Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Brak zasilania do pomy centralnego zamka

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cezar9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lip 2010, 18:40

[B4 2.0 ABK] Brak zasilania do pomy centralnego zamka

Post autor: cezar9 » 20 lis 2011, 18:34

Witam. Mam problem z pompą centralnego zamka otóż nie dochodzi do niej zasilanie nie wiem co się stało. Próbowałem podłączyć ją z innego kabla 12v ale naj prawdopodobnie rozładowała ni akumulator. Co może być?
Ostatnio zmieniony 02 paź 2014, 10:51 przez cezar9, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 lis 2011, 19:47

cezar9, Jeżeli nie dochodzi napięcie do pompy zamka, to sprawdź bezpiecznik nr.19
(10A).

oOo

Post autor: oOo » 04 lut 2013, 03:44

U mnie jest inny problem, ostatnio przestał mi działać centralny zamek (zaraz po wizycie u mechanika...). Przy otwieraniu/zamykaniu drzwi kluczykiem i z pilota (chyba dokładany z alarmem) słychać jak pompka w bagażniku pracuje ale żadne z drzwi się nie otwierają. Sprawdzałem bezpiecznik nr 19 - brak go w skrzynce. Czy to jest możliwe żeby pompka działała bez tego bezpiecznika, a może to oznacza ze centralny zamek nie był w serii i jest zrobiona jakaś rzeźba.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 10:40

oOo, Jeśli słychać pracę pompki to jest zamek pneumatyczny. W miejscu bezpiecznika numer 19 włóż bezpiecznik o wartości 10A. Bez tego bezpiecznika centralny nie będzie działał.

Co naprawiał mechanik, jeśli można spytać?

oOo

Post autor: oOo » 04 lut 2013, 13:21

Bezpiecznik włożony - problem dalej występuje. U mechanika była wymiana amortyzatorów i termostatu, możliwe że to tylko szczególny zbieg okoliczności, ale wydało mi się to dość dziwne. Nawet bez tego bezpiecznika zamyka się klapa bagażnika jak trzeba. Zaglądałem dziś do pompki i wygląda na seryjną, oznaczenia audi starannie zamontowana w dopasowanej gąbce. Przewody od pompki idą do takiego niebieskiego ustrojstwa w kształcie mydelniczki, nie bardzo wiem jak to zdemontować.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 13:43

Witam. Mam problem z pompą centralnego zamka otóż nie dochodzi do niej zasilanie nie wiem co się stało. Próbowałem podłączyć ją z innego kabla 12v ale naj prawdopodobnie rozładowała ni akumulator. Co może być?
Jeśli bezpiecznik jest dobry to trzeba sprawdzić czy przewód, który doprowadza napięcie do pompki nie jest przerwany.
oOo pisze:Bezpiecznik włożony - problem dalej występuje. U mechanika była wymiana amortyzatorów i termostatu, możliwe że to tylko szczególny zbieg okoliczności, ale wydało mi się to dość dziwne. Nawet bez tego bezpiecznika zamyka się klapa bagażnika jak trzeba. Zaglądałem dziś do pompki i wygląda na seryjną, oznaczenia audi starannie zamontowana w dopasowanej gąbce. Przewody od pompki idą do takiego niebieskiego ustrojstwa w kształcie mydelniczki, nie bardzo wiem jak to zdemontować.
Jakie masz oznaczenia na pompce centralnego zamka?
W pompce znajdują się 3 przekaźniki. Jeden odpowiedzialny za otwieranie, drugi za zamykanie, a trzeci za podanie prądu do właśnie tych przekaźników. Jeśli padł ten trzeci to pompka już nie będzie działać.

Jak dasz radę to sprawdź, czy te przekaźniki działają.

oOo

Post autor: oOo » 05 lut 2013, 04:44

paw1131 pisze: W pompce znajdują się 3 przekaźniki. Jeden odpowiedzialny za otwieranie, drugi za zamykanie, a trzeci za podanie prądu do właśnie tych przekaźników. Jeśli padł ten trzeci to pompka już nie będzie działać.
Zaraz zaraz co rozumiesz przez to ze pompka działa, obecnie u mnie słychać jak pracuje przy zamykaniu i otwieraniu ale poza tylną klapą nic się nie zamyka. Wydaje mi się, że zamek tylnej klapy także jest zamykany pneumatycznie co znaczy, że jednak pompka poza efektami dźwiękowymi też jakieś ciśnienie generuje.

Stąd moje dwa pytania:
1) Czy zamek w klapie bagażnika jest podłączony do pompki centralnego zamka. -wg mnie tak
2) Czy uszkodzenie przekaźników o których mówisz może występować gdy wyraźnie słyszymy, że pompka pracuje. -wg mnie nie

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 lut 2013, 08:03

oOo, Jak długo pompka pracuje?

oOo

Post autor: oOo » 05 lut 2013, 12:23

Około 20-30s później się wyłącza.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 05 lut 2013, 12:34

Mówimy tutaj o zamku pneumatycznym, więc w bagażniku znajduje się siłownik, który steruje zamykaniem i otwieraniem tylnej klapy. Zdejmij czarną plastikową osłonę w klapie bagażnika i sprawdź, czy wężyk podciśnieniowy jest podłączony do siłownika zamka bagażnika.
Tak wygląda ten siłownik:


Obrazek

Jeśli przy zamykaniu/otwieraniu drzwi, czy to z pilota za pomocą klucza, słychać pracę pompki, to znaczy, że otrzymała ona sygnał i pompuje/zasysa powietrze(w zależności od tego czy zamykamy czy otwieramy).

Jeśli spali się ten przekaźnik to pompka nawet się nie odezwie, bo prąd nie popłynie.

Pompka pracuje prawidłowo, jeśli po dostanie sygnał to silnik w niej zaczyna się obracać i otwiera lub zamyka drzwi.

Sprawdź wszystkie przewody dochodzące do drzwi, rurki powietrzne, może w pewnym miejscu coś się urwało.

Zobacz koniecznie w klapie bagażnika, bo do tego tamten mechanik miał bezpośredni dostęp.

[ Dodano: 2013-02-05, 12:36 ]
oOo pisze:Około 20-30s później się wyłącza.
To za długo, powinna chodzić maksymalnie 6 sekund.
Sprawdź węże powietrzne.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 lut 2013, 21:00

oOo pisze:Około 20-30s później się wyłącza.
Masz nieszczelność w wężykach pneumatycznych.

oOo

Post autor: oOo » 01 paź 2014, 22:37

Sprawe rozwiazalem juz dosc dawno, ale gdyby w przyszlosci ktos mial podobny problem, to u mnie sprowadzilo sie to do rozpietych przewodow z tylu przy drzwiach z prawej strony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl