a4 [1.9tdi AVF] przestawiony rozrzad
a4 [1.9tdi AVF] przestawiony rozrzad
Koledzy forumowicze, potrzebuje waszej pomocy. Temat nie dotyczy 80tki, ale a4 b6 1.9tdi, glowica 8 zaworowa. Byc moze bedziecie w stanie pomoc. Jestesmy w drodze powrotnej do Polski i przestawil nam sie rozrzad. Nie wiem o ile zebow i nie wiem, czy pokrzywilo zawory, to sie okaze. Na razie chcemy przywrocic ustawienie rozrzadu. Dostalem od mechanika instrukcje krok po kroku jak sie do tego zabrac, ale kilka rzeczy jest dla mnie niejasnych. Pierwsze pytanie: jak ustawic wal? Czy konieczne jest zdejmowanie kola paska wieloklinowego z walu, zeby dojsc do znakow, czy znajde moze znak na kole zamachowym? Jesli znajde to w ktorym miejscu szukac i jak ten znak ustawic? Drugie pytanie: Czy przed ustawieniem walu nie lepiej bedzie zablokowac walek rozrzadu i poluzowac kolo zebate i dopiero wtedy ustawic wal? Mechanik wspominal o jakiejs szczelinie na walku, ktora trzeba zablokowac plaskownikiem rownolegle (prostopadle?)do krawedzi glowicy, wtedy zawory beda ustawione do gmp pierwszego tloka, dobrze rozumuje? Po zablokowaniu ustawie wal i zostanie pompa... Nie wiem w ktorym miejscu dokladnie zblokowac ten walek plaskownikiem. Gdyby ktos mogl opisac po kolei jak sie do tego zabrac, bede bardzo wdzieczny. Oddanie auta do fachowca nie wchodzi w rachube, bo koszta naprawy tutaj to kilka tys zl 😕
witam
zwal dekiel zaworów zblokuj wałek płaskownikiem krzywki na pierwszym tłoku mają patrzeć do góry, poluzuj koło i odbij je.
od strony kierowcy zaraz przy spojeniu silnika ze skrzynią jest w skrzyni oko gdzie widać koło zamachowe na tym kole jest rowek w poprzek ustawiasz go do krawędzi tego oka krawędź od strony kierowcy możesz wykręcić świece żarowo 1 bądź 4 i za pomocą druta ustawić tłok w pozycji górnej i łatwiej jest znależć znak na wale wałem kręcimy w prawą strone
w kole od pompy wtryskowej są dziury ta najmniejsza służy do blokady ustaw ją w okolicy zapinki do osłony rozrządu na drugą taką dziurę która jest w mocowaniu pompy i włóż bolec do blokady
zakładasz pasek napinasz i sprawdzasz znaki jeśli jest ok przykręcasz koło wałka robisz 2 obroty wałem jeszcze raz zerkasz na zegarek napinacza.
zwal dekiel zaworów zblokuj wałek płaskownikiem krzywki na pierwszym tłoku mają patrzeć do góry, poluzuj koło i odbij je.
od strony kierowcy zaraz przy spojeniu silnika ze skrzynią jest w skrzyni oko gdzie widać koło zamachowe na tym kole jest rowek w poprzek ustawiasz go do krawędzi tego oka krawędź od strony kierowcy możesz wykręcić świece żarowo 1 bądź 4 i za pomocą druta ustawić tłok w pozycji górnej i łatwiej jest znależć znak na wale wałem kręcimy w prawą strone
w kole od pompy wtryskowej są dziury ta najmniejsza służy do blokady ustaw ją w okolicy zapinki do osłony rozrządu na drugą taką dziurę która jest w mocowaniu pompy i włóż bolec do blokady
zakładasz pasek napinasz i sprawdzasz znaki jeśli jest ok przykręcasz koło wałka robisz 2 obroty wałem jeszcze raz zerkasz na zegarek napinacza.