Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] różnice w silnikach widlastych 80 B4 a A4

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

[B4 2.6 ABC] różnice w silnikach widlastych 80 B4 a A4

Post autor: Pieterb » 26 wrz 2014, 16:40

Panowie mam takie zapytanie do znawców V.
Jak w temacie czy te silniki czyli AAH i ABC różnią się czymś może nie tyle same silniki ale ich osprzęt czy jest jak w naszych 80 czy jest inny dodam że chodzi mi o pierwsze modele A4 przed liftem.
Jeśli się różnią to czym :?: i czy na lepsze czy na gorsze :-P
Przeglądnąłem nasze forum ale jakoś na nic nie natrafiłem.
pozdro

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 26 wrz 2014, 17:33

2.6 raczej niczym, 2.8 ma inny przepływomierz, wiem też tyle, że w 2.6 z A4 jest innej budowy obieg wody niż w starszych modelach, przerabiane przy swapie silnika właśnie z A4 95r. :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 wrz 2014, 18:02

Było kilka tematów o wsadzeniu ABC z B5 do B4, chyba jest kilka różnic. Ktoś pisał że wtryski są inne. Silnik z B5 ma dołożoną rolkę do wiskozy. Kolektor ssący jest trochę inny, nie ma tych kierownic powietrza które się rozpadały (choć pod koniec produkcji B4 też chyba był taki).
Ktoś kto ze mną pisał na PW wsadził ABC z cabrio do A4ki i chyba też coś mu nie pasowała ale dopasował.

A 2.8 rzeczywiście wychodził na kilku różnych wersjach sterownika i pewnie dlatego jest różnica w przepływomierzach.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 wrz 2014, 18:51

Czyli rozumiem że większych zmian tam nie dokonano, oki to chciałem wiedzieć.
A jak jest z przeciekami w tych silnikach :?: w b4 to było tak sobie albo nawet gorzej, tak wyczytałem. I czy są jakieś inne tego typu historie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 wrz 2014, 19:45

Chyba nic się zmieniło, ACK cieknie chyba też 2.7 biturbo też lubi. Cabrio z końca produkcji też.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 27 wrz 2014, 10:12

Najlepiej zrobić wszystko przed wsadzeniem silnika, czyli uszczelki pokrywy zaworów(ASO jeśli nie ma być za chwile ponownych wycieków), uszczelka dekla pod kolektorem ssącym(ASO), miska olejowa i tyle, jeśli głowice suche to wkładać ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl