[B4 2.0 ABK] [B4 ALL] Szybkość reakcji wzkazników
[B4 2.0 ABK] [B4 ALL] Szybkość reakcji wzkazników
Witam, otóż mam takie pytanie słabo działają mi wskaźniki temperatury i poziomu paliwa, wiem że mogę wymienić stabilizator na LM7810, lecz mam takie pytanie, u ojca w A6 C5 podczas przekręcenia zapłonu w ułamku sekundy wskazówka pokazuje przykładowo 3/4 baku, i tu kieruje pytanie czy któryś z parametrów takiego stabilizatora jest za to odpowiedzialny? Np jeżeli dam LM7812 (12v) czy może amperaż ma wpływ na to? Czy może jednak nic z tg, nie ma na to wpływu i tak to po prostu musi być ze niż wskaże odpowiednia ilość paliwa mijają 2 minuty...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tak musi być i nic z tym nie zrobisz no chyba że wsadzisz zegary z A6.
Bo to całkiem inne działanie tych wskaźników w a6 masz na silniczkach wychyłowych i ich działanie to ułamek sekundy bo na wskaźnik działa pole magnetyczne i jej zmienność. A w 80 to stara technologia która polegała na drucie oporowym która grzeje blaszkę z kolei tak się wygina i dopiero rusza wskazówką dlatego zawsze te wskaźniki są mozolne bo zanim drut się nagrzeje i przekaże temperaturę na blaszkę to mija sporo.
Owszem jak zarabiesz ogromny prąd na drut oporowy to też się ruszy w mgnieniu oka ale to nie będzie wskazywać dokładnie a nawet możliwość uszkodzenia.
Bo to całkiem inne działanie tych wskaźników w a6 masz na silniczkach wychyłowych i ich działanie to ułamek sekundy bo na wskaźnik działa pole magnetyczne i jej zmienność. A w 80 to stara technologia która polegała na drucie oporowym która grzeje blaszkę z kolei tak się wygina i dopiero rusza wskazówką dlatego zawsze te wskaźniki są mozolne bo zanim drut się nagrzeje i przekaże temperaturę na blaszkę to mija sporo.
Owszem jak zarabiesz ogromny prąd na drut oporowy to też się ruszy w mgnieniu oka ale to nie będzie wskazywać dokładnie a nawet możliwość uszkodzenia.