[B4 ABK] Przerywa, szarpie, wysokie obroty
[B4 ABK] Przerywa, szarpie, wysokie obroty
Witam. Mam problem z Audi 80 B4, silnik 2.0 115KM ABK. Podczas jazdy zaczyna przerywać/szarpać, zależy jak coś go ugryzie i to nie zawsze, raz przerywał a raz było wszystko ok. Dojeżdżając do skrzyżowania obroty wariują, podnoszą się do 2-3tys i nie chcą spadać i to samo, raz jest ok a raz wariuje. Coraz częściej się to dzieje. Ostatnio były wymieniane świece, kable, cewka, wszystkie filtry, olej...czy przyczyną takich objawów może być silniczek krokowy?
....miałem podobnie, albo nawet i tak samo,
popodmieniałem wszystko co moglo by byc popsute,
a przyczyną był zle ustawiony zaplon, dodam tylko ze 3 razy byl ustawiany przez roznych fachowcow, i dopiero za trzecim razem gdy zostalo to zrobione wg dokladnego opisu/schematu ktory jest tu na forum..,, oczywiscie za trzecim razem bylem przy mechaniku i mowilem mu co ma robić, .
po poprawny zabiegu, wszytskie problemy jak "ręka odjął " .....
a przyczyn/objawów moze byc wiele,
może byc tez nie sprawnych kilka elementow, np
-przekaznik 30
-silniczek krokowy
-przeplywomierz
-czujnik polozenia przepustnicy
-sonda lambda
-przewody zaplonowe,swiece, palec, kopułka
-zle ustawiony zaplon
-nieszczelny uklad dolotowy
-czujnik temp niebieski ecu
-czujnik stukowy
-sterownik silnika
Chyba nie ma wiecej mozliwosci źle "chodzacego" silnika ABK
a tak poza tym to proponuje przeszukac forum dużo było takich przypadków,
popodmieniałem wszystko co moglo by byc popsute,
a przyczyną był zle ustawiony zaplon, dodam tylko ze 3 razy byl ustawiany przez roznych fachowcow, i dopiero za trzecim razem gdy zostalo to zrobione wg dokladnego opisu/schematu ktory jest tu na forum..,, oczywiscie za trzecim razem bylem przy mechaniku i mowilem mu co ma robić, .
po poprawny zabiegu, wszytskie problemy jak "ręka odjął " .....
a przyczyn/objawów moze byc wiele,
może byc tez nie sprawnych kilka elementow, np
-przekaznik 30
-silniczek krokowy
-przeplywomierz
-czujnik polozenia przepustnicy
-sonda lambda
-przewody zaplonowe,swiece, palec, kopułka
-zle ustawiony zaplon
-nieszczelny uklad dolotowy
-czujnik temp niebieski ecu
-czujnik stukowy
-sterownik silnika
Chyba nie ma wiecej mozliwosci źle "chodzacego" silnika ABK
a tak poza tym to proponuje przeszukac forum dużo było takich przypadków,
Dziś po przejechaniu ok 1,5km znów zaczęło się szarpanie, nacisnąłem na sprzęgło i obroty od razu powędrowały do 3tys. Gdy po wciśnięciu sprzęgła obroty nie idą w górę, auto jedzie normalnie i nie przerywa. Jechałem tak kilka kilometrów i co chwilę przerywał...próbowałem wyjechać na główną drogę, ale silnik zgasł...po odpaleniu obroty falowały na poziomie 1000 obrotów i nie reagowało w ogóle na gaz i tak przez chwilę, później się uspokoiło więc zjechałem na pobocze i odłączyłem SILNICZEK KROKOWY. Po tym zabiegu zrobiłem ok 10 kilometrów i nie było żadnych problemów, obroty na jałowym były spokojne, nie przerywał, schodził z obrotów jak należy, a z podłączonym silniczkiem obroty schodziły w miarę ok do 2200obr a później tak jakoś wolniej...czyli problem został rozwiązany, przynajmniej tak mniemam...
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
U mnie to samo sie dzieje jak jest okolo 0 stopni albo na minusie. Dokladnie to dzisiaj rano sie znowu to zaczelo ale mialem juz tam pre tygodni temu jak bylo kolo 0 stopni na dworzu. Pod koniec tamtej zimy bylo to samo a cale lato przejezdzil i nic. Na dzien dobry planuje kupic krokowca i zobaczyc. Tylko mnie zastanawia to przerywanie podczas jazdy bo to chyba nie krokowca wina. Dodam ze smigam na LPG. Jutro jade zmienic filterek gazu i wymienic swiece a po niedzieli kupic jakiegos krokowca.
[ Dodano: 2014-10-25, 17:46 ]
No wiec wymienili mi filterek gazu a krokowca przemyli i przedmuchali i na razie auto zaczelo normalnie jezdzic. Tak ze swiec jeszcze nie wymienilem. Zobaczymy rano po zimnej nocy co sie bedzie dzialo.
[ Dodano: 2014-10-25, 17:46 ]
No wiec wymienili mi filterek gazu a krokowca przemyli i przedmuchali i na razie auto zaczelo normalnie jezdzic. Tak ze swiec jeszcze nie wymienilem. Zobaczymy rano po zimnej nocy co sie bedzie dzialo.
Cały czas mam ten sam problem, auto przerywa/szarpie, nie chce się wkręcać na obroty i to nie zawsze, raz jest ok, a za chwilę zaczyna swoje cyrki...
W sumie wymieniona cewka, kable, kopułka z palcem, świece, aparat z czujnikiem - używka, sprawdzenie szczelności, przekaźnik 30, zapłon ustawiany...flitry, oleje itd. przerywa na pb i gazie...
Co jeszcze sprawdzić? Auto miało być niezawodne, w końcu stara poczciwa osiemdziesiątka..a tu pewnie jakaś pierdoła nie daje spokoju. Może jakieś logi zrobić? Jest dostęp do vaga...liczę na pomoc.
W sumie wymieniona cewka, kable, kopułka z palcem, świece, aparat z czujnikiem - używka, sprawdzenie szczelności, przekaźnik 30, zapłon ustawiany...flitry, oleje itd. przerywa na pb i gazie...
Co jeszcze sprawdzić? Auto miało być niezawodne, w końcu stara poczciwa osiemdziesiątka..a tu pewnie jakaś pierdoła nie daje spokoju. Może jakieś logi zrobić? Jest dostęp do vaga...liczę na pomoc.
Podłącz samochód do Vaga, odczytaj wszystkie błędy i wklej do tematu. Później skasuj błędy, przetestuj maszynę. Po wystąpieniu objawów ponownie podłącz samochód pod laptopa i odczytaj wszystkie błędy. Możliwe, że problem leży w połączeniach elektrycznych.
Samochód nie ma prawa przerywać/szarpać po włożeniu aparatu zapłonowego zgodnie z oznaczeniami, nie używając lampy stroboskopowej. Oczywiście optymalne osiągi otrzymamy, jeśli kąt wyprzedzenia zapłonu będzie wynosił 6 stopni. I oczywiście zalecam wprowadzenie takich ustawień.
Natomiast wymiana jakichkolwiek podzespołów bez diagnozy jest marnotrawieniem pieniędzy, a później dochodzą do tego niepotrzebne nerwy.
Kolego, podziel się z nami wpisami z pamięci diagnostycznej ECU, a na pewno szybko rozwiążemy Twoje problemy.
Proponuję sprawdzić:
1. Nastawnik przepustnicy
2. Układ zapłonowy
3. Przepływomierz powietrza
4. Potencjometr przepustnicy
Przy występujących objawach w pamięci diagnostycznej ECU na pewno jest wiele przydatnych informacji.
Które z wymienionych przeze mnie elementów już sprawdziłeś? Pamiętaj, że nie zawsze używka w rzeczywistości jest sprawna. Dlatego każdą część należy sprawdzić.
Samochód nie ma prawa przerywać/szarpać po włożeniu aparatu zapłonowego zgodnie z oznaczeniami, nie używając lampy stroboskopowej. Oczywiście optymalne osiągi otrzymamy, jeśli kąt wyprzedzenia zapłonu będzie wynosił 6 stopni. I oczywiście zalecam wprowadzenie takich ustawień.
Natomiast wymiana jakichkolwiek podzespołów bez diagnozy jest marnotrawieniem pieniędzy, a później dochodzą do tego niepotrzebne nerwy.
Kolego, podziel się z nami wpisami z pamięci diagnostycznej ECU, a na pewno szybko rozwiążemy Twoje problemy.
Proponuję sprawdzić:
1. Nastawnik przepustnicy
2. Układ zapłonowy
3. Przepływomierz powietrza
4. Potencjometr przepustnicy
Przy występujących objawach w pamięci diagnostycznej ECU na pewno jest wiele przydatnych informacji.
Które z wymienionych przeze mnie elementów już sprawdziłeś? Pamiętaj, że nie zawsze używka w rzeczywistości jest sprawna. Dlatego każdą część należy sprawdzić.