Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3 2.0E

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
torzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:13

Audi 80 B3 2.0E

Post autor: torzo » 07 wrz 2014, 15:36

Audi 80 - B3
Rok Produkcji - 1989
Silnik - 2.0E 3A
za ok. 400 km stuknie 300 000 tys. kilometrów

Witam wszystkich :).

Audi kupiona w czerwcu tego roku. Dziewięć lat temu sprowadzona z Niemiec. Auto po przyjeździe do Polski dostało nowy lakier w oryginalnym kolorze, całe podwozie dodatkowo jest zabezpieczone warstwą antykorozyjną, tzw. "barankiem", nie ma żadnych oznak korozji i rdzy. Audiczka przeszła porządny przegląd, wszystkie drobne niedociągnięcia zostały naprawione.

:arrow: Co zostało zrobione na początek:
- porządnie wyczyszczone i odkurzone wnętrze samochodu,
- stalówki zeszlifowane i pomalowane na srebrny kolor,
- założone tymczasowe kołpaki (poluję na felgi),
- wymienione wszystkie płyny eksploatacyjne,
- również takie pierdoły jak wycieraczki, ramki tablic rejestracyjnych itd.,
- odświeżone wszystkie plastiki na zewnątrz samochodu,
- zamontowane nowe głośniki pioneera na tył,

Obrazek Obrazek Obrazek

I pytanie do Was, co polecilibyście zrobić na początek?

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 07 wrz 2014, 16:09

Przerejestrować :mrgreen:
A tak serio to zależy od tego co z autem chcesz robic, ajk chcesz mieć ładną serię to dbać, lac i jeździć...

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 07 wrz 2014, 20:05

Na początek mechanika ponad wszystko :mrgreen:
Jak ogarniesz z lekka to wtedy wygląd, czyli seria lub jakieś mody - ty wybierzesz :mrgreen:
Narazie powodzenia przy pracach <ok>

KAMIL801995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 mar 2014, 18:41
Lokalizacja: Chełm

Post autor: KAMIL801995 » 08 wrz 2014, 20:03

Piękny Egzeplarz audi ;)
Mam pytanie czym kolega odświeżył zderzaki ?

torzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:13

Post autor: torzo » 09 wrz 2014, 01:58

KAMIL801995 pisze:Mam pytanie czym kolega odświeżył zderzaki ?
Najpierw zostały umyte porządnie pod ciśnieniem, potem umyte gąbką z szamponem samochodowym, następnie znów spłukane wodą, odtłuszczone i potraktowane "czarnidłem" do zderzaków i niemalowanych elementów, zakupionym w BricoMarche za ok. 10 zł. Wygląda to dosłownie jak pasta do butów. Efekt jest całkiem dobry, chodź na początku podszedłem do tego z przymrużeniem oka to ten preparat rzeczywiście zadziałał. Nie zostawia przy tym żadnych smug, ani widocznych przebarwień.

Dzisiaj do audiczki zostały zamontowane jeszcze nowe głośniki na przód o oryginalnej wielkości 10 cm - średniej klasy alaphardy. Pomimo braku ogólnie subwoofera w aucie, całość gra całkiem porządnie. Także cały czas przy aucie coś się dzieje. Niedługo kilka fotek ze środka :).

iparts

Post autor: iparts » 09 wrz 2014, 11:07

Samochód prezentuje się bardzo dobrze, widać podstawy ogarnąłeś :) widać że dbasz o samochód, jakie mody jeszcze masz w planach?

torzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:13

Post autor: torzo » 09 wrz 2014, 17:29

iparts pisze:jakie mody jeszcze masz w planach?
Następnym krokiem będzie zdecydowanie założenie osłony pod silnikiem, obecnie auto jeździ bez. Dalej zajmę się wnętrzem, szczególnie podsufitką i obiciami drzwi i słupków. Fotele były parę lat temu wymienione, są niepoprzecierane i bez dziur. To samo zegary, dźwignie przy kierownicy, pokrętła na panelu środkowym - to wszystko było wymieniane parę lat temu na oryginalne części i jest w dobrym stanie. Teraz pytanie, gdzie najlepiej szukać podsufitki i materiałowych elementów wnętrza? Nowe, używki, zamienniki co najlepiej?

W międzyczasie do wymiany jest ciągle opadające lusterko wewnętrzne (na wybojach szczególnie nie trzyma ustawionego położenia). No i do zrobienia jest antena zewnętrzna, radio odbiera bardzo słabo. Kwestia leży właśnie w samej antenie, okablowanie wewnątrz jest już wymienione.

[ Dodano: 2014-10-27, 14:13 ]
Aktualne zdjęcia z 27.10.2014:

Obrazek Obrazek

Cały czas przy aucie coś się dzieje.

Ostatnio włożony został nowy akumulator 56Ah 480A Bosch'a, stary już niedomagał.
Został także wymieniony olej i wszystkie filtry.

Padła decyzja, aby zostawić autko w oryginalnym stanie ;-).

Pojawił się tylko jeden dość istotny problem. Ostatnio gdy samochód stał bez jeżdżenia dwa dni, uciekł cały płyn hamulcowy ze zbiornika. Po dolaniu nowego, sytuacja już się nie powtórzyła. Co może być tego przyczyną? Pod autem nie było żadnego śladu wycieku, ani tez w komorze silnika. Po wlaniu nowego płynu do wartości "Max", po paru godzinnej jeździe płynu jakby przybyło z powrotem i jest go sporo ponad kreskę. Czy jest to możliwe? Auto po dolaniu hamuje bez problemu, nie trzeba mocno dusić pedału ani nic.

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 27 paź 2014, 16:49

zobacz czy masz suchy dywanik kolego os strony kierowcy tam masz pompkę od sprzęgła może puszcza

torzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:13

Post autor: torzo » 27 paź 2014, 20:51

KAROLEK22XX pisze:zobacz czy masz suchy dywanik kolego os strony kierowcy tam masz pompkę od sprzęgła może puszcza
Wszystko idealnie suche. Koło zbiornika pod maską też wszystko suche, na przewodach też. Jednak fakt taki, że gdzieś prawie litr płynu ze zbiornika uciekł podczas postoju. Dobrze, że akurat otwierałem przed odjechaniem maskę i to zauważyłem, a nie dopiero w czasie jazdy.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 27 paź 2014, 23:52

Zaraz, zaraz... W cały układ hamulcowy wchodzi... pół litra płynu. Więc niemożliwe jest, żeby ci blisko litr płynu zniknął... Może mówisz o zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodniczego? Bo tam takie rzeczy są jak najbardziej normalne.

torzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:13

Post autor: torzo » 28 paź 2014, 10:25

elektronic pisze:Zaraz, zaraz... W cały układ hamulcowy wchodzi... pół litra płynu. Więc niemożliwe jest, żeby ci blisko litr płynu zniknął... Może mówisz o zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodniczego? Bo tam takie rzeczy są jak najbardziej normalne.
Dlatego napisałem prawie litr, nie wiem ile dokładnie wchodzi. Mowa jest cały czas o płynie hamulcowym. O tym zbiorniku, do którego wlewa się płyn hamulcowy. Hamulce były "głuche". Mogłem wcisnąć pedał do oporu, a samochód nie hamował. Zbiornik natomiast był pusty. Ciężko więc pomylić to ze zbiorniczkiem wyrównawczym od płynu chłodniczego ;-).

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 28 paź 2014, 11:37

No to albo nas wkręcasz, albo ktoś ci płynu spuścil trochę. Jedno z dwóch... Nie masz żadnych wrogów?? :-P

torzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:13

Post autor: torzo » 28 paź 2014, 12:44

elektronic pisze:No to albo nas wkręcasz, albo ktoś ci płynu spuścil trochę. Jedno z dwóch... Nie masz żadnych wrogów?? :-P
A jaki miałbym ku temu cel? Nie rozumiem ;-).

Zadałem po prostu pytanie jaki mógłby być tego powód. Interesuje się samochodami, ale nie znam się na mechanice. Po przejechaniu dużej trasy samochód stał przed blokiem jakieś 2 dni. Po tym czasie chciałem odjechać. Otwierając wcześniej maskę żeby uzupełnić płyn do spryskiwacza zauważyłem, że zbiornik płynu hamulcowego jest pusty. Poszedłem na stację benzynową, kupiłem i dolałem płynu. Od tamtego czasu niczego nie ubywa i auto hamuje normalnie.

Wrogów nie mam. Nie jestem konfliktową osobą ;-).

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 28 paź 2014, 23:26

Sorry za głupawe pytania. A z klockami ty masz wszystko w porządku?? Cylinderki ok?

torzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:13

Post autor: torzo » 13 lut 2015, 13:36

Witam ponownie ;).

@elektronic
Dokładnie. Winny był cylinderek w prawym tylnym kole, wymieniony i wszystko wróciło do normy. Także miałeś rację ;).

A więc w ostatnim czasie kilka rzeczy zrobiłem, a dokładniej:
* wymieniona pompka sprzęgła, stara siedziała tam od nowości i nadszedł na nią po prostu czas (objawiało się tym, że na początku ciężko wchodziły biegi, a potem w zasadzie nie dało się wrzucić ani jedynki ani wstecznego). Teraz działa jakby była nowa skrzynia,
* wymieniona łączniki stabilizatorów na przodzie i łożysko z poduszką w przednim prawym kole,
* wymieniony czujnik oleju,

Ostatnio też wypadł przegląd, także udałem się do okręgowej stacji kontroli, gdzie samochód przeszedł przegląd bez problemu także jestem zadowolony :D.

Dzisiaj z racji chwili wolnego czasu umyłem i wywoskowałem samochód. Poniżej załączam kilka zdjęć.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Samochód służy na co dzień, ale nie jest przysłowiowo "katowany". W dalszym ciągu zastanawiam się i waham nad jakimiś modami zewnętrznymi..

Ps. Nie wiem czy kolega jest tutaj na forum, ale ostatnio widziałem w Gdańsku (k. galerii bałtyckiej) czarną 80'tkę z zasłoniętą tylną zasłoną przeciwsłoneczną i zaokiennym światłem stopu. Jeśli to kolega czyta - ZAZDROSZCZĘ samochodu! Perełka! ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl