Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK LPG] Wysokie spalanie, szarpanie, błąd sondy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

[B4 ABK LPG] Wysokie spalanie, szarpanie, błąd sondy.

Post autor: Twingol » 18 wrz 2014, 18:16

Witam !
Mam problem z moim bolidem. Od jakiegoś czasu mam następujące problemy:
- szarpanie podczas ruszania
- szarpanie poniżej 2 tyś obrotów (podczas przyspieszania)
- problemy z odpalaniem na rozgrzanym silniku, falowanie obrotów (aż do zgaśnięcia)
- wysokie spalanie mieszany 14.5L, miasto 16L LPG
- VAG pokazuje błąd sondy lambda i czujnika spalania stukowego
Instalacja gazowa Stag 4, wtryski MJ.
Czy te wszystkie objawy pasują pod padniętą sondę lamda ?
Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 wrz 2014, 18:47

Twingol pisze:- VAG pokazuje błąd sondy lambda i czujnika spalania stukowego
no na bp jak najbardziej takie objawy są możliwe przy tych błędach(a próbowałeś je kasować, pojawiają się ponownie?) natomiast nie wiem jak się to ma go lpg
Bo rozumiem że te objawy występują na obu paliwach :?:

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 18 wrz 2014, 18:53

W sumie na benzynie nie patrzyłem na spalanie, ale problemy z odpalaniem i falowanie dotyczą benzyny (bo auto odpala na benie), szarpanie zaobserwowałem na lpg, bo na lpg głównie jeżdżę. Błędy kasowałem i po miesiącu znowu się pojawiły.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 wrz 2014, 19:11

Twingol pisze: Błędy kasowałem i po miesiącu znowu się pojawiły.
no to zostaje zapewne ich wymiana
Na chłopski rozum to komp lpg sczytuje dane z kompa bp i skoro tam coś jest nie tak to i zapewne na lpg też będzie kupa.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 wrz 2014, 09:39

Skasuj błędy i pojeździj na benzynie (ze 20km) i znowu zobacz błędy albo zobacz w blokach pomiarowych czy na benzynie sonda "faluje".
Bo wymienisz sondę a okaże się że przyczyną jest źle wyregulowany gaz albo inne usterka.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 19 wrz 2014, 18:47

A który to numer bloku?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 19 wrz 2014, 20:37

Nie pamiętam ale w ABK jest chyba tylko jedno okienko, które z jednostką powinno pokazywać od 0-1V. A dobry VAG-COM nawet będzie opisany Lambda Factor 8-)

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 19 wrz 2014, 22:25

a VWtool ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 19 wrz 2014, 23:56

Na końcu mojego tematu małe kompendium o aby masz wszystko w załączniku jak na tacy. Vwtool mi swiruje jak szybko zmieniam bloki. A vagow jest na necie sporo...

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 26 wrz 2014, 18:20

Więc zacząłem trochę od tyłu, czyli od wymiany filtrów gazu, bo już ich czas nastał. Przy okazji poszukiwania nieszczelności okazało się, że przewód WN ma przebicie, gdyż mnie po prostu popieścił :-D Po wymianie objaw szarpania poniżej 2 tyś ustał i auto jakby lepiej się zbiera. Podejrzewam, że świece również będą już do wymiany, skoro przewody padły.
Co do czujnika spalania stukowego to przy jego teście (stukając w jego okolicach) nie zauważyłem żadnym reakcji ze strony silnika.
Z sondą jeszcze nie działałem, bo mam ograniczony dostęp do garażu z prądem

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 wrz 2014, 11:45

Wystarczy miernik, odnaleźć kabelek i sprawdzić co pokazuje na fioletowym idącym do sterownika gazu. Powinien być on wpięty w jednoprzewodową wtyczkę idącą do sondy. Tymczasem na wtyczce dwuprzewodowej sondy ma być 12V (grzałka).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl