[B4 ABT] Zmiana zacisków na Girling 60, co i jak? + Mikoda?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
to to skoro tak to trzba rzeźbić 288x25mm
ale to następnym razem.
narazie się ogarnie na tarczy 280x22mm chyba że jutro jeszcze uda mi sie dorwać tanio zaciski i jarzma.
[ Dodano: 2013-09-22, 23:02 ]
mam jeszcze pytanko, czy w felgę 15" wejdzie tarcza 300x26mm?
bo znalazłem tarcze które przy zastosowaniu zacisku z audi C4 podeszłyby do naszych osiemdziesiątek bez wielkich kombinacji, są również i o wersjach nacinanych i nawiercanych
[ Dodano: 2013-09-22, 23:27 ]
pasuje jeszcze zacisk i od golfa MK3 z tarczami 288x25mm co do jarzma to jutro jeszcze w etce poszperam i zobaczymy co jeszczez nowszych aut VW miało te same jarzma stosowane z tarczami 288x25mm.
jeśli to się potwierdzi będzie następna opcja bez rzeźbienia adapterów na tarcze 288x25mm i opcje 300x26 oraz 312x26mm,
przytoczę tutaj fragment korespondencji mojej z jednym z użytkowników,
co przemawia na korzyść jednego tłoczka hamulcowego
większość osób które się zachwycają hamulcami S2 przesiadała się najczęściej albo z małych wentylowanych tarcz z małą średnicą tłoczka, albo częśto wręcz z najmniejszych hamulców, i to w dodatku z małym serwem.
co do serwa to owszem czym większe tym lepsze, pompa hamulcowa, większa powoduje że hamulec bierze wyżej niżna mniejszej, ale już trzeba mocniej naciskać na pedał, i czym większa tym mniej brutalna jest jest reakcja na kopnięcie hamulca ponieważ na większej pompia mamy mniejsze ciśnienie płynu,
co łatwo policzyć, jakiej siły trzeba użyć aby uzyskać ciśnienie 30bar.
tłoczek pompy 23,8mm ma powierchnię ~ 4,45cm3 co daje nam prosty rachunek
4,45cm2 x 30kg/1cm2 = 133,5kg nacisku potrzebnego do do wywałania ciśnienia 30bar.
a teraz pompa 25,4mm ma powierzchnię 5,07cm2
i znów prosty rachunek:
5,07cm2 X 30kg/1cm2 = 152kg
i teraz prosto policzymy siłę nacisku na trzpień pompy hamulcowej, dla określonego zacisku okładzin dla zestawu pompa 23,8mm i zaciski z tłoczkiem 57,
żądana siła zacisku okładzin powiedzmy = 500kg
500kg / 25,52cm2 = 19,59kg/cm2 i teraz:
4,45cm2 x 19,59kg/cm2 = 87,2kg
teraz dla zestaw pompa 25,4mm i zacisku Girling 60 bdzie powierchnia łączna tłoczków jest równa powierzchni tłoczka 60mm
tłoczek o średnicy 60mm ma powierchnię 28,27cm2
500kg / 28,27cm2 = 17,68kg/1cm2
5,07cm2 x 17,68kg/1cm2 = 89,64kg
teraz postawcie te hamulce w kategoriach, średnicy tarczy, promienia roboczego klocka hamulcowego i powierzchni ciernej klocków.
jak masz większą średnicę tarczy to masz i większy promień roboczy klocków, teraz obejrzyj klocki hamulcowe, dla zacisków ATE, 52,54,57mm dla tarcz 288mm, 300mm, 312mm, 320mm.
czy już teraz wiecie o co mi chodzi?
nie sztuką jest założyć na koła grzałki do płynu hamulcowego, tylko stworzyć hamulce które będą skutecznie mogły hamować jaknajdłużej z jak najwyższą skutecznością,, zresztą nawet jak już rozżarzymy tarcze hamulcowe to też lepiej mieć się czym zatrzymać, i tutaj już powyżej temp 600stC ( temperatura czerwonego żaru) jużtylk ow zasadzie ma znaczenie materiał z jakiego zostały klocki wykonane i średnica tarczy.
a czym więcej tłoczków tym większa powierzchnia przekazywania ciepła z okładzin za pośrednictwem tłoczków do płynu hamulcowego.
[ Dodano: 2013-10-11, 21:00 ]
skończyło isę na tym narazie na zimę:
a tutaj małe porównanie:
niestety przy pompie 23,8mm i zaciskach ATE 57 pedał przy mocnym hamowaniu ląduje dość nisko a przy gwatłownym hamowaniu ląduje nisko przy podłodze, zastanawiam sięco jest nie tak skoro w C4 są pompy albo 22mm albo też 23,8mm i tam bierze u góry.
narazie jeszcze nie zakładałem pompki z LT i serva bo nie mam chwilowo czasu na rzeźbę czyli przesówanie pompy ABS w mocowaniu i potrzebuję jeszcze dorobić flanszę która poójdzie na ori rozpiłowany kołnierz mocowania serwa od A80, ze względu na większy rostaw śrub.
hamulce są sporo lepsze, przy znacznie mniejszej sile na pedale auto hamuje ze znacznei większą skutecznością, nawet teraz po spokojnym hamowaniu ze 100kmh tarcz można z trudem bo z trudem ale dotykać, a na wcześniejszych gorąco czuć było na dłoni zanim się jeszcze dotknęło, a o samym dotknięciu można było pomażyć żeby sięnie oparzyć.
widaż że tarcza znacznie więcej ciepła przyjmuje .
przy pierwszej lepszej okazji z przodu ląduje albo 321mm albo 345mm i z tyłu okolice 300mm na tych zaciskach co już teraz jest...
ale to następnym razem.
narazie się ogarnie na tarczy 280x22mm chyba że jutro jeszcze uda mi sie dorwać tanio zaciski i jarzma.
[ Dodano: 2013-09-22, 23:02 ]
mam jeszcze pytanko, czy w felgę 15" wejdzie tarcza 300x26mm?
bo znalazłem tarcze które przy zastosowaniu zacisku z audi C4 podeszłyby do naszych osiemdziesiątek bez wielkich kombinacji, są również i o wersjach nacinanych i nawiercanych
[ Dodano: 2013-09-22, 23:27 ]
pasuje jeszcze zacisk i od golfa MK3 z tarczami 288x25mm co do jarzma to jutro jeszcze w etce poszperam i zobaczymy co jeszczez nowszych aut VW miało te same jarzma stosowane z tarczami 288x25mm.
jeśli to się potwierdzi będzie następna opcja bez rzeźbienia adapterów na tarcze 288x25mm i opcje 300x26 oraz 312x26mm,
przytoczę tutaj fragment korespondencji mojej z jednym z użytkowników,
co przemawia na korzyść jednego tłoczka hamulcowego
większość osób które się zachwycają hamulcami S2 przesiadała się najczęściej albo z małych wentylowanych tarcz z małą średnicą tłoczka, albo częśto wręcz z najmniejszych hamulców, i to w dodatku z małym serwem.
co do serwa to owszem czym większe tym lepsze, pompa hamulcowa, większa powoduje że hamulec bierze wyżej niżna mniejszej, ale już trzeba mocniej naciskać na pedał, i czym większa tym mniej brutalna jest jest reakcja na kopnięcie hamulca ponieważ na większej pompia mamy mniejsze ciśnienie płynu,
co łatwo policzyć, jakiej siły trzeba użyć aby uzyskać ciśnienie 30bar.
tłoczek pompy 23,8mm ma powierchnię ~ 4,45cm3 co daje nam prosty rachunek
4,45cm2 x 30kg/1cm2 = 133,5kg nacisku potrzebnego do do wywałania ciśnienia 30bar.
a teraz pompa 25,4mm ma powierzchnię 5,07cm2
i znów prosty rachunek:
5,07cm2 X 30kg/1cm2 = 152kg
i teraz prosto policzymy siłę nacisku na trzpień pompy hamulcowej, dla określonego zacisku okładzin dla zestawu pompa 23,8mm i zaciski z tłoczkiem 57,
żądana siła zacisku okładzin powiedzmy = 500kg
500kg / 25,52cm2 = 19,59kg/cm2 i teraz:
4,45cm2 x 19,59kg/cm2 = 87,2kg
teraz dla zestaw pompa 25,4mm i zacisku Girling 60 bdzie powierchnia łączna tłoczków jest równa powierzchni tłoczka 60mm
tłoczek o średnicy 60mm ma powierchnię 28,27cm2
500kg / 28,27cm2 = 17,68kg/1cm2
5,07cm2 x 17,68kg/1cm2 = 89,64kg
teraz postawcie te hamulce w kategoriach, średnicy tarczy, promienia roboczego klocka hamulcowego i powierzchni ciernej klocków.
jak masz większą średnicę tarczy to masz i większy promień roboczy klocków, teraz obejrzyj klocki hamulcowe, dla zacisków ATE, 52,54,57mm dla tarcz 288mm, 300mm, 312mm, 320mm.
czy już teraz wiecie o co mi chodzi?
nie sztuką jest założyć na koła grzałki do płynu hamulcowego, tylko stworzyć hamulce które będą skutecznie mogły hamować jaknajdłużej z jak najwyższą skutecznością,, zresztą nawet jak już rozżarzymy tarcze hamulcowe to też lepiej mieć się czym zatrzymać, i tutaj już powyżej temp 600stC ( temperatura czerwonego żaru) jużtylk ow zasadzie ma znaczenie materiał z jakiego zostały klocki wykonane i średnica tarczy.
a czym więcej tłoczków tym większa powierzchnia przekazywania ciepła z okładzin za pośrednictwem tłoczków do płynu hamulcowego.
[ Dodano: 2013-10-11, 21:00 ]
skończyło isę na tym narazie na zimę:
a tutaj małe porównanie:
niestety przy pompie 23,8mm i zaciskach ATE 57 pedał przy mocnym hamowaniu ląduje dość nisko a przy gwatłownym hamowaniu ląduje nisko przy podłodze, zastanawiam sięco jest nie tak skoro w C4 są pompy albo 22mm albo też 23,8mm i tam bierze u góry.
narazie jeszcze nie zakładałem pompki z LT i serva bo nie mam chwilowo czasu na rzeźbę czyli przesówanie pompy ABS w mocowaniu i potrzebuję jeszcze dorobić flanszę która poójdzie na ori rozpiłowany kołnierz mocowania serwa od A80, ze względu na większy rostaw śrub.
hamulce są sporo lepsze, przy znacznie mniejszej sile na pedale auto hamuje ze znacznei większą skutecznością, nawet teraz po spokojnym hamowaniu ze 100kmh tarcz można z trudem bo z trudem ale dotykać, a na wcześniejszych gorąco czuć było na dłoni zanim się jeszcze dotknęło, a o samym dotknięciu można było pomażyć żeby sięnie oparzyć.
widaż że tarcza znacznie więcej ciepła przyjmuje .
przy pierwszej lepszej okazji z przodu ląduje albo 321mm albo 345mm i z tyłu okolice 300mm na tych zaciskach co już teraz jest...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Z tyłu masz pewnie zaciski Girling 38 tak jak i u mnie, więc tylko takie wchodzą w grę. Najbardziej rozchodzi sie o ośke czy nie jest skorodowana.mtx12 pisze:Witam, chciałbym się podpiąć pod temat bo mam sprawe
Od kilku dni mam moja 80 i musze wymienić zaciski na tył (zapieczone)
Dziś odkręciłem koło wyczyscilem zacisk by sie dowiedziec z jakiej firmy
Girling z numererm 6060...
Moje pytanie jest proste czy moge wsadzić zaciski Lucas lub Bosh ?
Na allegro zaciski używki chodzą po około 100 zł za sztuke, W sklepie za TRW chcą 350 za jeden zacisk.
Zestaw naprawczy zacisku z tłoczkiem to koszt około 120 zł z przesyłką na 2 zaciski.
Zestaw naprawczy zacisku tylniego
wszystko złożyć na dobrej paście BREMSZYLINDER z ATE i użyć SMAR ATE PLASTILUBE
Można też zalać nowy
Płyn Hamulcowy
I powinno działać wszystko dobrze i nie powinny wydostawać sie nieprzyjemne piski podczas jazdy
Odgrzewam swojego kotleta.. bo tarcze do wymiany + klocki...(a raczej żyletki), obecnie - chyba bo już nie pamiętam w końcu co kopiłem - mam tarcze 276mm - pytanie jest następujące, mogę wziąć tarcze jakby od diesla - czyli 280mm, do zacisków na dwa tłoki...??
Czy wejdą tylko tarcze 276mm...?
Pytam, bo chce zamówić Mikode przez ich sklep, wiec będą mi robili raczej na zamówienie (wiercone lub wiercone i nacinane).
No i kolejne pytanie, macie zdjęcia tarcz Mikody tylko wierconej oraz wierconej i nacinanej - najlepiej już schowanej pod felgą RH ZW1 / ZW3?
Jakie klocki stosujecie do tych tarcz żeby nie było za wiele pyłu i żeby wystarczyły na przynajmniej 2 sezony?
Pozdrawiam!
Czy wejdą tylko tarcze 276mm...?
Pytam, bo chce zamówić Mikode przez ich sklep, wiec będą mi robili raczej na zamówienie (wiercone lub wiercone i nacinane).
No i kolejne pytanie, macie zdjęcia tarcz Mikody tylko wierconej oraz wierconej i nacinanej - najlepiej już schowanej pod felgą RH ZW1 / ZW3?
Jakie klocki stosujecie do tych tarcz żeby nie było za wiele pyłu i żeby wystarczyły na przynajmniej 2 sezony?
Pozdrawiam!
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
A no tak, przepraszam że nie sprecyzowałem, - dokładnie chodzi mi tarcze 280x22.
Obecnie mam faktycznie 276x25.
No więc pytanie - czy 280x22 - będzie ok? Teraz jak sprawdzam i porównuje to właśnie takie tarcze był w 2.3, więc powinno być wszystko w porządeczku.
Tak sobie myślę że to "trochę" lepiej (nie wiem czy w ogóle będzie odczuwalne), bo zwiększy się nieco powierzchnia na której klocek będzie pracował - dobrze to rozumiem?
Co z klockami..? Miał ktoś zimmermany?! - tarcze to czytałem, ale za drogo, natomiast klocki mam w przyzwoitej cenie.
Obecnie mam faktycznie 276x25.
No więc pytanie - czy 280x22 - będzie ok? Teraz jak sprawdzam i porównuje to właśnie takie tarcze był w 2.3, więc powinno być wszystko w porządeczku.
Tak sobie myślę że to "trochę" lepiej (nie wiem czy w ogóle będzie odczuwalne), bo zwiększy się nieco powierzchnia na której klocek będzie pracował - dobrze to rozumiem?
Co z klockami..? Miał ktoś zimmermany?! - tarcze to czytałem, ale za drogo, natomiast klocki mam w przyzwoitej cenie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Wyrabiają i to wystarczająco na razie.. po prostu lebie jazde z hamulcem to razn, dwa ma wleciec jakis silnik zeby auto sie odpychalo, choruje na 1.8T, zacisi z 2 tlokami juz sa, po za tym beda w nastepnym sezonie takie felgi ze widac zacisk i tarcze.. - wiec cos dla oka ma byc, a na 280 sie uparlem bo zawsze to nieco wieksza powierzchnia
w zasadzie chce juz zamawiac tarcze i klocki, bo mam do wymiany i przelatam tak do wiosny, niestety.. chyba ze ktos ma klocki w cenie zlomu to moglbym przygarnac, ale z 2 strony.. - chce to zrobic puki jakis pieniazdz jest i miec z glowy.
w zasadzie chce juz zamawiac tarcze i klocki, bo mam do wymiany i przelatam tak do wiosny, niestety.. chyba ze ktos ma klocki w cenie zlomu to moglbym przygarnac, ale z 2 strony.. - chce to zrobic puki jakis pieniazdz jest i miec z glowy.