[80 B3 SD]Nie działa regulacja prędkości nawiewu
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
witam tez mi nie dziala 1 i 2 bieg, obstawiam blaszki przy pokretle od nawiewu , ale tak zastanawia mnie gdzie jest ten opornik bo ostatnio wymienialem caly silnik od nawiewu i go tam nie bylo ( auto z klima ) , ale bylo cos innego jak by jakis maly elektrozawor w dolnej prawej czesci deski rozdzielczej wie ktos co to ?
drugie pytanie : Jezeli nagrzewnica byla by walnieta mialbym mokre oba dywaniki przednie z prawej i z lewej , ja natomiast mam mokro pod nogami kierowcy i pasazera ale za kierowca czyli cala lewa strona ;| , jezeli to nagrzewnica to czy da sie ja wymienic bez sciagania deski ?
drugie pytanie : Jezeli nagrzewnica byla by walnieta mialbym mokre oba dywaniki przednie z prawej i z lewej , ja natomiast mam mokro pod nogami kierowcy i pasazera ale za kierowca czyli cala lewa strona ;| , jezeli to nagrzewnica to czy da sie ja wymienic bez sciagania deski ?
Witam
Również mam problem z nawiewem tylko trochę inny. Nawiew działa mi na 2, 3 i 4 biegu ale nie mogę go bardziej przekręcić w lewo czyli wrzucić 1 biegu i wyłączyć (stawia bardzo mocny opór, a nie chcę nic połamać). Cały czas pracuje. Co może być tego przyczyną i jak to naprawić?
Zdjąłem wszystkie 3 gałki, odkręciłem 8 śrub i zdjąłem listwę ale nic tam nie widzę aby coś go blokowało. Czy muszę zdemontować cały panel i go rozkręcić?
Również mam problem z nawiewem tylko trochę inny. Nawiew działa mi na 2, 3 i 4 biegu ale nie mogę go bardziej przekręcić w lewo czyli wrzucić 1 biegu i wyłączyć (stawia bardzo mocny opór, a nie chcę nic połamać). Cały czas pracuje. Co może być tego przyczyną i jak to naprawić?
Zdjąłem wszystkie 3 gałki, odkręciłem 8 śrub i zdjąłem listwę ale nic tam nie widzę aby coś go blokowało. Czy muszę zdemontować cały panel i go rozkręcić?
Witam.
Lekko odświerzając temat chciałbym poprosić o pomoc. Mianowicie mam problem z regulatorem prędkości, w położeniach od 0 do III siłą nawiewu działa jako 3, na IIII biegu działa jako 4, potem zmniejszając siłę gdy zejdę na II nawie działa z siłą 2, skoleji na 1 i 0 działa z siłą 3, i potem znów idąc w górę, mamy 3-ci bieg aż do 4-ki. Opisaliście obszernie o co chodzi z tym problemem, styki. Samochód kupił tata w 2005 z sprawnym sterownikiem nawiewu, natomiast okazało się że miał pękniętą nagrzewnicę. W 2006 roku trafił do warsztatu z tym problemem, i wrócił z nową nagrzewnicą, jednak potem okazało się że sterowwnik nie działa poprawnie, i tak był jeżdżony do dziś. Poza problemem z prędkością, jest też taki problem, że nie da się przekręcić prawego pokrętła w prawo od pozycji nawiewu na nogi. Coś tam się blokuje, i mam nadzieję że to będzie problem przy sterowniku, a nie mechaniczna blokada klapki rozdzielającej strugę powietrza.
Czy ktoś z was demontował te cięgna i mógłby to opisać dokładnie, aby sprawdzić, czy to cięgno od klapy panelu centralnego działa. Bardzo pomocnym byloby zdjęcie któregoś z krućców izolacji cięgna (czerwonego, niebieskiego, białego, czy też czarnego). Pomogłoby to mi w wyjęciu tych krućców z białej obudowy i sprawdzenie czy cięgno ma jakikolwiek zakres ruchu.
Lekko odświerzając temat chciałbym poprosić o pomoc. Mianowicie mam problem z regulatorem prędkości, w położeniach od 0 do III siłą nawiewu działa jako 3, na IIII biegu działa jako 4, potem zmniejszając siłę gdy zejdę na II nawie działa z siłą 2, skoleji na 1 i 0 działa z siłą 3, i potem znów idąc w górę, mamy 3-ci bieg aż do 4-ki. Opisaliście obszernie o co chodzi z tym problemem, styki. Samochód kupił tata w 2005 z sprawnym sterownikiem nawiewu, natomiast okazało się że miał pękniętą nagrzewnicę. W 2006 roku trafił do warsztatu z tym problemem, i wrócił z nową nagrzewnicą, jednak potem okazało się że sterowwnik nie działa poprawnie, i tak był jeżdżony do dziś. Poza problemem z prędkością, jest też taki problem, że nie da się przekręcić prawego pokrętła w prawo od pozycji nawiewu na nogi. Coś tam się blokuje, i mam nadzieję że to będzie problem przy sterowniku, a nie mechaniczna blokada klapki rozdzielającej strugę powietrza.
Czy ktoś z was demontował te cięgna i mógłby to opisać dokładnie, aby sprawdzić, czy to cięgno od klapy panelu centralnego działa. Bardzo pomocnym byloby zdjęcie któregoś z krućców izolacji cięgna (czerwonego, niebieskiego, białego, czy też czarnego). Pomogłoby to mi w wyjęciu tych krućców z białej obudowy i sprawdzenie czy cięgno ma jakikolwiek zakres ruchu.
No przepraszam za odgrzanie kotleta, ale nie jest to kotlet nieświeży, bo temat powraca jak bumerang. Wszyscy tylko piszą o tym, że jeżeli problem leży w stykach to trzeba przeczyścić, podgiąć, albo pokrętło uwalone... W tym temacie pojawiła się kilkukrotnie prośba o zamieszczenie porady co zmostkować ze sobą w kostce, aby wykluczyć inne rzeczy poza stykami. Nie wiem jak te styki mają działać, wydaje mi się, że wszystko przełącza się git. Nie chce czyścić styków, albo bawić się z pokrętłem, bo już to kiedyś robiłem i wydaje mi się, że działa dobrze. Nie działa mi natomiast 1 i 2 bieg. Chciałbym to połączyć w kostce i zobaczyć czy odpali, ale nie znam konfiguracji. Czy ktoś jest w stanie pomóc zanim rozbiorę cały samochód do ostatniej śrubki?
Kiedy podepnę same styki pod kostkę (bez pokrętła) i podginam blaszki palcami to w różnych konfiguracjach działa mi 1 bieg, a nie tylko w jednym ustawieniu, więc wolałbym ominąć w ogóle kwestie tych blaszek. I czy jeżeli osiągam 1 bieg w jakikolwiek sposób to mogę wykluczyć opornicę?
Kiedy podepnę same styki pod kostkę (bez pokrętła) i podginam blaszki palcami to w różnych konfiguracjach działa mi 1 bieg, a nie tylko w jednym ustawieniu, więc wolałbym ominąć w ogóle kwestie tych blaszek. I czy jeżeli osiągam 1 bieg w jakikolwiek sposób to mogę wykluczyć opornicę?
- lesnydziad
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 paź 2014, 17:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
pomogła mi wymiana opornicy - zakup na allegro - samodzielna wymiana - bądź bohaterem w swoim garażuWOJTEK26 pisze:Uszkodzenie opornicy objawia sie działaniem nadmuchu na 4 biegu lub nie działanie wogóle. Uszkodzenie styków w przełaczniku objawia sie nie działaniem nawiewu na nie których biegach. Co do wyjecie przełacznika jest mozliwe po wyjeciu tunelu srodkowego, inaczej nie wyjdzie, no chyba ze uda sie wypiąc linki co jest ryzykowne, moga sie ułamac uchwyty i wtedy mogiła.
- lesnydziad
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 paź 2014, 17:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 lis 2015, 11:22
- Lokalizacja: Zamość