Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Bordowe B3 - Ziemor, nowy wydech

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 07 lis 2012, 21:00

rafalaudi1 pisze:Ziemo, najtaniej to zmienić ramkę pod K1004 ...
No gdyby mi ktoś dał tanio tę ramkę to zaraz bym to zrobił
Ta K1004 pasuje online ?

Na razie to małe dłubanie czyli navi w kraty nawiewu
Opis w linku pod zdjęciem
- Obrazek
==============================================================
*** Montaż navi w kratki nawiewu LINK ***
==============================================================

Takie linki na zapas bym ich nie zgubił

parę ciekawych linków do silnika 6A dla potomnych- zbieram je tu w jednym miejscu bo mogą się przydać

Numery i zamienniki potencjametów
https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... htm#579490
-
Ustawieni zapłonu silnik 6A
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
-
Regulacja prądu nastawnika 0 - 5mA i podłączenie amperomierza i poniżej wykres oporności czujnika temperatury silnika z tyłu w bloku silnika - silnika 6A
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
Wymiana potencjometru i wstępne ustawienie
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... 395,15.htm
-
Sonda lambda - zdjęcia - wykresy
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,90.htm
-
Próba olejowa, kontrola stanu silnika
https://audi80.pl/b3-ne-wymiana-pane ... w=previous
-
Rozrząd silnika 6A oraz ACE
https://audi80.pl/b3-6a-ace-quattro- ... t24688.htm
-
Wykres R do °C - czujnika temperatury silnika wkręconego z tyłu w blok silnika
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#358526
-
Dokładna regulacja potencjomeru
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975

[ Dodano: 2014-03-19, 16:09 ]
Ostatnio zmieniony 26 lis 2014, 18:26 przez ziemor, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 07 lis 2012, 21:06

ziemor, widzę, że Ty dalej jak lecisz to po całości :shock:
Rezańsko pierwsza klasa, ciekaw jestem efektu na żywo.

A swoją drogą - stęskniłem się za Twoją bordową kierownicą :mrgreen:

adr0444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:18
Lokalizacja: KROSNO ODRZAŃSKIE

Post autor: adr0444 » 07 lis 2012, 21:12

wpasowanie mega :shock: dobrze to wszystko ogarneles 8-)

Awatar użytkownika
mumu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 16 sie 2012, 07:38
Lokalizacja: Strzeszkowice/Lublin

Post autor: mumu » 16 lis 2012, 19:35

Normalnie wygląda jakby z fabryki z tym telewizorkiem wyjechał :mrgreen:

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 19 mar 2014, 16:31

Dzięki za komentarze
Troszkę czasem coś grzebnę przy aucie
Wszyscy tuningują światła więc ja też się skusiłem - szczegóły w linku
==============================================================
Tuning światel mijania i drogowych Z.P.
==============================================================

Regulacja kierownicy
Jako że mam 190 cm wzrostu postanowiłem kierę przestawić lekko w stronę kierowcy

6 pierścieni z tekstolitu przewierciłem wg szablonu - następnie rozcieńczyłem distal acetonem i skleiłem tekstolity skręcając je ośmioma śrubami tak by powstał pierścień o grubości około 3.5 cm
Obrazek

Potem malowanie lakierem strukturalnym do plastików (dzięki Hexman)
Obrazek

Potem zatoczenie śrub inbusowych tak jak śruby oryginalne
Obrazek

Następnie wywiercenie z podgzymkowaniem dodatkowych czterech dziur w pierścieniu z wieloklinem
Obrazek

Skręcamy ośmioma śrubami (ori były cztery) tak na wszelki wypadek - lubię zrobić coś ekstra mocnie
ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

No i mamy wygodniejszą jazdę - trzeba się przyzwyczaić do manetek - teraz są dalej od kierownicy
Obrazek

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 19 mar 2014, 18:43

ziemor, żyjesz! Już zaczynałem się martwić co tutaj taka cisza <fiu fiu>

Lakier w środku się sprawdza (sprawdzone na własnej skórze), a leciałeś już listwy zewnętrzne nim?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 11 paź 2014, 14:41

Małe co nie co
Wymiana uszczelniaczy zaworowych.
Pomocnik - Kolega Hexman - bez Maksa nie powstał by ten film - dzięki Maks

Łańcuch i uszczelka pod pokrywę oczywiście od razu założyłem nowe

Zrób to sam lub ze swoją koleżanką w garażu pod maską swojego auta ;)

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 11 paź 2014, 16:59

takiego poooosta długiego napisałem dot filmiku i mnie musialo wylogować, damn it...
Więc raz jeszcze tyle że tym razem w skrócie...:
= fajne videostory :mrgreen:
- zapomnialeś wspomnieć o tym jak ważne jest aby nie pomylić sprężyn - czy też raczej sposobu ich mocowania - nie mogą być do góry nogami
= Maksy mógłby chociaż dźwignie trzymieć :mrgreen:
- rmf fm w tle? ;-)

edit.
a co do montażu blokadek zaworów, to nawet ze sprzętem i głowicą na stole nie jest łatwo <mikolaj> Cierpliwość przy tej robocie to podstawowa rzecz jaką potrzeba.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 11 paź 2014, 17:59

quattroBandit pisze:rmf fm w tle?
Co to RMF - oni takiej muzy nie mają - he he

Robiłem jeszcze jedną rzecz której nie ma na filmie - pseudo docieranie - sikłem WD40 do cylindra, na trzonek zapiąłem uchwyt "klupkę" i ciągnąc zawór do góry kręciłem nim - nie wiem czy to coś daje ale tak się bawiłem w pseudo docieranie

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 11 paź 2014, 18:26

quattroBandit pisze:Maksy mógłby chociaż dźwignie trzymieć
Kamerzysta wolał nie pchać tam swoich niezgrabnych paluchów :mrgreen:

Swoją drogą stare uszczelniacze były okropnie twarde - nie dziwię się że nie były w stanie spełniać swojego pierwotnego zadania.

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 04 mar 2015, 18:13

ziemor, coś się dzieje przy Audi? :mrgreen: Jeździ, Lata? :-D

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 mar 2015, 19:52

Mam pytanko, wymienialeś uszczelniacze zaworów czy widzisz jakies zmiany na plus, czy dalej np dymi, albo nie dymi a mimo to bierze olej ?

Zdjąłem tą atrape chlodnicy u siebie co Ci sie nie podobała :)

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 07 mar 2015, 17:58

jeśli miałby brać olej pomimo zmiany uszczelniaczy to obawiałbym się że padają pierścienie -0 a to już drogo ;)

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 07 mar 2015, 20:46

GerB3 pisze:Mam pytanko, wymienialeś uszczelniacze zaworów czy widzisz jakies zmiany na plus, czy dalej np dymi, albo nie dymi a mimo to bierze olej ?

Zdjąłem tą atrape chlodnicy u siebie co Ci sie nie podobała :)
Witam

Przed wymianą brało około 0.7 litra oleju na 1000 km
Ciekawa sprawka że auto nigdy przy odpalaniu nie zadymiła ani trochę na niebiesko !
Podczas normalnej jazdy nigdy nie dymiło
Dymiło troszkę ledwie zauważalnie jak stało rozgrzane i długo pracowało na jałowych obrotach
Dymiło mocno jak ostro jechałem - do 6000 obr./min choć jak po gazowaniu jechałem spokojnie to dymienie znikało
W ramach aktu rozpaczliwego poszukiwania którędy ten olej dostaje się do cylindrów
zrobiłem odstojnik (oil crash tank na odmie) - zabieg ten pokazał że olej przez odmę nie leci !
co więcej zobaczyłem ile wilgoci gromadzi się na tym odstojniku - szok - czasem wylewam około pół szklanki na 1000 km

Po wymianie:
Auto już nie dymi na jałowych obrotach ani podczas gazowania
Oleju bierze około 1/4 miarki na 1500 km - jeśli cała miarka ma jeden litr
czego nie jestem pewny to mamy gdzieś 0.2 litra na 1000 km ale to ocenię jak jeszcze pojeżdzę trochę

A teraz dla Kolegi Lukas624
Dzieje się trochę
- malowanie strukturą bocznych listew (8 sztuk) po uprzednim odklejeniu ich - tu podziękowanie
dla Kolegi Hexman - bez niego nie pomalował bym tego - lakier strukturalny do listew jest nie do zdarcia na plastiku a mnie zawsze zdawało się że plastiku trwale nie da się pomalować i że zawsze lakier z plastiku odpadnie
- postojki na full kolor - tu mam dużo pisania a raczej fotografowania i nagrywania filmu - wyciosałem takie postojki że hej
- wpadła klima manualna
- oil crash tank na odmie - to już opisane wcześniej
- kupno opon ContiPremiumContact5
- regeneracja alusów według mojego zboczonego widzimisię plus nowe nalepki robione na zamówienie - efekt mega
- nowe aku 72 Ah - nie wiem czemu stare aku padło :(

Trzeba mi wszystko opisać i zrobić foty - jeszcze trochę i będzie

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 07 mar 2015, 23:14

tak, między max a minimum na miarce 99% aut z grupy VAG jest 1 litr oleju :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl