Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT 2.0 + LPG] Nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Locky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 wrz 2014, 13:40

[ABT 2.0 + LPG] Nie odpala

Post autor: Locky » 27 wrz 2014, 13:54

Witam wszystkich miłośników Osiemdziesiątek. Mam Panowie okrutny problem a moją audiczką. Jakiś czas temu zaczęła mi wariować podczas jazdy. Nie wkręcała się na obroty jak trzeba, podczas przyspieszania szarpała. Po chwili doszedł problem z kontrolkami, wcześniej przy odpalaniu była cała choinka kontrolek, a teraz podświetla mi się wyłącznie kontrolka oleju, a też i czasem żadna kontrolka. Po odpaleniu światła były przytłumione, zegary ledwo się ćmiły, dopiero gdy ją przegazowałem do jakiś 4 tysięcy obrotów światła wracały do normy i zegary normalnie świeciły. Ciekawe jest to, że z tymi światłami zdarzało mi się tak i podczas jazdy, przygasały. Wszystkie objawy zarówno na benzynie jak i na gazie. Dziś wyczaiłem, że przy bezpieczniku który idzie do sterownika gazu (sterownik autronic al-700 - wymieniony przedwczoraj) naderwał się kabelek, więc podłączyłem go na nowo. W tym momencie sytuacja wygląda tak, że silnik wcale nie chce odpalić, a przy próbie odpalenia resetuje się zegarek i wygląda na to, że pada akumulator bo po chwili przestaje całkiem kręcić. Po podłączeniu prostownika wskazówka nawet nie drgnie, tak jakby akumulator był w pełni sprawny i naładowany. Nie wiem co już z tym zrobić. Wymieniłem parę dni temu regulator napięcia w alternatorze i przez jakąś dobę było wszystko w porządku, kontrolki wszystkie świeciły tak jak trzeba, samochód znów miał kopa i chodził równo, po tym czasie znów lipa. Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale inaczej tego nie potrafiłem ująć. Proszę o pomoc.

[ Dodano: 2014-09-27, 14:22 ]
A i dodam jeszcze, że wcześniej podczas jazdy zdarzało się tak, że wskazówka od paliwa spadała do połowy mimo tego, że bak był pełny, temperatura spadała do mniej więcej 70 st, obrotomierz falował, a prędkościomierz wskazywał np 80 gdy jechałem 100. Po naciśnięciu sprzęgła i przegazowaniu wszystko wracało do normy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 wrz 2014, 17:08

Locky pisze:Po podłączeniu prostownika wskazówka nawet nie drgnie, tak jakby akumulator był w pełni sprawny i naładowany.
a prostownik jest sprawny :?:

Locky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 wrz 2014, 13:40

Post autor: Locky » 27 wrz 2014, 17:15

no jeszcze przedwczoraj nim ładowałem. Zmieniłem akumulator, bo jakiś tam leżał jeszcze w zapasie i odpalił, ale jest cały czas to samo, czyli przygasanie, brak mocy, itd. tyle, że teraz doszło jeszcze przełączanie na benzynę. Na gazie chodzi, a jak przełączam na pb to gaśnie.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 27 wrz 2014, 19:56

Objawy wskazują na problem z masą lub ładowaniem. Sprawdź i oczyść styk masy zarówno przy akumulatorze jak i przy budzie. Jeżeli masz miernik to sprawdź czy ładuje alternator. Zobacz też czy nie zaśniedziały połączenia tego grubego kabla co idzie od alternatora do akumulatora.
Ps.
Jeżeli aku padł do zera to nowego typu prostownik nie ruszy, ponieważ potrzebuje prąd na wzbudzenie ładowania.

Locky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 wrz 2014, 13:40

Post autor: Locky » 27 wrz 2014, 21:25

Wszystkie styki masy czyściłem, ten przy silniku i ten pod kierownicą przy drzwiach. Chyba, że gdzieś jeszcze jest a nie mam o nim pojęcia? Miernik pokazuje około 14,3 czyli teoretycznie powinno być wszystko w porządku. Kabla nie sprawdzałem, ale skoro ładowanie jest w porządku to chyba z kablem nic się nie stało.

odnośnie akumulatora, to jak go teraz naładować? xD
a tak w ogóle, to aku kupiony jakieś 2-3 miesiące temu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 wrz 2014, 21:33

A ten prostownik to nie jest jakiś prostownik automatyczny? Bo takie prostowniki nie bardzo chcą startować z ładowaniem gdy akumulator jest bardzo mocno rozładowany. Wtedy najlepiej pożyczyć prąd z innego samochodu na wstępne podładowanie.

Locky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 wrz 2014, 13:40

Post autor: Locky » 27 wrz 2014, 21:56

Ok, już z akumulatorem załatwione. Mam u staruszka prostownik z funkcją startu, czy tam wstępnego ładowania. Jednak dalej nie wiem co z tymi objawami zrobić. Jest jeszcze gdzieś jakiś styk masy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl