Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Czujnik temperatury cieczy?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzysio117
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:01

[B4 2.0 ABT] Czujnik temperatury cieczy?

Post autor: krzysio117 » 08 paź 2014, 21:01

Witam, ostatnio mam pewien problem z moim audikiem. Polega on na tym, że gdy samochód jest zimny i go odpalam od razu gaśnie, nie trzyma obrotów. Druga sprawa jest taka że jak już czasem uda mu się te obroty trzymać to nie da rady przyspieszać muszę pulsować pedałem gazu i wtedy jakoś jedzie. Problem ten występuje tylko na benzynie, na gazie wszystko gra. Doszedłem do wniosku, że uszkodzony może być czujnik temperatury cieczy i przeczytałem, że gdy po odłączeniu kostki z czujnika auto pracuje inaczej czujnik jest uszkodzony. Sytuacja taka występuje u mnie na zimnym silniku, odpinam czujnik-spadają trochę obroty, na ciepłym nie widać różnicy gdy jest podłączony i nie. Pytanie brzmi czy jest uszkodzony skoro na zimnym jest różnica po odłączeniu a na ciepłym nie?

Druga sprawa to duże spalanie i brak mocy, zastanawiam się czy może sonda nie jest do wymiany i mam pytanie czy coś powinno się dziać gdy sondę odłączę?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 paź 2014, 21:24

krzysio117 pisze:Pytanie brzmi czy jest uszkodzony skoro na zimnym jest różnica po odłączeniu a na ciepłym nie?
są tu tematy gdzie są podane dane jak go sprawdzić by mieć pewność, więc ja bym go sprawdził zanim kupisz drugi

krzysio117
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:01

Post autor: krzysio117 » 08 paź 2014, 22:02

Jakiś forumowicz Krychu pisał tak w jakimś temacie dotyczącym czujnika:

"a cos sie dzieje ze sprawdzales ?, pomiary sa dobre, ewentualnie odpal silnik nagrzej go do 90 stopni i wtedy sprawdz (ok 200 om), jezeli czujnik byl by uszkodzony to albo by nie miescil sie w charakterystyce oporowej, badz wyniki byly by z kosmosu, ja np. tak mialem ze przy 90 stopniach mial 1 M om, jeszcze co moze byc to zasniedziale styki we wtyczce badz w czujniku, ale idzie do zlokalizowac, tym ze jak mocniej docisniesz zaciski miernika do pinow to opor sie zmniejsza."

Mam dokładnie tak jak u kolegi, mierzę i wskazuje mi 1 (miernik ustawiony mam na 200). W takim razie czujnik jest zły?

Jednak znalazłem też skalę w tym samym temacie :
to charakterystyka czujnika temp. silnika dla ECU

temp
[Celc] - opor[om]
50 - 700-900
60 - 525-650
70 - 380-490
80 - 290-350
90 - 200-275
100 - 175-225

I gdy ustawię na mierniku 2000 i mierzę to wychodzi mi 227 czyli mieści się w skali przy 90 stopniach. Nie wiem zbaraniałem już jak to mierzyć ;D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 paź 2014, 07:21

krzysio117 pisze:I gdy ustawię na mierniku 2000 i mierzę to wychodzi mi 227 czyli mieści się w skali przy 90 stopniach. Nie wiem zbaraniałem już jak to mierzyć ;D
Ale sprawdź go przy kilku temperaturach bo jak sam piszesz problem jest głównie jak silnik jest zimny a nie wiadomo co w wtedy pokazuje.

masz dane

- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω


Dobrze by było udać się na kompa i sprawdzić co tam w trawie piszczy.

krzysio117
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:01

Post autor: krzysio117 » 09 paź 2014, 12:02

Dzięki wielkie, sprawdziłem przed chwilką miernikiem czujnik, niestety samochód był ciepły trochę i jutro sprawdzę rano dokładniej.
Wartości jakie mi wyszły to:
50°C 486
60°C 360
70°C 256
90°C 226

W takim razie wartości nie zgadzają się i czujnik chyba jest do wymiany, jutro rano sprawdzę wszystko jeszcze raz od 0°C.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 paź 2014, 21:17

Czujnik zostaw w spokoju, winowajcy szukaj w LPG, odłącz akumulator na dłuższą przerwę i obczaj czy pomogło trochę.

A po drugie podaj jaki masz sterownik LPG.

krzysio117
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:01

Post autor: krzysio117 » 10 paź 2014, 21:22

Jarewa pisze:Czujnik zostaw w spokoju, winowajcy szukaj w LPG, odłącz akumulator na dłuższą przerwę i obczaj czy pomogło trochę.

A po drugie podaj jaki masz sterownik LPG.
nie mam pojęcia jaki mam sterownik LPG, gdzie to sprawdzić?;p

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 paź 2014, 21:36

szukaj w komorze czarnego nie pasującego pudełeczka i podaj co na nim pisze z niepasującymi kabelkami:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl