[Cabrio 8G 2.6 ABC] Turkusowy zawrót głowy
quick, nawet nie było już Twojego caba u Krzyśka
Wczoraj wyjechał od niego mój nowy nabytek - A6 C5 2000r. 1.9TDI AVG Automat.
Po wymianie rozrządu, wszystkich filtrów, oleju, płynów i uszczelek wjechało po nim moje cabrio! <ok>
W końcu po 2 latach Krzysiek wygospodarował cały tydzień dla mojego bezdasznika.
W cabie w końcu siądą tylne hamulce z RS2 (4 tłoczkowe czerwone zaciski + wiercone tarcze 300mm).
Z uwagi na te zaciski będzie dodany 5mm dystans felgi, bo bez niego felga nie dojdzie do piasty. Mając po tej operacji 5mm miejsca pomiędzy wahaczem belki a rantem felgi - pomyślę nad maluteńkim negatywem (na początku na podkładkach - ale to dopiero jak odbiorę od Krzyśka auto - bo on takiej rzeźby nie uznaje i nie podejmuje się roboty).
Tylny niemiecki Kit zawieszenia K.A.W. -80mm z uciętym jednym zwojem (czyli -95mm) z amortyzatorem KONI SPORT z regulacją twardości zostanie zamieniony na GWINT KONI SPORT z zewnętrzną regulacją twardości oraz progresywną sprężyną. Wygląda jak tak:
Ale na dole ma tuleję z gumą do montażu w belkę. Jak skręcony jest na max twardość to nie jestem w stanie w ogóle wyciągnąć tłoczyska nawet milimetr do góry. Nie mogę się doczekać pierwszej przejażdżki!
W końcu ma być zrobiony układ wydechowy wedle mojego pomysłu:
Tam gdzie jest czerwony kolor - będzie H pipe.
Jakby było tego mało z silnika cieknie z prawej głowicy olej z pokrywki wałka rozrządu, poluzowała się śruba lewego przedniego amortyzatora (ta na górze) i jeszcze kilka innych pierdół, które po prostu są do zrobienia.
Jak wszystko uda się zrobić to może w przyszłym roku będę się pokazywał na zlotach tuningowych
Wczoraj wyjechał od niego mój nowy nabytek - A6 C5 2000r. 1.9TDI AVG Automat.
Po wymianie rozrządu, wszystkich filtrów, oleju, płynów i uszczelek wjechało po nim moje cabrio! <ok>
W końcu po 2 latach Krzysiek wygospodarował cały tydzień dla mojego bezdasznika.
W cabie w końcu siądą tylne hamulce z RS2 (4 tłoczkowe czerwone zaciski + wiercone tarcze 300mm).
Z uwagi na te zaciski będzie dodany 5mm dystans felgi, bo bez niego felga nie dojdzie do piasty. Mając po tej operacji 5mm miejsca pomiędzy wahaczem belki a rantem felgi - pomyślę nad maluteńkim negatywem (na początku na podkładkach - ale to dopiero jak odbiorę od Krzyśka auto - bo on takiej rzeźby nie uznaje i nie podejmuje się roboty).
Tylny niemiecki Kit zawieszenia K.A.W. -80mm z uciętym jednym zwojem (czyli -95mm) z amortyzatorem KONI SPORT z regulacją twardości zostanie zamieniony na GWINT KONI SPORT z zewnętrzną regulacją twardości oraz progresywną sprężyną. Wygląda jak tak:
Ale na dole ma tuleję z gumą do montażu w belkę. Jak skręcony jest na max twardość to nie jestem w stanie w ogóle wyciągnąć tłoczyska nawet milimetr do góry. Nie mogę się doczekać pierwszej przejażdżki!
W końcu ma być zrobiony układ wydechowy wedle mojego pomysłu:
Tam gdzie jest czerwony kolor - będzie H pipe.
Jakby było tego mało z silnika cieknie z prawej głowicy olej z pokrywki wałka rozrządu, poluzowała się śruba lewego przedniego amortyzatora (ta na górze) i jeszcze kilka innych pierdół, które po prostu są do zrobienia.
Jak wszystko uda się zrobić to może w przyszłym roku będę się pokazywał na zlotach tuningowych
duran, znowu lakiernik? Jakieś poprawki, czy zmiany?
Kilka zdań o car audio:
We wrześniu przy pracach nad bagażnikiem car audio zepsułem głośnik przednich drzwi.
Byłem po dwóch piwach i starałem się wyregulować poziomy gain obu wzmacniaczy, tak aby wszystko pięknie się zgrywało. Niestety trochę przesadziłem z gainem przedniego zestawu i po kilku minutach słuchania na pełnej głośności - wyłączył się przedni wzmacniacz. Bezpieczniki się nie spaliły, ale po ponownym uruchomieniu radia nie grał już prawy głośnik w drzwiach wkurzyłem się, bo byłem bardzo zadowolony z mocy tego zestawu (Powerbass 2XL-60.3C Xtreme 130W RMS 3Ohm).
Dlatego nie polecam sound checków w nietrzeźwym stanie!
Po tej sytuacji postanowiłem podłączyć w miejsce tych dwóch głośników, mój poprzedni dwu cewkowy zestaw MB Quart QM 165.03 KX 60W RMS. Póki co zwrotnicę od tych głośników podłączyłem w zwrotnicę od zestawu 3way. W związku z tym nie grają one góry, na co pozwala ich współosiowość. Będę to przepinał dla próby jak audi wróci z tuningów warsztatowych i ciekaw jestem jak zgra się z górnymi głośnikami.
Obecna konfiguracja spisuje się dużo lepiej niż poprzednia. W końcu przód współgra z subwooferem w bagażniku. Wcześniej nawet bez podłączonego suba przód bardzo mocno basowo grał i był to idealny zestaw dla tych, którzy nie chcą mieć suba i nie wymagają odtwarzania częstotliwości poniżej 60Hz.
Jednak dla lubiących niskie tony polecam nie próbować ich odtwarzać głośnikami 16cm, tylko przenieść pasmo poniżej 60Hz na subwoofer o średnicy np 30cm.
Najciekawsze jest to, że każda modyfikacja car audio cieszy i jest postępem. Te konfigurowanie zabiera dużo czasu i nerwów, ale oddaje wiele fajnych emocji szczególnie podczas słuchania ulubionych kawałków. Polecam wszystkim samodzielne dłubanie przy car audio, mimo iż to trudne zagadnienie.
PS kawałek na którym głośnik mi odmówił posłuszeństwa to Flaxo - Erode, który polecam:
https://soundcloud.com/trapmusic/erode-by-flaxo
Kilka zdań o car audio:
We wrześniu przy pracach nad bagażnikiem car audio zepsułem głośnik przednich drzwi.
Byłem po dwóch piwach i starałem się wyregulować poziomy gain obu wzmacniaczy, tak aby wszystko pięknie się zgrywało. Niestety trochę przesadziłem z gainem przedniego zestawu i po kilku minutach słuchania na pełnej głośności - wyłączył się przedni wzmacniacz. Bezpieczniki się nie spaliły, ale po ponownym uruchomieniu radia nie grał już prawy głośnik w drzwiach wkurzyłem się, bo byłem bardzo zadowolony z mocy tego zestawu (Powerbass 2XL-60.3C Xtreme 130W RMS 3Ohm).
Dlatego nie polecam sound checków w nietrzeźwym stanie!
Po tej sytuacji postanowiłem podłączyć w miejsce tych dwóch głośników, mój poprzedni dwu cewkowy zestaw MB Quart QM 165.03 KX 60W RMS. Póki co zwrotnicę od tych głośników podłączyłem w zwrotnicę od zestawu 3way. W związku z tym nie grają one góry, na co pozwala ich współosiowość. Będę to przepinał dla próby jak audi wróci z tuningów warsztatowych i ciekaw jestem jak zgra się z górnymi głośnikami.
Obecna konfiguracja spisuje się dużo lepiej niż poprzednia. W końcu przód współgra z subwooferem w bagażniku. Wcześniej nawet bez podłączonego suba przód bardzo mocno basowo grał i był to idealny zestaw dla tych, którzy nie chcą mieć suba i nie wymagają odtwarzania częstotliwości poniżej 60Hz.
Jednak dla lubiących niskie tony polecam nie próbować ich odtwarzać głośnikami 16cm, tylko przenieść pasmo poniżej 60Hz na subwoofer o średnicy np 30cm.
Najciekawsze jest to, że każda modyfikacja car audio cieszy i jest postępem. Te konfigurowanie zabiera dużo czasu i nerwów, ale oddaje wiele fajnych emocji szczególnie podczas słuchania ulubionych kawałków. Polecam wszystkim samodzielne dłubanie przy car audio, mimo iż to trudne zagadnienie.
PS kawałek na którym głośnik mi odmówił posłuszeństwa to Flaxo - Erode, który polecam:
https://soundcloud.com/trapmusic/erode-by-flaxo
Po zalaniu nowego oleju syntetycznego 5W30 zaczął ciszej i równiej pracować. Poprzedni właściciel jeździł na 10W40 i zmieniał co 8tyś km.Niki20 pisze:Też mam ten silnik w A4 B5 i sobie go chwalę Ostatnia 110tka w AudiA6 C5 2000r. 1.9TDI AVG
Z przodu mam zestaw 3 drożny PowerBass 2XL-60.3C Xtreme:KORU pisze:Nagłośnienie w cabrio to dopiero wyzwanie. ATLAS jakie głośniki są na podszybiu ? Ich rozmiar to 10 cm bo większe nie wejdą.
W miejsce 10cm nokii wstawiony jest ten średniotonowy, ale zakryłem go oryginalną kratką co jest ewidentnym błędem (mimo to jest super). Docelowo na oryginalną kratkę zamontuję ten głośnik od góry.
Nawet nie chcę liczyć czasu poświęconego na zabawy z car audio ale to nie do końca praca, to była przyjemność z modzenia.
Nie wiem czy Krzychu podrywa ją mi też czasami przypisują podrywanie, a ja po prostu staram się, aby kobiety nie były zaniedbane nawet w garażuquick pisze:ATLAS, Krzychu to nie chciał mi nawet zamontować wyświetlacza temperatury wraz z czujnikiem :mrgreen:
ps. czy Krzychu twoją kobietę też podrywa? :mrgreen:
duran, uważaj, aby nie przegrzali listw przy docieraniu papierem, bo potem spuchną razem z lakierem. Chyba już Ci o tym opowiadałem.
------------------------------
Dziś dostałem fotki z garażu Perfect Auto
Tylny kit zawieszenia w porównaniu do Gwintu KONI Sport:
Amortyzatory różnią się długością, w gwincie krótsze. W gwincie mam regulację siły odbicia na szczycie tłoczyska. W starym amortyzatorze również KONI Sport jest regulacja wewnętrzna poprzez wciśnięcie tłoczyska do końca i przekręcaniu go w lewo-prawo.
Z tyłu w końcu zamontowane czterotłoczkowe zaciski z RS2. Obsługują tarczę 300mm. Jeździły w cabrio u Harrego, niestety w moim cabrio zacisk lekko dotyka tarczy po obwodzie (za grubo lakieru?). Po zerwaniu lakieru jest niby ok, ale tarcza nadal lekko dotyka, ale to standard w moim projekcie, wszystko musi być na styk.
Po założeniu koła prezentuje się to następująco:
Dodany jest dystans 5mm, gdyż bez niego felga oparłaby się o zacisk. Jeszcze będę badał, czy nie dam rady stoczyć go o 1mm, choć na sucho nie było takiej opcji.
To akurat przydatna zmiana, bo wiele razy stukałem rantem felgi w rant błotnika na najgorszych dziurach.
Niestety z uwagi na przelotowy dystans musiałem zmienić śruby na inne z łbem 17mm, zamiast 19mm <osohozi> Czy zna ktoś miejsce gdzie kupię śruby dłuższe o 5mm, ale z łbem 19mm?
A zostało jeszcze uszczelnienie silnika i wydech :mrgreen:
Teraz przypomniało mi się, że zapomniałem poprosić Krzyśka o przerobienie drążka panharda na taki ze śrubą rzymską do regulacji położenia tylnych kół. Muszę mu to zgłosić...
[ Dodano: 2014-10-29, 09:43 ]
Wczoraj ruszyły prace nad wydechem wedle mojego widzimisię.
Jest to w pełni Dual Exhaust z H-Pipem. Oparty na czterech niezależnych tłumikach przelotowych "z sercem" i włókniną, oraz końcowym tłumikiem przelotowym z dwoma wejściami i wyjściami.
O północy prace stanęły i nakręciłem ten film:
Tutaj nie ma jeszcze rury przejścia nad belką, oraz brakuje tłumika końcowego.
Z wizuali na pewno puszka będzie w czarnym macie, a polerowana kwasówka będzie tylko w postaci dwóch rurek końcowych z jednej strony zderzaka. Prawdopodobnie będą to tak jak do tej pory 2x3" (bo są na stanie).
Dźwięk na dzień dzisiejszy mi się podoba, głośność jest "zlotowa" znam osoby jeżdżące głośniejszymi autami.
Jak dojdzie tłumik końcowy, zapewne spełni to moje oczekiwania. Dwa lata czekałem na realizacje tego pomysłu
Dźwięk po zamontowaniu tłumika dźwięk się poprawił zgodnie z moimi oczekiwaniami <ok>
Finalnie tak mi się podoba, że nic nie będę zmieniał. Co najważniejsze dla mnie - nie ma metalicznego rezonansu. Dźwięk jest bardzo płynny i rasowy. Jestem bardzo zadowolony z efektu!
Zaskoczyły nas "marchewki" strzelające na przemian z prawej i lewej rury przy granicy limitera obrotów
Brakuje jeszcze końcówek tłumika, a będą to dwie rury 3" z grubszej niż dotychczas rury z kwasówki.
Będą ucięte pod kątem tak jak to miałem kiedyś.
Filmik jest dość długi, ale nie chciało mi się go przerabiać:
Silnik ma wymienione przewody zapłonowe na sportowe POWERTEC, a poza tym ja nic nie tuningowałem osobiście. Po instalacji nowego wydechu silnik szybciej wkręca się na obroty.
Ciekaw jestem opinii
Gdyby nie Krzysiek i Konrad, czekałbym dalej na zamontowanie tych części. Dzięki panowie, jeśli to czytacie! <ok> Polecam warsztat Perfect Auto z Otwocka!
Finalnie tak mi się podoba, że nic nie będę zmieniał. Co najważniejsze dla mnie - nie ma metalicznego rezonansu. Dźwięk jest bardzo płynny i rasowy. Jestem bardzo zadowolony z efektu!
Zaskoczyły nas "marchewki" strzelające na przemian z prawej i lewej rury przy granicy limitera obrotów
Brakuje jeszcze końcówek tłumika, a będą to dwie rury 3" z grubszej niż dotychczas rury z kwasówki.
Będą ucięte pod kątem tak jak to miałem kiedyś.
Filmik jest dość długi, ale nie chciało mi się go przerabiać:
Silnik ma wymienione przewody zapłonowe na sportowe POWERTEC, a poza tym ja nic nie tuningowałem osobiście. Po instalacji nowego wydechu silnik szybciej wkręca się na obroty.
Ciekaw jestem opinii
Gdyby nie Krzysiek i Konrad, czekałbym dalej na zamontowanie tych części. Dzięki panowie, jeśli to czytacie! <ok> Polecam warsztat Perfect Auto z Otwocka!
Jest bardzo dobrze bardzo rasowo , na wolnych obrotach brzmi bardzo fajnie ale najlepsze zaczyna się w górze. Zastanawim sie tylko dlaczego chciałeś ostatni tłumik na czarno a nie w kolorze biżuterii czyli kół ?
Piękne marchewy , w sumie jestem w szoku że nasze v6 tak potrafią - zbieram kasę na wydech w tym momencie to moje najsłabsze ogniwo (od strony technicznej)
Muszę kiedyś podjechać do Ciebie i ocenić Live - no chyba że jeżdzisz w stronę Łodzi to zahacz o Rawę Maz.
Piękne marchewy , w sumie jestem w szoku że nasze v6 tak potrafią - zbieram kasę na wydech w tym momencie to moje najsłabsze ogniwo (od strony technicznej)
Muszę kiedyś podjechać do Ciebie i ocenić Live - no chyba że jeżdzisz w stronę Łodzi to zahacz o Rawę Maz.