Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8 b4 AAH] Jaka przeplywka?

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

[2.8 b4 AAH] Jaka przeplywka?

Post autor: viper370 » 23 sie 2014, 15:23

Witam

Potrzebuje waszej pomocy, okazało się ze mam za długie czasy wtryskow a jak wiadomo odpowiada za to przepływomierz, próbowałem za pomocą tej śrubki wyregulować go, ale pomogło to tylko w małym stopniu co troszkę poprawiło właściwości jezdne, ale dalej to nie jest to co powinno.
Problem w tym ze są różne rodzaje przeplywek do tego silnika, moja przeplywka jest z oznaczeniem 054133471A ale wertowalem po allegro i widzę że są różnego oznaczenia a wyglądające tak jak moja czyli ta z wąskim gardłem i na 4 piny.
Uważam że ktoś kiedyś podmienil przeplywke na złą i może ta jest od wersji 2.6 150 KM lub innego auta?
Nie wiem gdzie to można sprawdzić zaobserwowałem wersje przeplywomierzy
054133471 bez końcówki "A" i
054133471A z końcówka A.
Myślę że ma to jakieś właściwości i może tutaj tkwi brak mocy w moim Audi.
Proszę was o pomoc posiadaczy tej wersji silnikowej o sprawdzenie jakie macie u siebie oznaczenia przepływomierza z wąskim gardłem i 4 pinami.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 sie 2014, 17:16

viper370 pisze:okazało się ze mam za długie czasy wtryskow a jak wiadomo odpowiada za to przepływomierz,
Masz za długie przy normalnej jeździe? Sonda pracuje? Bo jak sonda "faluje" to znaczy że dostaje odpowiednią ilość paliwa.

Z którego roku masz AAH? Chyba w nowszych można było na vagu zobaczyć jakie są korekty paliwowe.
viper370 pisze:2.6 150 KM
W tym silniku nie było przepływomierza, w nim obliczanie dawki paliwa oparte jest na map-sensorze.

Możliwe że rodzaj przepływomierz zależy od roku produkcji silnika bo jeszcze widzę że od numeru nadwozia 8C-P-191 968>> był taki o numerze: 078133471A http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1156829/

A tego 078133471 bez A na końcu nie znajduje na vagcacie http://www.vagcat.com/epc/find/?art=054133471, nawet przy silniku 7A był ten z A na końcu.

Może zjawi się ktoś kto się orientuje to napisze co i jak.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sie 2014, 19:42

W przypadku 8B, 8C przypływki były dwie z A i z AX. W Coupe roczniki 1991-1993 z "A" potem już "AX".

Niestety nigdzie nie znalazłem wzmianki o przepływkach bez końcowych oznaczeń.


BTW...oznaczenie AX może oznaczać dodatkowe parametry czytane przez ECU, które jest inne od MR`94.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 24 sie 2014, 10:45

Gazownik mi powiedział jak ustawial mi gaz i byl na benzynie ze powinno być 3.5 a jest 4 - 4.3 i to na rozgrzanym na postoju...
Kiedy krecilismy ta srubeczka przy przeplywce to dochodziło do 5 aż udało nam się zejść do 4 max silnik zaczął rowniej pracować, ale podobno powinno być 3.5 ja się na tym nie znam...
Ogólnie mam problem taki ze wykres na hamowni od 4 tys (generuje 137 km) leci na łeb na szyję jakby źle dawkowal paliwo do ilości powietrza a raczej informacji jakie dostaje od przeplywki???
Znam zasadę skracanego dolotu i działa poprawnie.
Co do przwplywek Panowie to wpiszcie w allegro nr przeplywki i powinny być 2 a nawet 3 rodzaje.
Etka tez mi pokazuje że do mojego powinno być z końcówka A
Może moja mi nie domaga?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 24 sie 2014, 10:53

Skoro kreski spadają powyżej 4k obr to pytanie czy działa skracanie dolotu? Klapy działają? Druga sprawa to sprawdzenie stukowców oraz czujnika położenia wałka rozrządu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 sie 2014, 11:18

viper370 pisze:Gazownik mi powiedział jak ustawial mi gaz i byl na benzynie ze powinno być 3.5 a jest 4 - 4.3 i to na rozgrzanym na postoju...
Po co on się uczepił tego czasu wtrysku. Może masz jakieś problemy z silnikiem (źle ustawiony rozrząd, wyeksploatowanie jakieś opory na osprzęcie) i silnik ma ciężej i krokowiec bardziej się otwiera i tego idzie więcej paliwa.
A jak już chciał kręcić tą śrubką to powinien sprawdzić pracę sondy albo użyć analizatora. Bo to walczył ze skutkiem a nie przyczyną.
viper370 pisze:Ogólnie mam problem taki ze wykres na hamowni od 4 tys (generuje 137 km) leci na łeb na szyję jakby źle dawkowal paliwo do ilości powietrza a raczej informacji jakie dostaje od przeplywki???
Dobrze by było sprawdzić sondą szerokopasmową jakie jest AFR przy gazie w podłodze. Hamownia przy pomiarze powinna oferować taką usługę.

Ewentualnie sprawdzić napięcie na zwykłej sondzie jakie jest przy gazie w podłodze. Oraz czas wtrysku przy gazie w podłodze. Ale to nie wykluczy np. słabego ciśnienia paliwa.

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Re: [2.8 b4 AAH] Jaka przeplywka?

Post autor: itor » 20 paź 2014, 15:36

ja u siebie w AAH z 92 roku mam przeplywke 054133471A

natomiast nie mam pojecia po co gazownik pchal lapy do krecenia te srubka (swoja droga od czego ona jest?)

wedlug etki:

054133471A (4 piny) - do numeru podwozia 8C-P-190 000
078133471A (3 PINY) - od numeru 8C-P-190 001
078133471AX (3 piny) - od numeru 8C-P-190 001

[ Dodano: 2014-10-20, 18:19 ]
viper370 pisze: być 3.5 a jest 4 - 4.3 i to na rozgrzanym na postoju
4-4.3 to normalny czas wtrysku w tym silniku

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 paź 2014, 21:50

Ta śrubka to taka ręczna regulacja składu mieszanki chyba dla wolnych obrotów. Przynajmniej tak wynika po przetłumaczeniu SSP dotyczącego wtrysku tego silnika.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 20 paź 2014, 21:57

aldi pisze:Ta śrubka to taka ręczna regulacja składu mieszanki chyba dla wolnych obrotów. Przynajmniej tak wynika po przetłumaczeniu SSP dotyczącego wtrysku tego silnika.
to jest w SSP 130?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 paź 2014, 22:02

Tak w 130 strona 29
Am CO-Potentiometer erfolgt die Einstellung der Leerlauf-Einspritzmenge entsprechend den Motor-und Umgebungsbedingungen.
Ciekawe czy ta regulacja nie zastępuje jakiegoś bardziej złożonego algorytmu adaptacji składu mieszanki z sondy lambda.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 21 paź 2014, 08:22

aldi pisze:Tak w 130 strona 29
Am CO-Potentiometer erfolgt die Einstellung der Leerlauf-Einspritzmenge entsprechend den Motor-und Umgebungsbedingungen.
Ciekawe czy ta regulacja nie zastępuje jakiegoś bardziej złożonego algorytmu adaptacji składu mieszanki z sondy lambda.
U mnie tez jakas menda juz tym krecila (zdjety korek zaslepiajacy plus inne polozenie sruby niz te na wyguglanych zdjeciach) bo na vagu w okienku 09 mam 134 a zakres podany w SSP 130 to 65-90. Podejrzewam tez ze przez to w okienku 08 mam wskazanie 094 zamiast 120-136 co by wskazywalo na przelanie.

Dzisiaj obserwujac grupe 000 na vagu i komorki 08 i 09 pokrece ta srubka.

................................................................................................................................

das Spannungssignal vom CO-potentiometer wird zur gemischkorrektur im leerlauf verwendet

zur erhöhung der meßgenauigkeit wird der spannungsabfall in der masseleitung des G74 gemessen

das CO-potentiometersignal wird um diesen spannungswert ( referenzspannung) und mit der bordspannung korrigiert

keine ersatzfunktion

bei ausfall des signals lauft der motor ohne gemischkorrektur

ein ausgleich ist uber die lambda regelung moglich


........................................................................................................................

sygnał napięciowy z mieszaniny CO pot służy do korekty w biegu jałowym

zwiększyć dokładność mierzy się spadek napięcia na przewodzie uziomowym G74

Potencjometr CO sygnału jest korygowana przez tę wartość napięcia (napięcie odniesienia) oraz z napięciem pokładowym

brak funkcji wymiana

w braku sygnału silnika pracuje bez korekcji mieszanki

odszkodowanie jest możliwe poprzez kontrolę lambda

.................................................................................................................................

wlasnie jestem po regulacji srubki od CO - obserwujac wskazania vaga udalo mi sie ustalic wartosc 75 dla okienka 9 oraz 130 dla okienka 8 - teraz jest ksiazkowo

korekta wymagala 10 pelnych obrotow srubka co swiadczy iz ktos juz tam krecil na oslep

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl