szopenn pisze:pisałem ci o tym że duży kompresor moze wyhamowywać wirnik, i dlatego uważam że dobrze jest że ośka oraz wirnik od T2 mają mase... pomogą się swoją wagą i inercją kręcić... <ok>
Nie do końca tak jest

wirnik mają napędzać spaliny a nie masa

Tu raczej bardziej istotne są łopatki wirnika i ich wielkość, jak łopata jest duża to można bardziej wykorzystać siłę spalin ale znów ciężej ją na początku rozbujać. Tak naprawdę to ciężko jest ocenić jaki wirnik będzie najlepszy do danego kompresora.
Dla porównania.
T2 (TDI)- Wirnik IN-47mm EX-33mm Kompresor IN-32,2mm EX-48mm
GT 1548- Wirnik IN-41mm EX-34,5mm Kompresor IN- 37,2mm EX-48mm.
Widać od razu że T2 to stary typ turbo, duży wirnik, mały kompresor.
W Gt1548 jest sporo mniejszy wirnik a też znacznie większy kompresor.
5mm na Inducerze to spora różnica.