[B4 1.8adr] +kompresor
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
[B4 1.8adr] +kompresor
A więc tak po ok 3mieś stary kompresor Eaton m62 wyzioną ducha (pęknięta przekładnia zębata).
Przyszła pora no nowy Eaton m45 charakterystykę mają podobną
stary pompował ok 0,45bar co dawało 20KM przyrostu mocy
teraz mam zamiar zmniejszyć koło pasowe na 72mm i pompować ok 0.6
i tu kilka pytań jak najprostszy sposobem cofnąć zapłon w tym silniku
jaki jest stopień sprężania tego silnika
i ile wytrzymają fabryczne wtryski przy 4bar
jak oliwę polecacie do kompresora
przy ostrej jeździe afr był w granicach 9-10/1 na spokojnej ok 13/1 na wolnych 13,5/1
egt 650-750 przy spokojnej ok 500
Przyszła pora no nowy Eaton m45 charakterystykę mają podobną
stary pompował ok 0,45bar co dawało 20KM przyrostu mocy
teraz mam zamiar zmniejszyć koło pasowe na 72mm i pompować ok 0.6
i tu kilka pytań jak najprostszy sposobem cofnąć zapłon w tym silniku
jaki jest stopień sprężania tego silnika
i ile wytrzymają fabryczne wtryski przy 4bar
jak oliwę polecacie do kompresora
przy ostrej jeździe afr był w granicach 9-10/1 na spokojnej ok 13/1 na wolnych 13,5/1
egt 650-750 przy spokojnej ok 500
Ostatnio zmieniony 28 paź 2014, 15:36 przez jacek199315, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie masz przypadkiem już regulatora 4barowego? Bo 1.8 turbo miał 4 barowy i tak teraz patrze że wszystkie silnik 4 cylindrowe miały taki sam regulator: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/199 ... 9/1743633/jacek199315 pisze: i ile wytrzymają fabryczne wtryski przy 4bar
Chyba wsadzenie regulatorów na wyższe ciśnienie do 1.8 turbo to w miarę popularny zabieg żeby na seryjnych wtryskiwaczach nie zapętlało wtrysku benzyny.
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/317/tap-01 coś około 200zł to kosztuje.jacek199315 pisze:i tu kilka pytań jak najprostszy sposobem cofnąć zapłon w tym silniku
Także od czasu do czasu można wyhaczyć na allegro ecumastera DET2 za 200zł, do tego jeszcze mógłbyś puścić przez niego sygnał z przepływomierza aby sterować dawką paliwa przy większych wtryskach/większym ciśnieniu paliwa. Bo tak to zostaje DET3 za 600-700zł albo DEC.
Inne opcje to modyfikacja programu w sterowniku silnika. Albo dorobienie/dokupienia zewnętrznego koła 60-2 i zamocowanie na wale lekko przekręconego względem fabrycznego. Ale to by dało stałą poprawkę bez większych możliwości regulacji.
Przy tym AFR to masz nieźle przylane paliwa. Optimum przy silniku doładowanym to jakieś 11:1 przy gazie w podłodze.
A stopien sprężania ADRa to 10,3:1.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
znaczy źle to ująłem ile mocy są w stanie obrobić przy 4 barachaldi pisze:i ile wytrzymają fabryczne wtryski przy 4bar
w abk miałem pigi 2 niestety przez złe podłączenie uległ uszkodzeniu
jak tego ecumastera sterować znaczy jak go programować jaki kabel
przy kręceniu ok 4-5tyś obr na każdym biegu puszczał ładne dymy prawie jak diesel ale wina może leżeć po stronie źle napisanej nowej mapy afr spada dop powyżej 3tys obraldi pisze:Przy tym AFR to masz nieźle przylane paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co to?jacek199315 pisze:w abk miałem pigi 2
DET2 miał kabel na COMa a DET3 USB, jeśli chodzi o połączenie z PC.jacek199315 pisze: jak tego ecumastera sterować znaczy jak go programować jaki kabel
Co do wtryskiwaczy na oko pewnie 150-170 max. Nie mogę znaleźć jaki mają przypływ przy jakim ciśnieniu bo bym w kalkulatorze dokładnie wyliczył. Wszędzie są tylko parametry wtrysków 1.8T.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tu jest fajny kalkulator: http://hpwizard.com/engine-horsepower-calculator.html pokazuje ile będzie wynosić przepływ powietrza dla silnika danej ilości cylindrów, średnicy, skoku tłoka i masie innych parametrów.jacek199315 pisze: a może ktoś posiada wzór obliczania ciśnienia doładowania znając ilość nadmiaru powietrza :?:
Tylko dla ADR pewnie trzeba poprawić sprawność silnika parametrami BSFC, BMEPd. Bo wychodzi za mało dla silnika wolnossącego
A sprawność wolumetryczna jest już wpisana oryginalnie dosyć wysoka (90%). Był jeszcze jeden fajny kalkulator ale coś strona nie działa: http://www.squirrelpf.com/turbocalc/
Dla adr średnica wynosi 81mm=3.20866142 cali, skok 86.4mm=3.4015748, liczba cylindrów 4 oczywiście.
Później wpisujesz doładowanie i pojawia się nowy przepływ powietrza oraz moc dla danego doładowania.
Chociaż nie wiem jak z tą mocą wyjdzie która w rzeczywistości wyjdzie na skrzynie bigów bo pewnie kalkulator nie uwzględnia mocy, którą konsumuje kompresor.
Ecumaster to nazwa firmy, chyba jeszcze nie ma tak jak w przypadku obuwia sportowego, że każde nazywa się mianem "adidasy".ecumaster wyciągnięty z jakiejś hondy już dobrze nie pamiętam z jakiej firmy tez nie pamiętam
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
ECU Master Digital Ecu Tuner III po drobnych poszukiwaniach w garażu odnalezionyaldi pisze:ecumaster wyciągnięty z jakiejś hondy już dobrze nie pamiętam z jakiej firmy tez nie pamiętam Ecumaster to nazwa firmy, chyba jeszcze nie ma tak jak w przypadku obuwia sportowego, że każde nazywa się mianem "adidasy".
wedle tego kalkulatora powinno wyjść ok 154KM przy 0,6bar doładowania
i to może się zgadzać bo przy ładowaniu 0.4 było ok 140-145KM
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
Re: [B4 1.8adr] +kompresor
jacek199315 pisze:A więc tak po ok 3mieś stary kompresor Eaton m62 wyzioną ducha (pęknięta przekładnia zębata).
Przyszła pora no nowy Eaton m45 charakterystykę mają podobną
stary pompował ok 0,45bar co dawało 20KM przyrostu mocy
teraz mam zamiar zmniejszyć koło pasowe na 72mm i pompować ok 0.6
i tu kilka pytań jak najprostszy sposobem cofnąć zapłon w tym silniku
jaki jest stopień sprężania tego silnika
i ile wytrzymają fabryczne wtryski przy 4bar
jak oliwę polecacie do kompresora
przy ostrej jeździe afr był w granicach 9-10/1 na spokojnej ok 13/1 na wolnych 13,5/1
egt 650-750 przy spokojnej ok 500
Do Eatonów leją olej od wspomagania taki czerwony, M62 a M45 na takim samym przełożeniu będą dmuchać różnie, chociaż jak damy odpowiednie przełozenie to M45 potrafi sporo napompować, u mnie w 1,8 8v G60 ADP bije 0,9 bara
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa