Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Gdzie jest czujnik F118

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 wrz 2014, 22:59

a kolory kabli w wiazce samochodowej to bialy, czarny, niebieski i zielony
Audi nie stosuje takiej kolorystyki kabli ;-)

Oryginalnie brązowo-biały, brązowo-niebieski i one są od tego co masz problem drugi czujnik brązowy, brązowo-czarny czujnik wentylatorów

Ogólnie złącz wszystkie cztery kable do kupy jeżeli jest gaz klimatyzacja powinna się uruchomić i wentylator załączy na maxa. Jeżeli tak będzie paruj 2x2 kombinacjami masz tam dwie masy i dwa sygnałowe jeżeli sie tobie uda sparować 2x2 gdzie jedno będzie do wiatraków drugie do wyłączania klimy to pozostanie dobrać czujnik.



No po panelu widać że oryginał wiec ktoś nie źle się napracował:D

IGSMan pisze:w necie znalazlem opis ze ten czujnik po podaniu cisnienia 2-3 bar daje przejscie i zalacza sprezarke i wolny wiatrak a po zwiekszeniu sie cisnienia czyli pewnie 20 lub 30 bar pozostale dwa piny zalaczaja szybki bieg wiatraka
Jaj jest tak jak masz to nie jest dobry czujnik.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 01 paź 2014, 05:47

To Audi to wersja na Wlochy wiec moze byc pomodzona klima:)

o znalazlem u mnie jest cos takiego - http://www.autopartoo.com/oem/384675.html

male sprostowanie:

obejrzalem jeszcze raz dokladnie chlodnice klimatycji - jest tylko jeden czujnik 4 pinowy

pomylilem opis kabelkow - z wiazki samochodowej wychodza :

1.czerwono zielony
2.brazowo niebieski
3.brazowo bialy
4.brazowy

Mozliwe zeby ten jeden czujnik pelnil role dwoch?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 paź 2014, 20:58

IGSMan pisze:Mozliwe zeby ten jeden czujnik pelnil role dwoch?
Tak. Bo to są zamienniki uniwersalne.


Miernik w dłoń i sprawdzaj czujnik. Dwa kable to NC dwa to NO podłączenie podałem wyżej.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 01 paź 2014, 21:36

Jarewa pisze:
IGSMan pisze:Mozliwe zeby ten jeden czujnik pelnil role dwoch?
Tak. Bo to są zamienniki uniwersalne.


Miernik w dłoń i sprawdzaj czujnik. Dwa kable to NC dwa to NO podłączenie podałem wyżej.
na dwoch przewodach jest napiecie
na dwoch nic:)

jeszcze tylko prosze o podpowiedz co to NC a co NO:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 paź 2014, 22:19

Bo masz dwie masy i dwa sygnałowe. mówiłem żebyś sprawdził zwierając ze sobą co robią ;-) najlepiej przez żarówkę 21W gdyby coś było dalej przerobione :-/ .


NO- NORMAL OPEN - otwarty obwód w stanie spoczynku
NC- NORMAL CLOUSED - zamknięty obwód w stanie spoczynku

Bo tą są czujniki SW czyli ciśnieniowe przełączniki.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 02 paź 2014, 07:22

Jarewa pisze:Bo masz dwie masy i dwa sygnałowe. mówiłem żebyś sprawdził zwierając ze sobą co robią ;-) najlepiej przez żarówkę 21W gdyby coś było dalej przerobione :-/ .


NO- NORMAL OPEN - otwarty obwód w stanie spoczynku
NC- NORMAL CLOUSED - zamknięty obwód w stanie spoczynku

Bo tą są czujniki SW czyli ciśnieniowe przełączniki.
ok dzieki za wyjasnienie

czyli chcac sprawdzic sam czujnik miernikiem to na dwoch kabelkach powinienem miec przejscie a na dwoch pozostalych nie? mowa oczywiscie o stanie spoczynkowym przy wylaczonej klimatyzacji

jezeli na obydwu parach bedzie przejscie lub na obydwu parach brak przejscia to znaczy ze czujnik uwalony?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 paź 2014, 05:36

jezeli na obydwu parach bedzie przejscie lub na obydwu parach brak przejscia to znaczy ze czujnik uwalony?
tak, lub nie taki czujnik jak trzeba.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 03 paź 2014, 06:22

Jarewa pisze:
jezeli na obydwu parach bedzie przejscie lub na obydwu parach brak przejscia to znaczy ze czujnik uwalony?
tak, lub nie taki czujnik jak trzeba.
Z rozmowy z wlascicielem auta wynika, iz klimy nie ruszal od sprowadzenia auta 6 lat temu. Od sprowadzenia klima dziala. Przestala w 2013. Zakladam wiec ze czujnik jednak wlasciwy mimo ze jakis uniwersalny (chociaz sporo takich znalazlem np. tutaj - http://www.elma-rk.pl/category.php?id_category=10959). Byc moze jest poprostu zepsuty.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 paź 2014, 19:22

Tylko z tych danych wnioskuje że te czujniki mają w sobie aż trzy "SW" Więc w twoim przypadku podłączasz tylko trzy kable.
IGSMan pisze:3.brazowo bialy

4.brazowy
Wiec któryś wypada. A dwa pozostałe dwa do któryś z trzech na czujniku.Jak bym miał specyfikacje to bym powiedział gdzie co i jak.

W tej chwili jedynie powiem tyle że jak zrobisz zwarcie miedzy brązowym a brązowo-niebieskim klima powinna działać a błąd zniknąć.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 05 paź 2014, 20:11

to teraz pytanie za 100 pkt

gdzie w moim aucie moze byc zawor rozprezny:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 paź 2014, 20:17

Nie ma go :mrgreen:

u nas są dławiki :-P

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 05 paź 2014, 20:27

Jarewa pisze:Nie ma go :mrgreen:

u nas są dławiki :-P
serio nie ma?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 paź 2014, 20:50

Serio serio. U nas jest dławik na przyłączu parownika w rurce wysokiego ciśnienia i wygląda tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 07 paź 2014, 14:35

Temat chyba na razie do zamkniecia. Podjechalem do serwisu klimatyzacji. Nabili i sprawdzili szczelnosc. Klima sie wlacza, wiatraki tez. Mrozi ze az milo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 paź 2014, 19:34

IGSMan pisze:Podjechalem do serwisu klimatyzacji. Nabili i sprawdzili szczelnosc. Klima sie wlacza
Nie ma metody na sprawdzanie szczelności tak szybko. A nabicie to nie naprawa skoro nie było to musi uciekać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl