Witam serdecznie. Jechałem na gazie swoim audi 80 B3 1.8 JN z pracy do domu. Pod blokiem silnik zgasł. Po dotoczeniu się pod drzwi próbowałem odpalić samochód lecz bez większych rezultatów.
Spostrzeżenia:
- zapłon działa, iskra konia zabiła.
- od miesiąca jeżdżę na rezerwie benzynowej.
- nie pali na benzynie , na gazie nie mam pojęcia ponieważ mam w nim instalacje LPG która startuje od 2 tyś obrotów.
Spostrzeżenia mechanika:
- iskra jest
- nie słychać działania pompy paliwowej.
Moje pytanie jest następujące: Dlaczego nie działa ?
Mechanik twierdzi ,że przez pompę paliwową.
Prawdę powiedziawszy to nie wiem jaką mam instalację, nie mam nigdzie takiej informacji. Wiem tylko jedno , że na przełączniku jest "[II O I]" lewo to sama benzyna, środek powinien odłączać oba paliwa choć przełącza na benzynę , prawo to przełącznik na gaz z której stratuje dopiero po 2 tys obrotów.
Przekaźnik działa. Słychać , że się załącza. Bezpiecznika nie sprawdzałem ale chyba przekaźnik by nie działał z przepalonym bezpiecznikiem.
Paliwo jest zalane.
Dziwi mnie jedno , jadę sobie moją Audicą ,a tu gaśnie na gazie i nie odpala. Przełączałem przycisk w każdą możliwą funkcję i nic. Co mam pompa paliwa do gazu ? Co ma przekaźnik od pompki do gazu ? Co ma bezpiecznik 13 do gazu ? Jak mechanik nie da sobie rady to podłączę bezpośrednio gaz i spróbuje odpalić.
[ B3 1.8 JN] Silnik przestał pracować. Dlaczego ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 JN
- Lokalizacja: Bartoszyce
[ B3 1.8 JN] Silnik przestał pracować. Dlaczego ?
Ostatnio zmieniony 19 paź 2014, 18:33 przez kjajeck1, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
dlaczego hmm, bo się pewnie zdupcyła ewentualnie przekaźnik w skrzyncekjajeck1 pisze:Moje pytanie jest następujące: Dlaczego nie działa ?
ale skoro
to jest duża szansa że pompa papa.kjajeck1 pisze:- od miesiąca jeżdżę na rezerwie benzynowej.
A paliwo w ogóle masz :?:
a ręcznie nie możesz na samo lpg przerzucić :?: i awaryjnie na lpg odpalić zdaje się powinna być taka opcjakjajeck1 pisze:na gazie nie mam pojęcia ponieważ mam w nim instalacje LPG która startuje od 2 tyś obrotów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze można sobie zrobić awaryjne odpalanie na lpg podłączając plus cewki elektrozaworu na parowniku do plusa. Tylko jak się podłączy to trzeba od razu kręcić rozrusznikiem bo dłuższe otwarcie zaworów gazu na niepracującym silniku spowoduje zalanie i trzeba będzie długo kręcić aby przepchnąć czysty gaz który bez tlenu się nie zapali.
Można też podłączyć sobie elektrozawór gazu pod zacisk 15 cewki (plus po zapłonie) albo pod bezpiecznik 13 to wtedy gaz będzie podawany w monetach gdy pompa paliwa pracuje.
A co sprawdzenia przyczyny nieodpalania na benzynie. Pompka w ogóle się odzywa? Jeśli nie to trzeba sprawdzić czy dochodzi do niej prąd. Dalej sprawdzić bezpiecznik 13, przekaźnik pompy paliwa oraz odcięcie pompy paliwa przy pracy na gazie.
Można też wstępnie sprawdzić ciśnienie paliwa odkręcając powrót paliwa do zbiornika. Jeśli nie będzie nic wracać z wtrysku to znaczy że ciśnienie jest za małe.
Kolejna rzecz to może tarcza przepływomierza się zaciela albo przez wystukany zderzak opadła poniżej "lejka" i powietrze nie jest w stanie jej podnieść.
Można też podłączyć sobie elektrozawór gazu pod zacisk 15 cewki (plus po zapłonie) albo pod bezpiecznik 13 to wtedy gaz będzie podawany w monetach gdy pompa paliwa pracuje.
A co sprawdzenia przyczyny nieodpalania na benzynie. Pompka w ogóle się odzywa? Jeśli nie to trzeba sprawdzić czy dochodzi do niej prąd. Dalej sprawdzić bezpiecznik 13, przekaźnik pompy paliwa oraz odcięcie pompy paliwa przy pracy na gazie.
Można też wstępnie sprawdzić ciśnienie paliwa odkręcając powrót paliwa do zbiornika. Jeśli nie będzie nic wracać z wtrysku to znaczy że ciśnienie jest za małe.
Kolejna rzecz to może tarcza przepływomierza się zaciela albo przez wystukany zderzak opadła poniżej "lejka" i powietrze nie jest w stanie jej podnieść.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ale mi bardziej chodziło o to że powinien mieć chyba w przełączniku auto-bp-gaz, chyba że to zależy już od instalacji a kolega nie napisał jaką maaldi pisze:Jeszcze można sobie zrobić awaryjne odpalanie na lpg podłączając plus cewki elektrozaworu na parowniku do plusa. Tylko jak się podłączy to trzeba od razu kręcić rozrusznikiem bo dłuższe otwarcie zaworów gazu na niepracującym silniku spowoduje zalanie i trzeba będzie długo kręcić aby przepchnąć czysty gaz który bez tlenu się nie zapali.
Można też podłączyć sobie elektrozawór gazu pod zacisk 15 cewki (plus po zapłonie) albo pod bezpiecznik 13 to wtedy gaz będzie podawany w monetach gdy pompa paliwa pracuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wiem o co Ci chodziło napisałem to jakby nie udało się uruchomić tej funkcji w sterowniku.PieterB pisze:ale mi bardziej chodziło o to że powinien mieć chyba w przełączniku auto-bp-gaz, chyba że to zależy już od instalacji a kolega nie napisał jaką maaldi pisze:Jeszcze można sobie zrobić awaryjne odpalanie na lpg podłączając plus cewki elektrozaworu na parowniku do plusa. Tylko jak się podłączy to trzeba od razu kręcić rozrusznikiem bo dłuższe otwarcie zaworów gazu na niepracującym silniku spowoduje zalanie i trzeba będzie długo kręcić aby przepchnąć czysty gaz który bez tlenu się nie zapali.
Można też podłączyć sobie elektrozawór gazu pod zacisk 15 cewki (plus po zapłonie) albo pod bezpiecznik 13 to wtedy gaz będzie podawany w monetach gdy pompa paliwa pracuje.