Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 22 wrz 2014, 14:31

szopenn, Ale chodzi mi o to czy jeśli podłączę muszlę do kolektora to czy wtedy kolanko będzie skierowane tak jak mój ori. DP ? Szkoda że koleś mi nie wysłał od razu tego kolanka, bo przynajmniej bym przymierzył. Ja mam 2 turbosprężarki gt1548 jedna od p11 a druga chyba od p10 ale są chyba identyczne, te uchwyty są do mocowania przewodów olejowego i wodnych. Ja je po odkręcałem bo mi nie potrzebne.

szopenn

Post autor: szopenn » 22 wrz 2014, 14:52

a nie wiem bo nie mam audi i nie pomogę, zobacz sobie na rysubnkach technicznych i zobacz jak i co gdzie ląduje, więcej zdjęć czy coś...

fajny link
http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=13&t=18225

[ Dodano: 2014-09-24, 09:07 ]
A widzisz popełniłem błąd w swoim niumnym rozumowaniu, bo teraz marcin mi wytłumaczył, że mimo 51mg w programie liczy się napiecie to możesz mieć więcej podlewane... więc nie wiem ile twój silnik ma paliwa tak naprawdę, ale rozmawiając z bartkiem na stole i wtryskach czopikowych pompa leje 200mg, przy wtryskach TDI będzie ponoć mniej, ale jeszcze się sprawdzi.

[ Dodano: 2014-09-24, 22:01 ]
1z, T15

http://www.iv.pl/images/02724308228317100528.jpg

piękny wykres, a ty mówisz że tobie nie jedzie po 3500...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 wrz 2014, 21:34

szopenn, Wykres dobry.

[ Dodano: 2014-09-26, 21:37 ]
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=360952

Tu ktoś kombinował z mapami, ale od t15 dał złą mapę. I celował w wysokie ciśnienie doładowania. Ale watro popatrzyć

[ Dodano: 2014-09-27, 19:04 ]
Czekam na wieści o montażu K03-2072, sam jestem cały czas w fazie dorabiania flansz i połączeń smarowania do Gt1548, nawet gdyby K03 okazałaby się idealna to tak szybko się nie zregeneruje mój budżet żeby się na to szarpnąć, chyba że znajdę tanio w dobrym stanie, w co wątpię. Najprawdopodobniej zamówię zestaw naprawczy do t15 i ją zregeneruję, jeśli gt1548 i K03 nie wypalą to pójdzie t15 i koniec kombinowania :-P Zmusza mnie do tego sytuacja finansowa, a przy pompie 11mm i FMIC to myślę że może 140KM+ i 350Nm gdyby udało się uzyskać... to może wystarczy.

szopenn

Post autor: szopenn » 27 wrz 2014, 23:05

Panie lepsze jest małe k03 niż T15 to jedno.... dobra hybryda to ponoć małe K03 i kompresor od K04.

2072.. wszyscy czekamy...

[ Dodano: 2014-09-28, 21:26 ]
2072 przegraliśmy aukcje na allegro, zawierzając mapie chyba będziemy szukać dalej..... z nudów dalsze poszukiwania i co się okazuje....

T15 wychodzi na dwóch wirnikach.... na 9 łopatkowych oraz na 10 łopatkowych.

Te na 9 łopatkach idą do aut co fabrycznie mają do 105 koni, 10 łopatkowe idą do aut fabrycznie do 90 koni włącznie (15 koni wow)... to nie wszystko...

te 10 łopatkowy wirnik z normalnej T15 idzie do 200 konnego SAABa 3.0T - 200 koni, który ma Turbo o nazwie 1549M. Jest to turbo WG i ma ciut większy kompresor

http://allegro.pl/turbosprezarka-saab-9 ... 25046.html

Saab
http://techline.net.pl/pl/kategorie/kol ... zarki,7558

1z
http://techline.net.pl/pl/kategorie/kol ... zarki,7536

Ale jaki z tego wniosek.. no taki wniosek ze to z saaba to jest 1549, czyli coś takiego jak 1548 i mimo, że mamy jakieś tam kółka i rozmiary to okazuje się na mapie później, że taie 1548 nie jest jakimś super turbem....


Teraz kolejne spostrzeżenie jest takie, że w USA robi się hybrydy K03/04. gdzie z K03 zostaje wirnik (11 łopatek mały), a z K04 idzie kompresor. Nie mam na dany moment wymiarów tego kompresora k04, nie mogę namierzyc. Zaś mogę zdobyć nr kompresora k03s 2075) i jest to takie coś

http://techline.net.pl/pl/kategorie/kol ... zarki,7724

Porównując to mają zbliżone wymiary całkiem... i tu ori kółko kompresor T15
http://techline.net.pl/pl/kategorie/kol ... zarki,7536

to jest 5 mm mniejszy.


Czyli da się na T15 zrobić hybrydę.. co najmniej w dwóch opcjach.... dając wirnik 10 łopatek + kompresor SAABa, bądź dając wirnik 9 łopatek + kompresor SAABa... ale jak mówiłem, czy wkładając kompresor od saaba nie wyjdzie nam zaraz 1548? Jakie masz AR wydechu swojej turbiny bo według stronki powinieneś mięć 0.35...

___________________________

Ja znalazłem to
http://www.re5pect.pl/turbosprezarka-k04-23.html

czyli wirnik ma 56/40, a ten z saba ma 37/49... niby prawie to samo

[ Dodano: 2014-09-28, 21:41 ]
Przy okazji mój 1.6TD dzisiaj wyzionął ducha... koniec mu, sypie na biało i nie pali....

[ Dodano: 2014-09-29, 08:13 ]
NO i jeszcze jedna rzecz.... np takie 2072 występuje w 3 wersjach, z różnym AR wydechu

i tak w vw np masz dwie
5303-988-0005 - z AR 4.8
5303-988-0029 - z AR 5.8

Mała muszla
http://www.ebay.pl/itm/KKK-K03-Turbocha ... 0781525300

Duża muszla
http://www.ebay.pl/itm/KKK-K03-Turbocha ... 4d041d94b1



Jeśli chodzi o mapę do k03 2072 to na sieci jest ta z muszlą 4,8 ale wariantów jest mnóstwo... sama 1870 ma co najmniej 3 i ma różne kółka 1873 oraz 1875, gdzie dziwnym trafem 1875 korzysta z wirnika 2072 z 1.8T, kompresor ma z małego 1870, i pewnie AR ma 0,35 i idzie to do 2.0HDI

I teraz poszukiwania 2072 stają... dlaczego.... bo ogólnie dostępne turbo 2072 z pasata 1.8T to nr 00029 czyli te z dużym AR, a tych 0005 jest jak kot napłakał.. a w wielką muszle nikt nie będzie się pakował bo to ma już inną mape i inaczej wstaje.

[ Dodano: 2014-09-29, 13:24 ]
Czyli ty popełniłeś duży błąd robiąc hybrydę na T2, bo T2 to ścierwo jest. Fabryczna 1548 ma AR 0.35 na wydechu, czyli tyle ile 1544. Ty robiąc hybrydę na t2 zostałeś dalej na dennym żeliwie, a dałeś tylko kompresor, dlatego to ci tak słabo chodzi.

Gdybyś zaś kompresor od 1548 wsadził w jakiś sposób na żeliwo i wirnik z 1544 to byś miał fajniutkie turbo.

[ Dodano: 2014-09-29, 14:14 ]
DORZUCCIE SIĘ DOBRA INICJATYWA

https://audi80.pl/all-19-sciepa-dla- ... t91648.htm

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 wrz 2014, 18:27

szopenn pisze:Czyli ty popełniłeś duży błąd robiąc hybrydę na T2, bo T2 to ścierwo jest. Fabryczna 1548 ma AR 0.35 na wydechu, czyli tyle ile 1544. Ty robiąc hybrydę na t2 zostałeś dalej na dennym żeliwie, a dałeś tylko kompresor, dlatego to ci tak słabo chodzi.
Zgadzam się, przyznaję mój błąd, po półrocznej jeździe na T2 stwierdzam że to beznadziejne turbo, ratuje je tylko to że mniej dławi wydech na wyższych rpm. ale to nie rekompensuje laga z dołu :-> Więc - jest do kitu. Dopiero się wyleczyłem i mogę to stwierdzić. Z większym kompresorem, jest lepiej, bo silnik dostaje więcej powietrza- mniej dymi, ale dół jest zbyt opóźniony, póki się nie rozbuja to muł gorszy niż na t2 :->

[ Dodano: 2014-09-29, 18:38 ]
szopenn pisze:Gdybyś zaś kompresor od 1548 wsadził w jakiś sposób na żeliwo i wirnik z 1544 to byś miał fajniutkie turbo.
Nie zgodzę się, po pierwsze 1548 jest na wałku 6mm a 1544 na 5mm, po drugie
szopenn pisze:czy wkładając kompresor od saaba nie wyjdzie nam zaraz 1548?
Tego się obawiam. Czyli zakładam że właśnie tak będzie- wkładając większy kompresor na 1544 wyjdzie nam coś w stylu 1548, więc wolę bez przeróbek (hybrydy) założyć 1548. Tym bardziej że przepływ spalin przez 1548 jest lepszy niż przez 1544 chociaż w wielkości wirniki wydechowe w 1544 i 1548 rozmiarami się mocno nie różnią.
1544 - IN-42,2mm EX-32mm
1548 - IN 41,2mm EX- 34,5mm

[ Dodano: 2014-09-29, 18:46 ]
Myślę że w przepływie spalin jest istotna wielkość wirnika a dokładnie wielkość EXducera bo jak by nie patrzyć całe spaliny muszą się przecisnąć właśnie przez taką średnicę czyli np. w 1544 - 32mm, ale to moja teoria i mogę się mylić. Wg tej teorii w ori. 1548 miałbym przepływ spalin podobny jak w ori. T2 (EX T2- 35,25mm EX 1548 - 34,5mm) ale turbo dużo szybciej by wstało ze względu na dużo mniejszy Inducer i szczelinę spalinową, oraz mniejszy A/R

szopenn

Post autor: szopenn » 29 wrz 2014, 20:10

brabus124 pisze:Tym bardziej że przepływ spalin przez 1548 jest lepszy niż przez 1544 chociaż w wielkości wirniki wydechowe w 1544 i 1548 rozmiarami się mocno nie różnią.
1544 - IN-42,2mm EX-32mm
1548 - IN 41,2mm EX- 34,5mm
nie jest lepszy bo obydwa turba mają żeliwo A/R 0.35, w 1548 sytuacje jedynie ratuje 9łopatkowy wirnik, ale są też wersje 10łopatkowe wtedu masz to samo...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 wrz 2014, 21:41

szopenn, Owszem są 1544 z muszlą A/R - 0.35 ale ta która występuje w 1z/ahu ma muszlę A/R 0.34

Poza tym:

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... A&tbm=isch

http://4.bp.blogspot.com/_eYNXA0gKwI0/T ... ot.com.jpg

[ Dodano: 2014-09-29, 22:25 ]
Jeszcze jedna sprawa, że teraz szukałem A/R T2 tak dla porównania i z danych mi wychodzi że jest A/R 0.35 więc chyba nie w tym rzecz, że turbo dużo gorzej wstaje. Myślę że w 80% jest to zależne od wirnika + wałka (jego grubość i rozmiar łożysk)
Tak dla porównania wirniki T15 i T2
http://catalog.altousa.com/turbo/advanc ... File3#here

http://catalog.altousa.com/turbo/advanc ... File3#here

myślę że może być ważna szerokość łopaty wirnika: Tip Height (III)- T2- 7,3mm t15 - 6mm
Wiadomo, czym mniejsza szczelina tym większa prędkość i tym sposobem turbo wcześniej wstaje, do tego mogą być istotne wymiary łożyska Journal Bearing Diameter (IV) T2- 9,2mm T15-7.9 wiadomo że czym mniejsza średnica tym mniejsze pole styku- mniejsze tarcie. Tak na moje rozumowania. Więc te rozmiary mają znaczenie. A Najważniejszy w tym przypadku jest rozmiar wirnika a dokładnie Inducer T2- 47mm T15- 42,3mm, takie porównanie, kiedy łatwiej zerwać przyczepność na oponach 195/50/r15 czy 195/65/r15, dla mnie to proste porównanie, myślę że się w tym nie mylę.

szopenn

Post autor: szopenn » 30 wrz 2014, 06:42

wszystko masz racje ale nie wiem jak T2 możę miec A/R 0.35 skoro sam ją mam w garazu i gorąca strona jest po prostu ogromna.

A tu gość pisze np żę

Obrazek

już między tymi 1 i 0.75 jest różnica w pracy turba i na oko widać różnice w rozmiarze.... T2 ma to wszystko wielkie w porównaniu do T15

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 01 paź 2014, 19:02

szopenn pisze:wszystko masz racje ale nie wiem jak T2 możę miec A/R 0.35 skoro sam ją mam w garazu i gorąca strona jest po prostu ogromna.
Też byłem zdziwiony i uwierzyć nie mogłem, ale wg. danych tak jest
http://www.invasionautoproducts.com/19au80votbtu.html

A do tego dziś spojrzałem na muszlę T2 i na niej jest wybite 35, nie jest napisane A/R a tylko same "35" więc chyba tak jest.

szopenn

Post autor: szopenn » 01 paź 2014, 20:15

ja to uznaje za żart prima aprilisowy.... <ok> przecież mam tych turb od cholery bo mam i chybryde i 1548 miałęm i mam małe k03, i t15 i zaraz 2072 mi wpadnie do kolekcji..... jakbym nie mierzył tej muszli T2 to jest bydle i tyle...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 01 paź 2014, 20:27

szopenn pisze:jakbym nie mierzył tej muszli T2 to jest bydle i tyle..
Ale jak Ty mierzysz tą muszlę ? bo nie bardzo rozumiem.
Ogólnie jakie by nie było A/R T2 to i tak ma beznadziejną stronę gorącą. Ja po woli składam gt1548, muszę przerobić króciec dopływu oleju, znaczy przetoczyć taki króciec jak jest ori. w t2 lub t15 tylko gwint który jest w korasie 1548 to 7/16" i skok 24" więc dorwać taki króciec nie jest łatwo, jeśli są to drogie, narzynkę też ciężko znaleźć i są drogie. Ale myślę że ogarnę ten temat. Jeszcze jeden delikatny problem jaki napotkałem to spływ oleju jest bardzo blisko wylotu z muszli i kolektora :->

szopenn

Post autor: szopenn » 01 paź 2014, 20:44

no ja jej nie mierze... ale jak popatrze w dziure od strony kolektora, to T2 mógłbym oddać murzynowi do zabawy, a T15 to by w sam raz dla komara było <ok>

No i jeszcze weźmy pod uwagę że jeśli T15 ma exdu 32 mm i małe k03 też... to to bardzo dobrze, bo mniejszy otwór pozwala na trzymanie ciśnienia gazów. Bo patrząc na wirnik to widać część napędzaną przez spaliny - płaska łopatka, oraz exducer czyli to co spaliny wygarnia na zewnątrz.

To co powiedziałeś o wielkości powierzchni łopatek exducera to ważne, bo poniekąd na takiej zasadzie działa śmigło i siła nośna, powietrze przylega do powierzchni płaskich. Jeśli podlejemy ropy to psujemy w zasadzie to co sobie przewidzieli mądrzy ludzie, bo zaburzamy przepływ powietrza i siłę nośną na łopatkach przez cząsteczki sadzy i może stąd turbo podlane niby się zwija szybciej, ale początkowo ma takiego jakiegoś laga.

dobrze obrazuje to turbina VNT, bo poniekąd są to turba o zmiennym AR
Obrazek

Zwróć też uwagę gdzie kierownica vnt kieruje strumień gazów... na płaską część wirnika;) To samo ma za zadanie zrobić muszla,rozpędzić spaliny na łopatkę inducera. Jak exdu jest za duży i AR za duży to masz dupę bo nie wstaje, bo ciśnienie od razu leci w wydech.. oczywiście... dla większych silników nie będzie to problemem bo mają solidniejsze jeb***cie spalinami.

I tutaj też warto wspomnieć o pseudo tuningach i pozbywania się w turbach typu K14 zwężenia za wirnikiem (wiesz tam w golfie rura kolektorowa siedziała na takich blachosprężynach, a do turbo było przykręcone przewęzenie) I mądrzy ludzie w vw zrobili to najprawdopodobniej po to, żeby zwiększyć efektywność muszli i przytrzymać ciśnienie gazów... wtedy nie było jeszcze T15;) czy małego K03;).... a ludziska na forach zaczęli wypierdzielać to przewężenie, bo wydech zatykało im... powodzenia (mam wykresy hamowni na k14 w 1.6td, przed i po modyfikacji wydechu.. takie tuningi bez głowy to psucie auta) :mrgreen:


Nie wiadomo teraz co to jest choke line, tak się ostatnio zastanawiałem... czy to jest niewydolność średnicy exducera... czy jest to niewydolność powierzchni łopatek exducera do zachowania siły nośnej. Bo np w samolotach śmigło jak przekręcisz to masz nagłą utratę ciągu, właśnie przez to że odrywa się powietrze od powierzchni łopat śmigła, poniekąd chyba tak samo jest przy korkociągu... :mrgreen:

I uważam, że jako całość... 1.9 nie powinien dostawać większych exducerów niż 38mm, skoro exducer 32 mm na programie wygarnia 120 koni... to 5 mm Ci wystarczy żeby zrobić 150 i turbo będzie wstawać.

To co napisałeś też o wysokości łopatki inducera to też prawda bo ja już mówiłem, że T15 słabe jest w porównaniu do małego K03.. a to dlatego żę T15 ma wysokość 5 mm łopatki inducera, a małe k03 ma wysokosć 6.70mm (gdzie garet w ogóle nie wychodzi poza wysokość 6.25 nawet w wielkich turbach :mrgreen: ) a średnice niemalże identyczne.... a k04 ma już 7mm....

Moim zdaniem turbo WG upgrade do 1.9 tdi to takie którego wirnik ma..... exdu nie większy niż 38 (36 pewnie styknie) to samo inducer, max 5 mm różnicy, i zachowane małe AR, żeby nie tracić ciśnienia gazów... żeby nie rozprężać tego przed dotarciem do wirnika.

Wszelkie adaptery, przekładki, dystanse, powiększają AR jak również pogarszają wstawanie turba...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 01 paź 2014, 21:49

szopenn pisze:no ja jej nie mierze... ale jak popatrze w dziure od strony kolektora, to T2 mógłbym oddać murzynowi do zabawy, a T15 to by w sam raz dla komara było <ok>


Ale A/R nie liczy się przy wlocie z kolektora :-P tylko na przecięciu promienia, więc wylicznie nie jest takie proste ;-) Z tym exducerem to jest w miarę proste, jak jest mały exducer to szybciej wstanie i szybciej zacznie dławić, czym większy tym poźniej wstanie i mniej będzie dławić :-P a przyznasz rację że np. t15 bardzo łatwo jest przytkać na wydechu, np. przez zbyt dużą dawkę. Myślę że przy takich turbinkach małych to ważny jest wydajny IC, bo one pomimo że potrafią dać duże ciśnienie, to zapas powietrza i przepływ nie jest najlepszy, do tego przy wysokim doładowaniu powietrze jest gorące- ma mało tlenu, więc ciężej spalić większe ilości paliwa. Do tego myślę że jeśli przy pompie 10mm i wtryskach 0.205 t15 ładnie wstaje więc przy setupie 11mm i wtryskach 216.. można pójść w ciut większy EX- turbo nawet jak ciut wolniej się nabuja to będzie miało zapas do wyższych rpm.

szopenn

Post autor: szopenn » 01 paź 2014, 21:52

brabus124 pisze:Ale A/R nie liczy się przy wlocie z kolektora :-P tylko na przecięciu promienia, więc wylicznie nie jest takie prost
no i właśnie o tym mówię.... t2 ma ogromny kanał i tyle..

Nie możęsz dać wielkiego IC do T15 bo to też będzie niekorzystne.... co do turb 1870 jest tego
od cholery rodzaji z różnymi kombinacjami kółek..

http://www.turbomaster.info/eng/catalog ... pagina=K03

mogę też Ci powiedzieć że marcinas ma IC z reno master, wielki pod zderzakiem wąskim od razu wystawiony na pęd powietrza, ma turbo TD04 które też powietrze mniej grzeje niż T15. Ja zaś mam IC z 75 konnego fiata wsadzone pod grill, też wystawione na pęd powietrza. Temperatury wlotu i wylotu pokrywają się u niego i u mnie jota w jote (mierzone pirometrem), więc jeżeli za IC mam 35 stopni na maxa podkręconym T15 przy temperaturze zewnętrznej ukrop największe upały.... to po cholerę mi większe IC? nie schłodzi bardziej niestety... szukanie efektywności gdzie jej i tak się nie znajdzie, a tylko się sprężarce da kolejne wiadro do napełniania



za dużo tego.... teraz widze że jest takie coś jak 53039880055 jest to turbo na wirniku 53039880005 (1.8T audi AR4.8), ale ma delikatnie inny kompresor.. milimetry różnicy....

http://techline.net.pl/pl/kategorie/kol ... rki,771821
http://techline.net.pl/pl/kategorie/kol ... zarki,7711

No i teraz się pytam co na to mapa turba, bo z mapy 2072 -0029 (ar 5.8) wychodzi na to że to ma wstać... to czemu ładują turbo tej samej serii z mniejszym wirnikiem na silnik 2.5....
brabus124 pisze:większy EX- turbo nawet jak ciut wolniej się nabuja to będzie miało zapas do wyższych rpm.
nie musowo, do T15 jest wirnik 9 łopatek..... też wtedy zachowasz górę lepszą..

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 01 paź 2014, 22:14

Ja muszę opuścić Ic ze 2cm w dół żeby był nawiew na większą część IC, bo w tej chwili ok. połowy IC mam zasłonięte przez zderzak. Do tego dziś mi kuzyn przysłał krygielit na uszczelki.. to dam pod kolektor ssący.. co może trochę zabezpieczy przed nagrzewaniem się kolektora. I jeszcze mam plan przy następnej zmianie turbo- owinąć dużo lepiej kolektor, stronę gorącą turbo i wydech bandażem termicznym, tak żeby jak najmniej ciepła promieniowało na dolot.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl