[B4 2.0 ABK] Brak zasilania do pomy centralnego zamka
[B4 2.0 ABK] Brak zasilania do pomy centralnego zamka
Witam. Mam problem z pompą centralnego zamka otóż nie dochodzi do niej zasilanie nie wiem co się stało. Próbowałem podłączyć ją z innego kabla 12v ale naj prawdopodobnie rozładowała ni akumulator. Co może być?
Ostatnio zmieniony 02 paź 2014, 10:51 przez cezar9, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie jest inny problem, ostatnio przestał mi działać centralny zamek (zaraz po wizycie u mechanika...). Przy otwieraniu/zamykaniu drzwi kluczykiem i z pilota (chyba dokładany z alarmem) słychać jak pompka w bagażniku pracuje ale żadne z drzwi się nie otwierają. Sprawdzałem bezpiecznik nr 19 - brak go w skrzynce. Czy to jest możliwe żeby pompka działała bez tego bezpiecznika, a może to oznacza ze centralny zamek nie był w serii i jest zrobiona jakaś rzeźba.
Bezpiecznik włożony - problem dalej występuje. U mechanika była wymiana amortyzatorów i termostatu, możliwe że to tylko szczególny zbieg okoliczności, ale wydało mi się to dość dziwne. Nawet bez tego bezpiecznika zamyka się klapa bagażnika jak trzeba. Zaglądałem dziś do pompki i wygląda na seryjną, oznaczenia audi starannie zamontowana w dopasowanej gąbce. Przewody od pompki idą do takiego niebieskiego ustrojstwa w kształcie mydelniczki, nie bardzo wiem jak to zdemontować.
Jeśli bezpiecznik jest dobry to trzeba sprawdzić czy przewód, który doprowadza napięcie do pompki nie jest przerwany.Witam. Mam problem z pompą centralnego zamka otóż nie dochodzi do niej zasilanie nie wiem co się stało. Próbowałem podłączyć ją z innego kabla 12v ale naj prawdopodobnie rozładowała ni akumulator. Co może być?
Jakie masz oznaczenia na pompce centralnego zamka?oOo pisze:Bezpiecznik włożony - problem dalej występuje. U mechanika była wymiana amortyzatorów i termostatu, możliwe że to tylko szczególny zbieg okoliczności, ale wydało mi się to dość dziwne. Nawet bez tego bezpiecznika zamyka się klapa bagażnika jak trzeba. Zaglądałem dziś do pompki i wygląda na seryjną, oznaczenia audi starannie zamontowana w dopasowanej gąbce. Przewody od pompki idą do takiego niebieskiego ustrojstwa w kształcie mydelniczki, nie bardzo wiem jak to zdemontować.
W pompce znajdują się 3 przekaźniki. Jeden odpowiedzialny za otwieranie, drugi za zamykanie, a trzeci za podanie prądu do właśnie tych przekaźników. Jeśli padł ten trzeci to pompka już nie będzie działać.
Jak dasz radę to sprawdź, czy te przekaźniki działają.
Zaraz zaraz co rozumiesz przez to ze pompka działa, obecnie u mnie słychać jak pracuje przy zamykaniu i otwieraniu ale poza tylną klapą nic się nie zamyka. Wydaje mi się, że zamek tylnej klapy także jest zamykany pneumatycznie co znaczy, że jednak pompka poza efektami dźwiękowymi też jakieś ciśnienie generuje.paw1131 pisze: W pompce znajdują się 3 przekaźniki. Jeden odpowiedzialny za otwieranie, drugi za zamykanie, a trzeci za podanie prądu do właśnie tych przekaźników. Jeśli padł ten trzeci to pompka już nie będzie działać.
Stąd moje dwa pytania:
1) Czy zamek w klapie bagażnika jest podłączony do pompki centralnego zamka. -wg mnie tak
2) Czy uszkodzenie przekaźników o których mówisz może występować gdy wyraźnie słyszymy, że pompka pracuje. -wg mnie nie
Mówimy tutaj o zamku pneumatycznym, więc w bagażniku znajduje się siłownik, który steruje zamykaniem i otwieraniem tylnej klapy. Zdejmij czarną plastikową osłonę w klapie bagażnika i sprawdź, czy wężyk podciśnieniowy jest podłączony do siłownika zamka bagażnika.
Tak wygląda ten siłownik:
Jeśli przy zamykaniu/otwieraniu drzwi, czy to z pilota za pomocą klucza, słychać pracę pompki, to znaczy, że otrzymała ona sygnał i pompuje/zasysa powietrze(w zależności od tego czy zamykamy czy otwieramy).
Jeśli spali się ten przekaźnik to pompka nawet się nie odezwie, bo prąd nie popłynie.
Pompka pracuje prawidłowo, jeśli po dostanie sygnał to silnik w niej zaczyna się obracać i otwiera lub zamyka drzwi.
Sprawdź wszystkie przewody dochodzące do drzwi, rurki powietrzne, może w pewnym miejscu coś się urwało.
Zobacz koniecznie w klapie bagażnika, bo do tego tamten mechanik miał bezpośredni dostęp.
[ Dodano: 2013-02-05, 12:36 ]
Sprawdź węże powietrzne.
Tak wygląda ten siłownik:
Jeśli przy zamykaniu/otwieraniu drzwi, czy to z pilota za pomocą klucza, słychać pracę pompki, to znaczy, że otrzymała ona sygnał i pompuje/zasysa powietrze(w zależności od tego czy zamykamy czy otwieramy).
Jeśli spali się ten przekaźnik to pompka nawet się nie odezwie, bo prąd nie popłynie.
Pompka pracuje prawidłowo, jeśli po dostanie sygnał to silnik w niej zaczyna się obracać i otwiera lub zamyka drzwi.
Sprawdź wszystkie przewody dochodzące do drzwi, rurki powietrzne, może w pewnym miejscu coś się urwało.
Zobacz koniecznie w klapie bagażnika, bo do tego tamten mechanik miał bezpośredni dostęp.
[ Dodano: 2013-02-05, 12:36 ]
To za długo, powinna chodzić maksymalnie 6 sekund.oOo pisze:Około 20-30s później się wyłącza.
Sprawdź węże powietrzne.