Mam problem z załączaniem się oświetlenia w kabinie po otwarciu drzwi, szukałem na forum i zgodnie ze wskazówkami przeczyściłem i wymieniłem 2 wadliwe przełączniki krańcowe w drzwiach, lecz niestety to nic nie pomogło.
Kolejną wskazówką na jaką natrafiłem jest problem z pompką centralnego, niestety jednak w mojej 80 ktoś odłączył oryginalną centralkę i podpiął nową z elektronicznymi siłownikami i sterowaniem radiowym na pilota.
Podejrzewam że pompka po zamknięciu/otwarciu zamka, przełączała jeszcze jakby zabezpieczenie główne, które pomimo zwartych krańcówek z masą (otwarte drzwi), nie pozwala na zapalenie się oświetlenia.
Niestety nie wiem jak oszukać pompkę tak żeby myślała że drzwi są otwarte, więc wpadłem na pomysł że prześledzę cały obwód odpowiedzialny za zapalanie oświetlenia przy otwartych drzwiach, a dokładnie za przyłączanie masy do odpowiedniego przewodu który idzie do lampek.
Znalazłem schemat do oświetlenia wewnętrznego (str.11):
hurhaj.chytrak.cz/A80_1992_1.pdf
Jednak mam problem z rozszyfrowaniem gdzie znajduje się element (obszar C35) opisany INTERIOR LT DLY CTRL UNIT (AUX RLY PNL)
[B4 all] Oświetlenie wewnętrzne kabiny po otwarciu drzwi
[B4 all] Oświetlenie wewnętrzne kabiny po otwarciu drzwi
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2014, 11:53 przez jojo_sct, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To schemat centralnego zamka z alarmem i do tego amerykański. Jak dobrze pamiętam to w europejskich wersjach jest wszystko w pompce.jojo_sct pisze:Znalazłem schemat do oświetlenia wewnętrznego (str.11):
hurhaj.chytrak.cz/A80_1992_1.pdf
Jednak mam problem z rozszyfrowaniem gdzie znajduje się element (obszar C35) opisany INTERIOR LT DLY CTRL UNIT (AUX RLY PNL)
Poszukaj na jakich pinach pompki pojawi się maja po otwarciu drzwi. Możesz wspomóc się kolorami kabli ze schematu.
Jak znajdziesz to możesz podłączyć krańcówki z kablem prowadzącym do lampek i zrobić tak jak było w starszych autach, że jak nie domknęło się drzwi to lampki świeciły do puki akumulator nie padnie.
Dzięki za naprowadzenie, po otwarciu drzwi pojawia się masa na kablu brązowo-białym, teraz wystarczyło znaleźć drugi kabel w wtyczce który odpowiada za masę przy lampkach gdy ustawimy je na otwieranie drzwi, okazało się że jest to kolor brązowo-niebieski.
Kabelki złączyłem i tym właśnie sposobem uzyskałem zapalanie światła po otwarciu drzwi.
Jednak dręczy mnie inna sprawa, czy pompka centralnego ma wpływ na jeszcze inne (niż powyższe) elementy nie związane z zamykaniem i otwieraniem drzwi?
Bo do centralnego z siłownikami elektrycznymi zostało mi dorobienie otwierania/zamykania bagażnika i wlewu paliwa (siłowniki posiadam), ale zastanawiałem się też nad przywróceniem oryginalnego centralnego ale nie mam ani pilotów, ani siłowników jak i również nie wiadomo czy pompka jest sprawna.
Kabelki złączyłem i tym właśnie sposobem uzyskałem zapalanie światła po otwarciu drzwi.
Jednak dręczy mnie inna sprawa, czy pompka centralnego ma wpływ na jeszcze inne (niż powyższe) elementy nie związane z zamykaniem i otwieraniem drzwi?
Bo do centralnego z siłownikami elektrycznymi zostało mi dorobienie otwierania/zamykania bagażnika i wlewu paliwa (siłowniki posiadam), ale zastanawiałem się też nad przywróceniem oryginalnego centralnego ale nie mam ani pilotów, ani siłowników jak i również nie wiadomo czy pompka jest sprawna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W pompce masz zazwyczaj oświetlenie wnętrza, centralny zamek i ewentualnie alarm. Chyba w A4 już dołożyli do pompki zarządzanie zasilanie dla elektrycznych szyb.jojo_sct pisze:Jednak dręczy mnie inna sprawa, czy pompka centralnego ma wpływ na jeszcze inne (niż powyższe) elementy nie związane z zamykaniem i otwieraniem drzwi?
Na nic innego nie ma wpływu bo nawet w Passatach B5kach gdzie wsadzili moduł komfortu w miejscu takim aby go cały czas zalewało da się jeździć bez niego (tylko nie działają rzeczy które są do niego podłączone).