[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!
ja nawet zrobiłem sobie regulacje śrubką ale można nieźle zalać auto.
Ogólnie to autko smiga fajnie ale jest problem z adaptacją na benzynie, ona sie mocno rozjeżdza jak jeżdze na gazie i wieksza przepustnica też nie pomaga. Można wyłaczyć tą adaptacje poprzez odpięcie sondy ale wtedy ABT pochłania hektolitry paliwa, niemniej jednak jedzie lepiej.
Ja u siebie już chyba nic wiecej nie osiągne bo i tak przepustnica ogranicza. Ostatnio Audi poszła 205km/h na benzynie i jeszcze miała cug wiec ok.
Jakbym miał szerokopasmówkę i jakiegoś Ecumastera to o te pare koników możnaby jeszcze powalczyć a tak to tylko na oko
Ogólnie to autko smiga fajnie ale jest problem z adaptacją na benzynie, ona sie mocno rozjeżdza jak jeżdze na gazie i wieksza przepustnica też nie pomaga. Można wyłaczyć tą adaptacje poprzez odpięcie sondy ale wtedy ABT pochłania hektolitry paliwa, niemniej jednak jedzie lepiej.
Ja u siebie już chyba nic wiecej nie osiągne bo i tak przepustnica ogranicza. Ostatnio Audi poszła 205km/h na benzynie i jeszcze miała cug wiec ok.
Jakbym miał szerokopasmówkę i jakiegoś Ecumastera to o te pare koników możnaby jeszcze powalczyć a tak to tylko na oko
Witam
Też kombinuję z monowtryskiem i podniesieniem mocy w moim aucie (nie Audi) i natknąłem się na Twój temat. Ja rozwiercałem swoją przepustnicę z 36mm na 42mm ale po rozwierceniu i dorobieniu talerzyka auto na benzynie nie chciało pracować jak należy. Mam ECU mastera DET III i sondę szerokopasmową. Ładnie można podstroić auto, ale mnie ogranicza przepustnica. Myślałem, że fabrycznie dostępne są max 38mm ale z Twojego tematu dowiedziałem się o 40mm przepustnicy z AAE. Nie masz może takiej do odsprzedania?
Powiem Ci jako ciekawostkę, że silnik można fajnie podstroić zmieniając nieco nastawy TPS'a Łatwo wtedy podać więcej paliwa przy WOT (bucie w podłodze) bez zwiększania ciśnienia paliwa, co skutkuje zalewaniem na wolnych.
Pozdrawiam
Też kombinuję z monowtryskiem i podniesieniem mocy w moim aucie (nie Audi) i natknąłem się na Twój temat. Ja rozwiercałem swoją przepustnicę z 36mm na 42mm ale po rozwierceniu i dorobieniu talerzyka auto na benzynie nie chciało pracować jak należy. Mam ECU mastera DET III i sondę szerokopasmową. Ładnie można podstroić auto, ale mnie ogranicza przepustnica. Myślałem, że fabrycznie dostępne są max 38mm ale z Twojego tematu dowiedziałem się o 40mm przepustnicy z AAE. Nie masz może takiej do odsprzedania?
Powiem Ci jako ciekawostkę, że silnik można fajnie podstroić zmieniając nieco nastawy TPS'a Łatwo wtedy podać więcej paliwa przy WOT (bucie w podłodze) bez zwiększania ciśnienia paliwa, co skutkuje zalewaniem na wolnych.
Pozdrawiam
W mono-jetronicu też dobry efekt daje włąśnie odpiecie sondy i przyspieszenie zapłonu, spalanie jest wtedy coś koło 12l ale idzie jak ładnie. Jak możesz opisz jak zrobic tą regulację śrubka, z tego co kojarze w jakis innym odmianach mono-jetronica chyba we fordzie własnie była regulacją ciśnienia śrubką.marszall pisze:Można wyłaczyć tą adaptacje poprzez odpięcie sondy ale wtedy ABT pochłania hektolitry paliwa, niemniej jednak jedzie lepiej.
Mam nawet taki talezyk od regulatora dospawany ale go wyjolem bo mi nie chcial zejsc ponizej 1.4 inna sprawa ze mam caly czas 1.2 bara na ori sprezynie i tez nie wiem czy to nie za duzo.
Tps to raczej nie bo powyzej jakegos napiecia sterownik i tak widzi WOT i leje ja ma zapisane.
Ogolne wolalbym chyba ne miec adaptacji ale z drugiej strony silnik jest eknomiczniejszy. Nib jezdze na gazie ale przez t mam zwezke w dolocie i pelnego potencjalu benzyny nie wykorzystuje.
Iestety nie mam zlotego srodka na sterowane benzyna na mono inne rzeczy ogarne ale sterownik fiksuje.
Co do przepustnicy to mam pomysl nawet na ponad 45mm jak sie za to wezme to moja bedzie do sprzedania
[ Dodano: 2014-09-09, 21:11 ]
Dodam jeszcze ze regulacja cisnienia to ostatecznosc bo mono motronic z ABT ma taki zakres refulacji ze z powodzeniem potrafi zalac silnik
Tps to raczej nie bo powyzej jakegos napiecia sterownik i tak widzi WOT i leje ja ma zapisane.
Ogolne wolalbym chyba ne miec adaptacji ale z drugiej strony silnik jest eknomiczniejszy. Nib jezdze na gazie ale przez t mam zwezke w dolocie i pelnego potencjalu benzyny nie wykorzystuje.
Iestety nie mam zlotego srodka na sterowane benzyna na mono inne rzeczy ogarne ale sterownik fiksuje.
Co do przepustnicy to mam pomysl nawet na ponad 45mm jak sie za to wezme to moja bedzie do sprzedania
[ Dodano: 2014-09-09, 21:11 ]
Dodam jeszcze ze regulacja cisnienia to ostatecznosc bo mono motronic z ABT ma taki zakres refulacji ze z powodzeniem potrafi zalac silnik
Racja, ale weź pod uwagę, że gdy otworzysz na maxa przepustnicę, to napięcie z 2 ścieżki TPSa nie osiąga pełnych 5V. A w WOT sterownik przechodzi powyżej pewnego napięcia TPSa, ale czas wtrysku dla powiedzmy napięcia 4,8V a 4,9V nie jest taki sam. Sprawdziłem to dokładnie bo mam DETIII i widzę jak się zachowuje czas wtrysku przy tzw. WOT przy różnych nastawach TPSa, powiem więcej, widać to nawet na wskaźniku AFR, bo mam też wpiętą na stałe szerokopasmówkę.marszall pisze: Tps to raczej nie bo powyzej jakegos napiecia sterownik i tak widzi WOT i leje ja ma zapisane.
[ Dodano: 2014-09-09, 21:11 ]
Dodam jeszcze ze regulacja cisnienia to ostatecznosc bo mono motronic z ABT ma taki zakres refulacji ze z powodzeniem potrafi zalac silnik
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
marszall, cos mi sie obiło o oczy, nie wiem czy tu czy na rf na temat Twojego dolotu i dopiero mi sie przypomniało. Ty cos wspominałeś ze masz filtr od ada z tą trąbką z przodu. Jak ją masz, to ją wywal, bo to jest ostro wąskie gardło i przez to masz mało powietrza. Jak nie wierzysz to zapnij oscyloskop albo voltomierz albo zloguj z centralki lpg sonde to zobaczysz, auto odzyje w srednim zakresie. Mi po wywaleniu trąbki redukor udaje sie zamrażać bez problemu, i szukam wiekszego.
Wiem o tym tylko, kombinacji robiłem setki, mam nawet jedna puche filtra powierconą od błotnika ze ryczy jak stna stożku. Problem jest taki że nie moge wyregulować gazu, mi co prawda nie zamarza ale jest go za mało. Ogólnie napewno da sie to jakoś rozwiązać ale nie chce mi się marnować czasu na takie dochodzenie. Wole sobie spokojnie składać nowy silnik.
A tak btw jak nawet mocno rozkreciłem że jeszcze sonda była na bogato to wcale nie czułem aby lepiej jechał na gazie i wsumie olałem temat bo i spalanie też by wzrosło (na wolnych troche zalewało) Za to na benzynie mega lepiej
A tak btw jak nawet mocno rozkreciłem że jeszcze sonda była na bogato to wcale nie czułem aby lepiej jechał na gazie i wsumie olałem temat bo i spalanie też by wzrosło (na wolnych troche zalewało) Za to na benzynie mega lepiej
Pokombinuj z ustawieniami, zobaczysz jak reaguje potem sonda przy WOT. Można tak ustawić TPSa, że przy WOT AFR będzie 14,7, ale można też i tak ustawić, że przy WOT będzie np. 11. Ja u siebie zauważyłem tendencję, że na fabrycznym ustawieniu TPSa przy WOT miałem przelane i AFR oscylował koło wysokich 11. Teraz mam niskie 13 i czuć, że jest zdecydowanie lepiej.marszall pisze:czyli co potencjometr na wot na 5V ustawić? a jak tam wolne obroty?
O wolne obroty się nie martw bo nastawnik przepustnicy je doreguluje, po kliku odpaleniach dostosuje się.