wymieniałem kiedyś silnik (sam blok) na inny. Ufając mechanikowi, albo z mojej wtedy niewiedzy, nie sprawdziłem jaki blok został mi wstawiony.
Wg. wlepki oryginalnie miałem silnik PM. Ostatnio sprawdziłem oznaczenie tego nowego bloku silnika i ma on oznaczenie RU.
Teraz wg. wszelkich informacji silnik PM ma moc 90KM a RU 75KM.
No i pytanie - co ma wpływ na tą moć - czy blok czy "cała reszta". Ta "cała reszta" została mi z silnika PM, został zmieniony tylko sam blok. Czy to oznacza, że moje auto dysponuje teraz mocą tylko 75KM, czy jednak ma 90KM. A może coś pomiędzy - pomijamy tutaj oczywiście kwestię utraty KM związanych z wiekiem i stanem silnika. Głowicę mam tą samą więc i rozmiar tłoków jest ten sam.
Wg mojej wiedzy/przeczucia zmiana samego bloku nie wpłynęła na moc silnika.
Ale jak to jest na prawdę. Czy ma ktoś wiedzę na ten temat?
Pozdrawiam
