Cześć.
Wczoraj zaniepokoiłem się następującymi rzeczami. Przechodząc do meritum będę wdzięczny za pomoc:
- jadąc samochodem wzdłuż jakiejś ściany (np. w tunelu lub szpaleru samochodów) słyszę jak z pod przednich kół wydobywa się dźwięk jak ty klaskania, tykania.. (Przytoczyłem takie okoliczności przyrody bo dźwięk jest słyszalny kiedy ma się od czego "odbić". Jadąc w terenie niezabudowanym nie słyszę tego.). Chyba z pod prawego koła. Co do lewego to nie wiem bo nie jechałem wzdłuż ściany przy lewej stronie auta.
- do tego, przy prędkości w okolicach 40 km/h zaczyna mi coś stukać i przenosi się to na kierownicę. Do tego zaobserwowałem, że skręcając przy prędkości zbliżonej do ww., pojawia się dźwięk, który się nasila przy manewrze skrętu. Można do przyrównać do.. odwirowywania prania w pralce? Używając słów to "buh buh buh buh..."
- uzupełniając historię. Za nim pojawiły się te dźwięki to wczesniej zaobserwowałem, że kierownica lekko wibruje. Tzn. nie skacze ale uczucie było takie jak jedzie się tramwajem i czuć, że pojazd sunie po szynach..
Myślałem, że to wina źle przykręconych kół ale koła są wporządku. Dystanse chyba też bo inaczej nie dałoby rady przykręcić kół.
[B4 2.6 ABC] Cabrio. Stukanie na kierownicy, dźwięk z pod pr
Może źle wyważone koła ? Ewentualnie co przychodzi na myśl to kończące swój żywot przeguby półosi . U mnie też czasem jądac po równej drodze wyczuwałem delikatne wibracje i przy wymianie przegubu przy kole dowiedziałem sie dlaczego . Pękł wianek przy przegubie od strony skrzyni biegów i dopiero ruszenie całą półosią go rozsypało.
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
Co do pierwszego problemu to kiedyś miałem tak samo... i w końcu się okazało że w oponie mam wbity fleczek z damskiej szpilki :roll: Zauważyłem to dopiero jak pewnej nocy zeszło powietrze z opony. Później mój szwagier miał ten sam odgłos i jak obejrzałem mu koła to znalazłem tak samo wbity wkręt w oponie. Więc przypadek nie wyjątkowy.
A powodem takiego stukania i wibrowania kiery może być kończący się przegub wewnętrzny. Kiedy ma luz góra-dół jak szarpiesz nim z kanału to znak że dokonał żywota.
A powodem takiego stukania i wibrowania kiery może być kończący się przegub wewnętrzny. Kiedy ma luz góra-dół jak szarpiesz nim z kanału to znak że dokonał żywota.