać muszle. Ja osobiście chce kupić zestaw naprawczy i sam wymienię części w t15 bo chce mieć zapasową na "lepsze czasy" :lol:
szopenn, A co myślisz o tym żeby dać większe koło kompresji do t15 ?
[ Dodano: 2014-09-13, 22:49 ]
Czyściłem muszle z gt1548 i tak mi to wyszło
myślę żebyś popatrzył post wyżej na mapę k03 2072....brabus124 pisze:A co myślisz o tym żeby dać większe koło kompresji do t15 ?
poza tym, co tam wsadzisz? GT15 wychodzi na jednym kompresorze według strony gareta, a np 2052 jest 3 rodzaje. Pozostaje jeszcze kwestia sensu... po co to robić skoro ja na 1.6 jeżdżę na moim T15 1.6 bara do 5000 obrotów na piątce i T15 daje rady i nic jej nie zatyka, nie gotuje, za IC mam 35 stopni. Czyli raczej pociśnie 1.9 do 4500 na pewno, a przy długiej skrzyni po co Ci więcej.
muszla wyszła fajnie, ale u mnie i tak by nie było widać :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2014, 08:18 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.
szopenn, Na razie latam na tej hybrydzie co złożyłem i powiem Ci że całkiem fajnie chodzi wstaje bardzo podobnie jak ori. t2, nawet jak się rozbudzi (0.2-0.4bar) to nawet lepiej się buja i zdecydowanie więcej powietrza dostarcza silnikowi, bo nie widać dymku gdzie przy t2 czasem przy kurzył i na każdym biegu powyżej 2tys obr. ładnie przyspiesza. Tak od 2tys. obr. do 2,4tys. obr. to jeszcze się nakręca turbo więc nie rwie jak na t15 ale już czuć że jest dobry moment bo zdecydowanie szybciej się koła kręcą a od 2.5tys. obr jest malina
Podoba mi się mapa k03 -2072 ale nie będę teraz znów pakował kasy, kupiłem już gt1548 i teraz już jestem w fazie dorabiania flansz więc nie będę się rzucał na następne turbo. Aczkolwiek myślę że jest warte przetestowania
Mam nadzieję że ori. gt1548 będzie jeszcze lepiej wstawać od mojej obecnej hybrydy ze względu na sporo mniejszy wirnik wydechowy. Moja wersja ma akurat 9 łopatek.
Co do polerki muszli.. trochę to pracochłonne :roll: ale dość fajny efekt wychodzi, póki się nie przejedzie 2500 wodnym to mizerny efekt ale po tym jeszcze pasta do amelinium i jest git Tak pomyślałem że może jeszcze kolektor ssący dam w polerkę
Podoba mi się mapa k03 -2072 ale nie będę teraz znów pakował kasy, kupiłem już gt1548 i teraz już jestem w fazie dorabiania flansz więc nie będę się rzucał na następne turbo. Aczkolwiek myślę że jest warte przetestowania
Mam nadzieję że ori. gt1548 będzie jeszcze lepiej wstawać od mojej obecnej hybrydy ze względu na sporo mniejszy wirnik wydechowy. Moja wersja ma akurat 9 łopatek.
Co do polerki muszli.. trochę to pracochłonne :roll: ale dość fajny efekt wychodzi, póki się nie przejedzie 2500 wodnym to mizerny efekt ale po tym jeszcze pasta do amelinium i jest git Tak pomyślałem że może jeszcze kolektor ssący dam w polerkę
nie bądźmy hipokrytami, straciłeś definitywnie moment obrotowy w niższej partii obrotów, który przeniósł się wyżej. W dodatku walczysz z dymkiem na dole, czego np na T15 byś nie miał... w dodatku mówisz, że lepiej jak momentu jednak nie ma dużego na dole bo silnik chcesz oszczędzać i Ci się na dole znudził. A ja ci powiem, że to nie jest dobry tuning, raz że jak auto rwie na dole rzeczywiście to daj szersze oponki i się ciesz że na dole jedzie to po pierwsze, po drugie nawet jeśli na górze nie jedzie, to staraj się zrobić tak żeby to poprawić, a nie że zepsujesz dół, górę coś tam poprawisz i mówisz że jest dobrze.... no właśnie nie jest dobrze i na tym to nie polega. 8-)brabus124 pisze:. obr. to jeszcze się nakręca turbo więc nie rwie jak na t15 ale już czuć że jest dobry moment bo zdecydowanie szybciej się koła kręcą a od 2.5tys. obr jest malina
Tu auto znajomego, które.. nie jest idealne i idą prace, bo chcielibyśmy ten moment niżej... <mikolaj>
PS. te auto ma wydech 55mm
PS. i tą gt1548 to sobie całkowicie odpuść bo jak widzisz jest słaaba....
tego nie kwestionuję, bo tak jest, ale jak popatrzysz na wykres momentu na t15 to zobaczysz że idzie szybko w górę i osiąga dość dobre wyniki ale później też dość szybko spada, co jest spowodowane zmniejszaniem sprawności kompresora, przy ok. 2tys. obr. masz największą sprawność dlatego turbo tak szybko wstaje, ale później nie jest kolorowo. Z dymem nie mam problemu, po prostu poniżej 1800obr. nie ma co ciskaćszopenn pisze:straciłeś definitywnie moment obrotowy w niższej partii obrotów, który przeniósł się wyżej
Znam temat Marcinasa. Ładnie idzie ten golf, tylko to nie moja klasa wagowa, u mnie 1400kg jest w pustym aucie.
szopenn, PWuje z marcinem w tej sprawie, widzialem te filmiki juz, wg mnie td04 to tez dobry temat, zegarek od doladowania moze przeklamywac ale kreci sie zajefajnie wg mnie
na plus jest to ze domyslam sie ze sam klepie mapy a Filip jedynie co moze to pokrecic sztanga gruchy :p szkoda ze nie mieszka blizej, az strach myslec co bys sie dzialo jak bysmy razem "probowali"
ps. z czego te "k03 2072" jest?
na plus jest to ze domyslam sie ze sam klepie mapy a Filip jedynie co moze to pokrecic sztanga gruchy :p szkoda ze nie mieszka blizej, az strach myslec co bys sie dzialo jak bysmy razem "probowali"
ps. z czego te "k03 2072" jest?