Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Lejek miarki oleju - zamienniki Uwaga!

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Lejek miarki oleju - zamienniki Uwaga!

Post autor: hudy » 27 paź 2014, 17:02

Witam.W 2010 roku uszkodziła mi się plastikowa rurka (lejek) miarki oleju w którą wkładamy bagnet.Ostatnio przy sprawdzaniu ilości oleju zauważyłem że ten plastik lekko chodzi góra dół przez co poziom mógł byc lekko przekłamywany.Pomyślałem kupie oryginalną rurkę w ASO (16,50zł) bo może ten plastik będzie trochę lepszej jakości. Po zdjęciu starej rurki (zamiennika) i porównaniu jej do nowej okazało sie że zamiennik jest kilka milimetrów wyższy i szerszy. Po założeniu oryginalnego okazało się że mam olej ponad max. Odciągnąłem blisko 0,5L oleju by na miarce mieć ok milimetr do maximum. Skoczyłem do kumpla do sklepu z tym zamiennikiem by sprawdzić jego rozmiar z innymi. Miał Toprana i Febi i oba były takie same. Także wszyscy którzy wymieniali tą rurkę na zamiennik niech sobie lepiej sprawdzą dokładnie ile mają oleju w silniku bo ja od 4 lat jeździłem z prawie 0,5L ponad max <ok> Na zdjęciu po lewej zamiennik po prawej oryginał
Ostatnio zmieniony 15 sty 2015, 17:23 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 paź 2014, 11:09

hudy, bo chyba mam podobna historię, czy mógłbyś podać wymiary ori i zamiennika, głównie chodzi o wysokość :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2014, 11:44

Dziadostwo z tymi podróbkami ...nawet głupiego kawałka plastiku ,nie chce im się zrobic dokładnie ...zbombardować i zaorać te fabryki szajsu powinni :roll: ja też mam jakiś zamiennik ,ale zawsze leję 3,5 litra i ma wystarczyć ,a poziom na miarce traktuje orientacyjnie w sensie czy czasem nie spadło ponizej minimum ...ale na szczęscie mimo ze nie dolewam ,nigdy nie spada ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 paź 2014, 11:50

Podam ci po południu.Jest różnica bo przy starej rurce miałem trochę poniżej max a przy nowej kilka mm powyżej. Jak pękł mi oryginalny to po założeniu zamiennika sprawdziłem olej i miałem trochę nad min więc dolałem nie sprawdzając wymiarów.Na szczęście przez te 4 lata nic się nie stało.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 paź 2014, 12:34

79 mm ma mój zamiennik .

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 paź 2014, 17:35

Mój zamiennik ma 80mm a oryginał nieco ponad 75 mm (75,4) także prawie 5mm jest różnicy między oryginałem a zamiennikiem.Jak miałem prawie max na bagnecie to po założeniu oryginału miałem ponad max.Odciągnąłem trochę ponad 400ml i teraz mam nieco poniżej max. 4-5 mm niby nic ale sam fakt jakie robią dziadostwo. No i jednak lepiej jak jest miedzy max a min a nie ponad max. Z tego co słyszałem to uszczelniacze na wale siadają gdy jest ponad max.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 28 paź 2014, 22:02

hudy widzę że po moim poście poleciałeś do ASO :mrgreen: i dobrze bo nie pieniądze, a przynajmniej jest ori i pewne ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 paź 2014, 22:23

kubaaabee, to teraz jeszcze sprawdź czy masz dobrze założony ten plastik gdyż on nie ma prawa się ruszać ani w górę ani nie ma prawa się kręcić. Trzeba użyć dość sporej siły by wcisnąć ta rurkę. Jak wskoczy na swoje miejsce to słychać takie kliknięcie i wtedy nie ma szans jej zdjąć.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 28 paź 2014, 22:33

Sprawdzę, może jakiś wadliwy mi się trafił bo się ruszał :-P ale wysokość była dobra

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 paź 2014, 08:10

Jeśli jesteś w stanie tą rurkę zdjąć gdy pociągniesz ją do góry to na bank nie siedzi na swoim miejscu. By ją zdjąć trzeba użyć dopiero sily tak samo jak chcesz ją założyć. Ja jak ją zakładałem to całym ciałem musiałem na nią napierać by wskoczyła na swoje miejsce. Dopóki nie zrobi "klik" tonie jest na swoim miejscu.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 paź 2014, 08:11

pół litra ponad max to nie jest problem dla silnika.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 paź 2014, 09:52

Może i nie ale lepiej dmuchać na zimne.Zresztą gdy olej się nagrzewa to zwiększa objętość a wtedy może być go jeszcze więcej.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 kwie 2015, 21:29

Sorki za odkop :-P
Też wymieniłem na ori ten lejek miarki oleju i jak widać zamiennik jest deczko wyższy a na bagnecie teraz troche przybyło oleju :-D
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 kwie 2015, 21:42

Pamiętasz jaki miałeś zamiennik? U mnie po odciągnięciu wyszło niecałe 0,5L więcej oleju ale z tego co pamiętam zamiennik był trochę wyższy od twojego. Nie wiem jaka filozofia jest w zrobieniu odlewu oryginalnego lejka. Na każdym kroku partacze masakra...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 kwie 2015, 21:46

hudy pisze: Nie wiem jaka filozofia jest w zrobieniu odlewu oryginalnego lejka.
filozofia pewnie żadna ale jak widac to i to można spartolić ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl