Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[ Audi 80 r1990 1,6 ] Problem z gażnikiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Fragles26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 kwie 2013, 20:49

[ Audi 80 r1990 1,6 ] Problem z gażnikiem

Post autor: Fragles26 » 30 wrz 2014, 22:31

to sie tak poprostu w czasie jazdy na luzie nie trzyma obrotów tylko falują jakby ktoś co 2 sekundy sobie lekko na gaz naciskał
poprzednia naprawa poległa że mechanik załatwił gaźnik z giełdy wymienił i spoko 6lat bez problemu lecz ostatnio coś mu całkiem odbija gaśnie na hamowaniu z górki i teraz jeszcze te falowanie obrotów
Tamten mechanik gadał ze to jakiś eko gaźnik i ciężko go dostać że to jakaś wersja testowa ale im to nie przeszlo jak na auto o takim wieku to niby spoko pali bardzo mało a i moc jest
I tu pytanie jak ciężko taki dostać to czy dało by sie niewielkim kosztem wymienić na zwykły z młodszych lub starszych wersji
Dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 01 paź 2014, 20:59 przez Fragles26, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 paź 2014, 08:39

Fragles26, zastosuj tag _uwaga

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 paź 2014, 08:55

To jest silnik PP z gaźnikiem pierburg 2EE? Jeśli tak to pewnie wina nastawnika
1. nieszczelności,
2. uszkodzony wąż doprowadzający podciśnienie,
3. uszkodzona membrana w nastawniku
4. Problem z elektroniką gaźnika (czujnik w nastawniku, czujnik położenia przepustnicy, zawory sterujące w nastawniku)
5. zła automatyczna regulacja składu mieszanki (zła praca "przesłony wstępnej" przez co zalewa albo dławi silnik, sterownik otwiera przepustnicę a jak skład mieszanki wraca do normy obroty robią się za wysokie).

Chyba w miarę bezproblemowo można wstawić gaźnik Pierburg 2E który jest jeszcze bez większej elektroniki, albo jak niektórzy robią to gaźnik z Polonez itp. : https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm

Poza tym w dziale temacie często zadawanych pytań jest cały dział o tym gaźniku.
:arrow: Problemy z gaźnikiem Pierburg 2EE - Audi 80 B3 1,6 PP
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 1
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 2
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 3
:idea: Ciężko zapala, gaśnie, dusi się gdy silnik jest zimny - 1
:idea: Ciężko zapala, gaśnie, dusi się gdy silnik jest zimny - 2
:idea: Ciężko zapala, gaśnie, dusi się gdy silnik jest zimny - 3
:idea: Problem z odpalanie na zimno i ciepło - diagnoza czujnika temperatury
:idea: Problem z obrotami, gaśnięciem i dławieniem się na benzynie i LPG. Duże spalanie LPG.
:idea: Gaśnie na LPG/żółta maź w obudowie filtra powietrza
:idea: Przerwy, szarpnięcia podczas przyspieszania przy ok. 3tyś. obr./min.
:idea: Zalewa silnik na benzynie
:idea: Dławienie się na benzynie, problem najniższych przyspieszaniem od najniższych obrotów
:idea: Silnik co chwilę gaśnie - nie utrzymuje wolnych obrotów na benzynie, zimny i rozgrzany
:idea: Samoczynnie podnoszące się i pływające obroty silnika/wymiana gaźnika na inny
:idea: Pedał gazu zacina się podczas hamowaniu silnikiem
:idea: Skaczące obroty w zakresie 500-1200obr./min. - 1
:idea: Skaczące obroty w zakresie 500-1200obr./min. - 2
:idea: Silnik drży na wolnych obrotach.

Fragles26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 kwie 2013, 20:49

Post autor: Fragles26 » 07 paź 2014, 21:39

na 50% to pęknięta podsawa gaznika w piątek naprawa to bedzie wiadomo , dam znać co i jak .........

[ Dodano: 2014-10-15, 22:35 ]
Podstawa wymieniona ( Pęknięta guma ).
Mała poprawa, coś tam mi mechanik poregulował ale nic za bardzo to nie pomaga
Słabsze falowanie ale jest i szarpie silnik jak sie naciśnie gaz w czasie jazdy na obojętnie jakim biegu ( początek jak silnik zaczyna zwiększać obroty , szarpnie i normalnie przyśpiesza )
Gdzie idzie dostać schemat (rysunek) gdzie i od czego jest czujnik dla tego gażnika bo ma ich sporo
Bo jak hamuje silnikiem i rozsprzęgle to silnik gaśnie ( czy to nie czasem czujnik biegu najazdowego ) bo i o takim gdzieś wyczytałem......
Dzięki za jakieś podpowiedzi............

[ Dodano: 2014-10-25, 22:05 ]
aldi miałeś racje
mechanicy na łatfizne ----- podstawa pęknięta . czujnik temperatury . wężyki

Więc pogrzebałem i jest błąd pęknięta membrana nartawnika
dzięki za informacje gdzie szukać

THE END

POZDRO..............

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl