Zakupiłem komplet od A6 i podłączając pod żarówkę działa, a pod matę grzewczą która pobiera 5A już nie - jakby się restartowała.
Pytania:
1. Ile amp. pobierają maty w 1 siedzeniu?
2. Czy w długich włącznikach jest jakieś zabezpieczenie termiczne, przeciążeniowe?
3. jaka jest obciążalność prądowa długich przełączników?
[B4 1.9 1Z] Obciążalność prądowa włącznika podgrzewanych fot
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
1- od 10A bo im cieplej tym mniej to drut oporowy.
2- Tego nie wiem ale podejrzewam że nic nie ma.
3- Chwilowe do 30A ciągłe 15A mam to z noty katalogowej mosfeta a i tak ciężko powiedzieć bo wszystko zależy od temperatury otoczenia tam jest niezbyt duży radiator.
Błędem twoim może być czujnik temperatury jego uszkodzenie lub poza zakres oryginału nie włączy mat.
2- Tego nie wiem ale podejrzewam że nic nie ma.
3- Chwilowe do 30A ciągłe 15A mam to z noty katalogowej mosfeta a i tak ciężko powiedzieć bo wszystko zależy od temperatury otoczenia tam jest niezbyt duży radiator.
Błędem twoim może być czujnik temperatury jego uszkodzenie lub poza zakres oryginału nie włączy mat.
Maty grzewcze zamontowałem nówki sztuki z Opla, bezpośrednio podłączając pod akumulator szybko i dosyć mocno grzeją pobierając 5A jedna ( 1 siedzenie - 10A). Oryginalny czujnik temp z maty Opla ma w temp. "pokojowej" ok- 8,5 kΩ przy wzroście temp. wartość rezystancji zmniejsza się.
- Próbowałem oszukać matę rezystorem 8,2kΩ. przy żarówce działa, maty nie ogarnie.
- Podłączyłem pod instalacje foteli żarówkę H3 (zamiast elementu grzewczego maty) oraz matę grzewczą ( wykorzystałem jedynie jej czujnik temp.). Żarówką ogrzewałem czujnik, wtedy ładnie wszystko chodziło, regulacja pokrętłem (0-6) działa jak należy.
- Podłączyłem matę grzewczą od VW Polo, która pobiera 2,5A - zanim to wszystko się rozgrzeje to człowieka trafi ... ale działa.
- Pomiędzy długi przekaźnik, a matę wstawiłem oddzielny zwykły przekaźnik. Wtedy wszystko działa. Prąd z akumulatora do maty nie idzie przez ogi przekaźniki, tylko przez nowy. A długie przekaźniki jedynie sterują nowymi - przepływa przez nie minimalna wartość prądu. Takie rozwiązanie działa, denerwujące jest jednak ciągłe 'pykanie'. Nie jest również satysfakcjonujące - bo wszystkim działa oryginalnie a tu gdzieś jest problem.
Wszystkie "doświadczenia" były prowadzone na solidnym akumulatorze podpiętym pod prostownik ~ 13,5V
Instalacja wyjęta ze starej A6 - 100 % oryginalna bez ingerencji z mojej strony, długie przekaźniki.
Macie jakieś pomysły? Zwarcia nie - bo maty dosyć mocno grzeją - aż parzy w tyłek, pobór prądu jakby w normie. Może ten czujnik temp? Jaką wartość rezystancji macie w swoich ori czujnikach, czy maleje wraz ze wzrostem temp?
Pozdrawiam Radek
- Próbowałem oszukać matę rezystorem 8,2kΩ. przy żarówce działa, maty nie ogarnie.
- Podłączyłem pod instalacje foteli żarówkę H3 (zamiast elementu grzewczego maty) oraz matę grzewczą ( wykorzystałem jedynie jej czujnik temp.). Żarówką ogrzewałem czujnik, wtedy ładnie wszystko chodziło, regulacja pokrętłem (0-6) działa jak należy.
- Podłączyłem matę grzewczą od VW Polo, która pobiera 2,5A - zanim to wszystko się rozgrzeje to człowieka trafi ... ale działa.
- Pomiędzy długi przekaźnik, a matę wstawiłem oddzielny zwykły przekaźnik. Wtedy wszystko działa. Prąd z akumulatora do maty nie idzie przez ogi przekaźniki, tylko przez nowy. A długie przekaźniki jedynie sterują nowymi - przepływa przez nie minimalna wartość prądu. Takie rozwiązanie działa, denerwujące jest jednak ciągłe 'pykanie'. Nie jest również satysfakcjonujące - bo wszystkim działa oryginalnie a tu gdzieś jest problem.
Wszystkie "doświadczenia" były prowadzone na solidnym akumulatorze podpiętym pod prostownik ~ 13,5V
Instalacja wyjęta ze starej A6 - 100 % oryginalna bez ingerencji z mojej strony, długie przekaźniki.
Macie jakieś pomysły? Zwarcia nie - bo maty dosyć mocno grzeją - aż parzy w tyłek, pobór prądu jakby w normie. Może ten czujnik temp? Jaką wartość rezystancji macie w swoich ori czujnikach, czy maleje wraz ze wzrostem temp?
Pozdrawiam Radek
Czy ktoś mógłby zmierzyć rezystancje czujnika w oryg. matach? Chodzi mi o wartość w temperaturze ~25*C oraz po podgrzaniu maty. Jedynie co mi przychodzi do głowy to ten czujnik, a nigdzie nie znalazłem info o jego typie (NTC, PTC)? oraz rezystancji nominalnej. Wiem, że to trochę roboty ale pomóżcie;)