[B4 1.9 1Z] Rzućcie prosze okiem na te logi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skoro jest oliwa ,to musi ją gdzieś wyrzucać ,wiec albo nieszczelność ,albo cieknie z pod pokrywy zaworów ....co do przetartych wężyków do n75 ,to ich nieszczelnosć nigdy nie spowoduje zamulenia auta ..przynajmniej do ok 2,4 tys obr i do ok.120km ...bo bez prawidłowego działania n75 ,komp ok.120 złapie awaryjny z przeladowania ...dokladnie to samo stanie sie jak komp nie bedzie "widział "żadnego cisnienia w dolocie ,mimo że faktycznie jest ...a jest to możliw jak rozlezie się weżyk z ciśnieniem do kompa ,co zwykle ma miejsce pod akumulatorem 8-) Dotyczy to tylko kompów z mapsensorem w srodku ,czyli wszystkich z nastawnikiem indukcyjnym do 97 roku
Przewrażliwiony byłem trochę bo żadnej dziury, która jednoznacznie wskazywałaby na lewe powietrze w dolocie nie znalazłem. Wężyki wyglądały nieciekawie to je wymieniłem profilaktycznie. Tu i tu podjąłem działania uszczelniające bo ten króciec coś luźno siedział.
Co do MAP to jeśli dobrze rozumuję, wg. grupy 011 doładowania mu chyba nie brak tylko przepływomierz nie rejestruje całej strugi powietrza, która trafia na cylindry o czym dowiadujemy się z grupy 003, co wykluczałoby jednocześnie przetarty wężyk do MAP_sens/sterownika.
Idąc dalej tym tropem jeśli nieszczelność nie zostanie wyeliminowana to sterownik będzie obcinał dawki paliwa zależnie od wskazań MAF, czy na dawkę wpływ będzie miało ciśnienie w dolocie i wskazania MAP?
Co do MAP to jeśli dobrze rozumuję, wg. grupy 011 doładowania mu chyba nie brak tylko przepływomierz nie rejestruje całej strugi powietrza, która trafia na cylindry o czym dowiadujemy się z grupy 003, co wykluczałoby jednocześnie przetarty wężyk do MAP_sens/sterownika.
Idąc dalej tym tropem jeśli nieszczelność nie zostanie wyeliminowana to sterownik będzie obcinał dawki paliwa zależnie od wskazań MAF, czy na dawkę wpływ będzie miało ciśnienie w dolocie i wskazania MAP?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Doładowanie pojawia się stanowczo zbyt pużno ...o ile nie robiłeś logów na jedynce czy dwójce ...przepływka też zachowuje się nie normalnie ,bo żądaną wartosć 847 ,utrzymuje bardzo krótko ,a powinna ją utrzymać do ok.3,2-3,5 tys...zacznij od testu spreawności przepływki zastępujac ją diodągrig0ri pisze:Co do MAP to jeśli dobrze rozumuję, wg. grupy 011 doładowania mu chyba nie brak tylko przepływomierz nie rejestruje całej strugi powietrza, która trafia na cylindry o czym dowiadujemy się z grupy 003, co wykluczałoby jednocześnie przetarty wężyk do MAP_sens/sterownika.
Dobry! Zaś dotarł do mnie wreszcie nowy interface i mogłem się dzisiaj trochę pobawić- skończyłem zbierać logi o 23:30 8-)
Po kolei jednak. Postanowiłem, że wyczyszczę przepływomierz, a jeśli wskazania się nie poprawią to wepnę mu diodę. Co za tym idzie, tu są logi grupy 003 przed czyszczeniem:
-003 przed czyszczeniem1,
-003 przed czyszczeniem2.
Tutaj natomiast są logi grupy 003 po czyszczeniu przepływomierza:
-003 po czyszczeniu1,
-003 po czyszczeniu2.
Operacja polegała na tym, że zalałem go benzyną, zatykając otwory folią i trochę potarmosiłem, potem kilkakrotnie zapsikałem środkiem do czyszczenia przepływomierzy (tak się złożyło, że znajomy mechanik miał coś taiego na stanie), a na koniec sprężone powietrze.
Nie demontowałem kratek przepływomierza, logi zbierałem głównie na 4 i 5 biegu. Starałem się na 4 dociągać do ok 3500RPM i potem 5 do ok 3000RPM, hamowanie silnikiem (puszczony pedał gazu), redukcja na 4 przy ok 2000RPM i znów opór.
Jak tak patrzę na pliki wynikowe to wg mnie jest znaczna poprawa w stosunku do tego co się działo przed czyszczeniem. Dałem spokój z testem diody ale zamierzam się na wyjęcie jednej kratki od przepływki co bym sobie to jakimś wacikiem przeczyścił może.
Koledzy- robiliście już taki zabieg, czy ryzyko uszkodzenia jest zbyt duże? Mariusz, a jak Ty widzisz te logi- może jest już ok i dać sobie spokój?
Po kolei jednak. Postanowiłem, że wyczyszczę przepływomierz, a jeśli wskazania się nie poprawią to wepnę mu diodę. Co za tym idzie, tu są logi grupy 003 przed czyszczeniem:
-003 przed czyszczeniem1,
-003 przed czyszczeniem2.
Tutaj natomiast są logi grupy 003 po czyszczeniu przepływomierza:
-003 po czyszczeniu1,
-003 po czyszczeniu2.
Operacja polegała na tym, że zalałem go benzyną, zatykając otwory folią i trochę potarmosiłem, potem kilkakrotnie zapsikałem środkiem do czyszczenia przepływomierzy (tak się złożyło, że znajomy mechanik miał coś taiego na stanie), a na koniec sprężone powietrze.
Nie demontowałem kratek przepływomierza, logi zbierałem głównie na 4 i 5 biegu. Starałem się na 4 dociągać do ok 3500RPM i potem 5 do ok 3000RPM, hamowanie silnikiem (puszczony pedał gazu), redukcja na 4 przy ok 2000RPM i znów opór.
Jak tak patrzę na pliki wynikowe to wg mnie jest znaczna poprawa w stosunku do tego co się działo przed czyszczeniem. Dałem spokój z testem diody ale zamierzam się na wyjęcie jednej kratki od przepływki co bym sobie to jakimś wacikiem przeczyścił może.
Koledzy- robiliście już taki zabieg, czy ryzyko uszkodzenia jest zbyt duże? Mariusz, a jak Ty widzisz te logi- może jest już ok i dać sobie spokój?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie radzę czepiać się i ściągać kratek ...drucik siedzi bardzo delikatnie ,wiec bardzo łatwo go oderwać ,manewrując przy nim pedzelkiem ...mówie z własnego doświadczenia Niestety nie zawsze czyssczenie pomaga ,bo prucz brudnego drucika ,czesto problemem są zimne luty na płytce z elektroniką przepływomierza ...ale te też da się poprawić,trzeba się tam tylko dostać ...co łatwe nie jestgrig0ri pisze: Dałem spokój z testem diody ale zamierzam się na wyjęcie jednej kratki od przepływki co bym sobie to jakimś wacikiem przeczyścił może.
Koledzy- robiliście już taki zabieg, czy ryzyko uszkodzenia jest zbyt duże? Mariusz, a jak Ty widzisz te logi- może jest już ok i dać sobie spokój?
Mariusz, a jak Ci się widzi teraz praca przepływki? Można to tak z czystym sumieniem zostawić? Nie ukrywam, że wolałbym uniknąć wymiany oszczędzając czasu i pieniędzy- zacząłem już zbierać graty do montażu dodatkowych zegarów. Na domiar złego zaczęła mnie niepokoić kontrolka ciśnienia oleju- przy ok 2000RPM świeci się i piszczy. Dziś będę robił pomiar manometrem, a jak odczyt będzie kiepski to znów cholera wydatek!
Mówisz i masz...zrób jednego loga na trzecim biegu ,trzymając obroty do 3 tys ,a pużniej do 3,5 tys i bedzie widac
Do 3000RPM, a tutaj do 3500RPM.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Do 3 tys ,pokazuje ok...powinna troche dlużej ,do ok.3,4-3,5 tys ...ale to ze nie pokazuje tyle co trzeba ,to raczej nie jej wina ,bo Krzyska84 u ciebie tez tak pokazywala ,a u niego jak pamietam trzyma wartosc do 3,5 tys i wiecej ....jak mowilem wina jest gdzies w dolocie ....miales sprawdzic bez wkladu filtra ,zaslepic egr ,odpiąc przewod odmy z weza do turbiny i zaslepic miejsce po nim ...wtedy wszystko powino wrocic do normy .Winny tego może byc jeszce zabity katalizator o ile go masz ,albo nie drożny wydech ,ale to raczej bardzo rzadkie przypadki ,choć zabity katalizatror zdarza sie czesciej ...bo z tym co widac tragedi nie ma ...do 3 tys wszystko jak najbardziej ok.dopiero powyzej trzech ,z powodu spadku wartosci MAF z przeplywki ,komp troche przytnie dawke ,ale w tym przypadku ,ten spadek jest bardzo nie wielki i bedzie to prawie nieodczuwalne 8-)grig0ri pisze:Mówisz i masz
Do 3000RPM, a tutaj do 3500RPM
No to fajnie bo z taką diagnozą mogę żyć. Generalnie jak prowadzę auto to obrotomierz rzadko kiedy ogląda 3,5 tyś, staram się jednocześnie nie schodzić poniżej 1,8 tys. Cieszę się, że w miarę przyzwoicie to wygląda- świadczy to dobrze o poprzednim właścicielu (auto u mnie jest od ok miesiąca). Wszystkie te zabiegi miały na celu przygotowanie wozu do zimy, posprawdzałem chyba już wszystko, brakuje mi tylko ogumienia.MUNIOR pisze:...bo z tym co widac tragedi nie ma ...do 3 tys wszystko jak najbardziej ok.dopiero powyzej trzech ,z powodu spadku wartosci MAF z przeplywki ,komp troche przytnie dawke ,ale w tym przypadku ,ten spadek jest bardzo nie wielki i bedzie to prawie nieodczuwalne
Wolną odmę zrobię ale raczej na wiosnę (naczytałem się o zamarzaniu), wtedy też zaślepię EGR i przyjrzę się lepiej wydechowi (jakieś takie dzwonienie z niego dochodzi w okolicy skrzyni biegów). Na chwilę obecną skupię się na założeniu dodatkowych zegarów, jak się z tym uporam to pochwalę się zdjęciami.
Dziękuję koledzy, a w szczególności Tobie Munior za pomoc w diagnozie. Dzięki Wam sporo się nauczyłem- do niedawna sądziłem, że jedyna różnica między TD, a TDI to intercooler :oops:
Pozdrawiam i na zdrowie.