Czy podczas otwarcia przepustnicy na odpalonym silniku powinno być cyknięcie?
Jak jest zgaszony to to cyknięcie występuje przy ruszeniu przepustnicy...przy odpalonym już nie
Zastanawia mnie to bo podczas ustawiania LPG, na mapach na biegu jałowym pojawiły sie jakieś cyrki.
Od razu zapytam jak ustawić ten czujnik
[AAH V6] pytanie o czujnik położenia przepustnicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dzieki za odp.Panowie, na wylnych jest jako tako ale pogrzebalem przy zderzaczku przepustnicy tzn schowalem tona maxa imyslalem ze to rozwiaze propblem i teraz jak przegonie furacza to potem podczas normalnej jazdy szarpie nim jakby mial odpiety czujnik polozenia przepustnicy(z doswiadczenia porownanie )
i teraz jak ustawic ten czujnik?wyjac krokowiec bateria 9v i wysunac na max , wsadzic spowrotem (jak odepne baterie to sie nie schowa?) i ustawic czujnikna slocie tak zeby cyknął?(trzeba całkiem odkrecac czujnik przepustnicy czy tylkon poluzowac?)
i teraz jak ustawic ten czujnik?wyjac krokowiec bateria 9v i wysunac na max , wsadzic spowrotem (jak odepne baterie to sie nie schowa?) i ustawic czujnikna slocie tak zeby cyknął?(trzeba całkiem odkrecac czujnik przepustnicy czy tylkon poluzowac?)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba w AAH nie ma krokowego, który otwiera przepustnicę jak w ABT na jedno-punkcie?i teraz jak ustawic ten czujnik?wyjac krokowiec bateria 9v i wysunac na max
Jak nie ruszałeś ustawienia czujnika to nie powinno to wpłynąć na jazdę. Ten czujnik zamknięcia przepustnicy (pstrykająca część) odpowiada tylko za wolne wejście w tryb regulacji wolnych obrotów. Jak nie działa to powinno być jakies 1100-1200 obr. na biegu jałowym.Rychu82 pisze:ale pogrzebalem przy zderzaczku przepustnicy tzn schowalem tona maxa imyslalem ze to rozwiaze propblem i teraz jak przegonie furacza to potem podczas normalnej jazdy szarpie nim jakby mial odpiety czujnik polozenia przepustnicy(z doswiadczenia porownanie )
wydawalomi sie ze przepustnica steruje bo jest tak wkomponowany...no bo czym?aldi pisze:i teraz jak ustawic ten czujnik?wyjac krokowiec bateria 9v i wysunac na max
Chyba w AAH nie ma krokowego, który otwiera przepustnicę jak w ABT na jedno-punkcie?
grzebalem tam...zwiekszalem srednicemalejz 33na 35mm ...musialem rozebrac calosc (wiercenie i nadbudowascianki itd.) po zlozeniu ustawilem na cykanie ten czujnik ale jak odpale autoto nie cykaaldi pisze:Rychu82 napisał/a:
ale pogrzebalem przy zderzaczku przepustnicy tzn schowalem tona maxa imyslalem ze to rozwiaze propblem i teraz jak przegonie furacza to potem podczas normalnej jazdy szarpie nim jakby mial odpiety czujnik polozenia przepustnicy(z doswiadczenia porownanie )
Jak nie ruszałeś ustawienia czujnika to nie powinno to wpłynąć na jazdę. Ten czujnik zamknięcia przepustnicy (pstrykająca część) odpowiada tylko za wolne wejście w tryb regulacji wolnych obrotów. Jak nie działa to powinno być jakies 1100-1200 obr. na biegu jałowym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Popatrzyłem na kilka schematów i to na 100 jest tylko czujnik położenia przepustnicy a nawet 2w1 bo jest styk zamknięcia+normalny potencjometr.Rychu82 pisze:wydawalomi sie ze przepustnica steruje bo jest tak wkomponowany...no bo czym?aldi pisze:i teraz jak ustawic ten czujnik?wyjac krokowiec bateria 9v i wysunac na max
Chyba w AAH nie ma krokowego, który otwiera przepustnicę jak w ABT na jedno-punkcie?
Tak w ogóle do się usłyszeć to cyknięcie gdy silnik pracuje? Najlepiej abyś zmierzył miernikiem czy na ww. pinie pojawia się i znika napięcie względem masy.Rychu82 pisze: grzebalem tam...zwiekszalem srednicemalejz 33na 35mm ...musialem rozebrac calosc (wiercenie i nadbudowascianki itd.) po zlozeniu ustawilem na cykanie ten czujnik ale jak odpale autoto nie cyka
Podłączałeś VAGa? Może przepływomierz Ci pada a jak sterownik przechodzi na podawanie paliwa na podstawie czujnika położenia przepustnicy. To twoja rozwiercona przepustnica daje więcej powietrze niż konstruktorzy zaprogramowali paliwa przy danym wychyleniu przepustnicy i go dławi.
Z tym bywa roznie. U mnie wywalalo blad 00516 od stycznika a obroty byly 750-770. Okazalo sie ze mialem podparta przepustnice sruba. Poluzowalem i teaz przepustnica "cyka". Po doprowadzeniu tego do ladu jedynym plusem jest brak bledu 00516. Gdyby nie ten blad niczego bym nie wyniuchal auto nie mialo zadnych niepokojacych objawow.aldi pisze:Jak nie ruszałeś ustawienia czujnika to nie powinno to wpłynąć na jazdę. Ten czujnik zamknięcia przepustnicy (pstrykająca część) odpowiada tylko za wolne wejście w tryb regulacji wolnych obrotów. Jak nie działa to powinno być jakies 1100-1200 obr. na biegu jałowym.
do sprawdzenia
1
potencjometr
4 i 6 pin to jest wyłączanie biegu jałowego i na zamkniętej przepustnicy ma być 0 a na lekko otwartej nieskończoność czyli na mierniku chyba 1 cały czas
2
zawór regulacji biegu jałowego (coś jakby krokowiec w 2.6)
zdjąć z kolektora i zmierzyć oporność
3
zawór elektromagnetyczny przełączania kolektora ssącego
zmierzyć oporność między pinami
4
miernik masy powietrza też mierzymy oporność i czyścimy
jak to ogarniesz + podciśnienia + lewe powietrze oraz czujniki ok i brak błędów w ecu to twoje 2.8 będzie jak rakieta
1
potencjometr
4 i 6 pin to jest wyłączanie biegu jałowego i na zamkniętej przepustnicy ma być 0 a na lekko otwartej nieskończoność czyli na mierniku chyba 1 cały czas
2
zawór regulacji biegu jałowego (coś jakby krokowiec w 2.6)
zdjąć z kolektora i zmierzyć oporność
3
zawór elektromagnetyczny przełączania kolektora ssącego
zmierzyć oporność między pinami
4
miernik masy powietrza też mierzymy oporność i czyścimy
jak to ogarniesz + podciśnienia + lewe powietrze oraz czujniki ok i brak błędów w ecu to twoje 2.8 będzie jak rakieta