[B4 2.0 ABK] Błąd airbaga n153
Witam,
juz slysze ten smiech tych ktozy to teraz czytaja .Koledzy jeszcze raz od poczatku jezeli kupie ten fejs za 69 zl plus do tego przejsciowke na obd1
to wystarczy to wszystko podlaczyc do komputera przez usb i to wszystko ?
A gdzie program VAG Przepraszam ale jak pisalem nie znam sie na tym
Za krotkie wyjasnienie dziekuje
burda
juz slysze ten smiech tych ktozy to teraz czytaja .Koledzy jeszcze raz od poczatku jezeli kupie ten fejs za 69 zl plus do tego przejsciowke na obd1
to wystarczy to wszystko podlaczyc do komputera przez usb i to wszystko ?
A gdzie program VAG Przepraszam ale jak pisalem nie znam sie na tym
Za krotkie wyjasnienie dziekuje
burda
o Pieter B
serdeczne dzieki za wsparcie.Zdecydowalem sie jednak na interfejs proponowany przez pkrr za 69 zl .Przed chwila go zamowilem.Wybieram sie jutro do Szczecina do rodziny mysle ,ze mi pomoga z tym wgrywanie programu i sterownikami.
Jak sie to wszystko podlaczy to sie dowiem co mojemu autu dolega .
Kupilem juz nowa sonde ale zaloze ja po zczytaniu bledow.
Auto troche za duzo pali ok 14-15 l Podejrzewam zaplon.O efektach napisze.
JESZCZE RAZ DZIEKUJE ZA POMOC.
burda
serdeczne dzieki za wsparcie.Zdecydowalem sie jednak na interfejs proponowany przez pkrr za 69 zl .Przed chwila go zamowilem.Wybieram sie jutro do Szczecina do rodziny mysle ,ze mi pomoga z tym wgrywanie programu i sterownikami.
Jak sie to wszystko podlaczy to sie dowiem co mojemu autu dolega .
Kupilem juz nowa sonde ale zaloze ja po zczytaniu bledow.
Auto troche za duzo pali ok 14-15 l Podejrzewam zaplon.O efektach napisze.
JESZCZE RAZ DZIEKUJE ZA POMOC.
burda
Witam
podepne sie pod temat,od dluzszego czasu swieci sie lampka air-bag jakis czas temu wymienialem nagrzewnice i od tego czasu /prawdopodobnie/ mam z tym problem.
Bylem wczoraj na komputerze i wyskoczyly dwa bledy
-ABS /tez od jakiegos czasu kontrolka sie swiecila/ ale dzisiaj mam zamiar pomierzyc opornosci i sygnal czujnika.
Gorzej wyglada sprawa z air-bag w warsztacie wyskoczl blad 0 24C-zaplonnik za duza opornosc.Chcialbym nadmienic,ze posiadam tylko jedna poduszke dla kierowcy.
Nie wiem czy moje rozumowanie jest logiczne ale podejrzewam tasme poduszki ktorej nigdzie nie znalazlem/4DO951543D/ jeszcze dzisiaj sprawdze czy ten nr sie zgadza.W ostatecznosci bede zmuszony kupic cala kerownice.Czy ktos z Kolegow spotkal sie juz z tym bledem?Prosze o mozliwie szybka odpowiez bo musze jechac na przeglad.
pozrawiam burda
podepne sie pod temat,od dluzszego czasu swieci sie lampka air-bag jakis czas temu wymienialem nagrzewnice i od tego czasu /prawdopodobnie/ mam z tym problem.
Bylem wczoraj na komputerze i wyskoczyly dwa bledy
-ABS /tez od jakiegos czasu kontrolka sie swiecila/ ale dzisiaj mam zamiar pomierzyc opornosci i sygnal czujnika.
Gorzej wyglada sprawa z air-bag w warsztacie wyskoczl blad 0 24C-zaplonnik za duza opornosc.Chcialbym nadmienic,ze posiadam tylko jedna poduszke dla kierowcy.
Nie wiem czy moje rozumowanie jest logiczne ale podejrzewam tasme poduszki ktorej nigdzie nie znalazlem/4DO951543D/ jeszcze dzisiaj sprawdze czy ten nr sie zgadza.W ostatecznosci bede zmuszony kupic cala kerownice.Czy ktos z Kolegow spotkal sie juz z tym bledem?Prosze o mozliwie szybka odpowiez bo musze jechac na przeglad.
pozrawiam burda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Witam
dziekuje serdecznie za szybka odpowiedz . Jezeli chodzi o ABS to wiem,ze chodzi o sensor przedni prawy a jesli chodzi o AirBag to jak pisalem wczesniej blad 0 24 C -zaplonnik za duza opornosc. W zwiazku z tym jak sprawdzic miernikiem tasme czy tylko na "przewodzenie"
ohmomierzem,czy tez jest jakis inny sposob.Chcialbym to dzisiaj ogarnac jak moj kolega wroci z pracy.Czytalem tez gdzies na forum,ze przyczyna zlego funkcjonowania ABS-u
moze byc zabrudzenie /skorodowanie sensora w kole a takze uszkodzny wieniec zebaty nabity na piascie kola.Chcialbym nadmienic ze nowego sensora do mojego samochodu nie znalazlem-sa tylko uzywane po ok 30-60 € .Tak samo ma sie sprawa z tasma.Sa tylko
uzywane ze zlomowanych samochodow.Prosze o jakies sugestie.
pozdrawiam burda
dziekuje serdecznie za szybka odpowiedz . Jezeli chodzi o ABS to wiem,ze chodzi o sensor przedni prawy a jesli chodzi o AirBag to jak pisalem wczesniej blad 0 24 C -zaplonnik za duza opornosc. W zwiazku z tym jak sprawdzic miernikiem tasme czy tylko na "przewodzenie"
ohmomierzem,czy tez jest jakis inny sposob.Chcialbym to dzisiaj ogarnac jak moj kolega wroci z pracy.Czytalem tez gdzies na forum,ze przyczyna zlego funkcjonowania ABS-u
moze byc zabrudzenie /skorodowanie sensora w kole a takze uszkodzny wieniec zebaty nabity na piascie kola.Chcialbym nadmienic ze nowego sensora do mojego samochodu nie znalazlem-sa tylko uzywane po ok 30-60 € .Tak samo ma sie sprawa z tasma.Sa tylko
uzywane ze zlomowanych samochodow.Prosze o jakies sugestie.
pozdrawiam burda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak, taśmę sprawdzą się na oporność. Trzeba wypiąć poduszkę i dostać się do kostki na kolumnie (zdjąć górną część osłony kolumny/przełączników - na dwa wkręty od dołu). Taśma powinna mieć opór niemal taki jak po zetknięciu samych końcówek miernika.
Co do przyczyn nie działania ABS to jeszcze dodałbym zły montaż czujnika ale to głównie po tym jak były prowadzone jakieś prace przy kole np. wymiana łożyska piasty.
Co do przyczyn nie działania ABS to jeszcze dodałbym zły montaż czujnika ale to głównie po tym jak były prowadzone jakieś prace przy kole np. wymiana łożyska piasty.
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
[B4 2.0 ABK] Błąd airbaga n153
Witam
Moj sterownik airbag pomimo kasowania, ciagle zapisuje taki oto blad:
1 Fault Found:
00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Czy jednoznacznie oznacza to,że napinacz pasów od strony kierowcy jest do wymiany?
Czy macie jakies sugestie?
Moj sterownik airbag pomimo kasowania, ciagle zapisuje taki oto blad:
1 Fault Found:
00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Czy jednoznacznie oznacza to,że napinacz pasów od strony kierowcy jest do wymiany?
Czy macie jakies sugestie?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
zakwas, skoro błąd powraca to ewidentnie coś z nim jest nie tak
ps z tym że tu nie chodzi o airbag a o napinacz pasów
ps z tym że tu nie chodzi o airbag a o napinacz pasów
Kod: Zaznacz cały
00654 - Zapalnik napinacza Pas: Driver Side (N153)
32-10 - Odporność zbyt wysoka - Przerywany
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Przydał by się numer sterownika, ale strzelam więc odłącz aku poczekaj z 10min odłącz sterownik airbag, odłącz zapalnik pasa kierowcy i zmierz oporność między pinem 1-2 w sterowniku powinno być 0-5Ohm jeżeli nie ma to wykonaj drugi test pin 1-wtyczka zapalnika i pin 2-wtyczka zapalnika i zdaj relacje.
"Nie mierz oporności pozostałe z podłączona poduchą czy drugim napinaczem bo pier....ie jak nie jesteś pewny odłącz wszystkie zapalniki" i przystąp dopiero do pomiaru ciągłości obwodów wtyczki przy zapalnikach robią zwarcie wiec w sumie same zdjęcie wtyki zapalnika twojego problemu podpięcie pod vag zmieni błąd na zwarcie. Wiec tym też można się kierować.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-06-12, 05:17 ]
Tylko bez wulgaryzmów
"Nie mierz oporności pozostałe z podłączona poduchą czy drugim napinaczem bo pier....ie jak nie jesteś pewny odłącz wszystkie zapalniki" i przystąp dopiero do pomiaru ciągłości obwodów wtyczki przy zapalnikach robią zwarcie wiec w sumie same zdjęcie wtyki zapalnika twojego problemu podpięcie pod vag zmieni błąd na zwarcie. Wiec tym też można się kierować.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-06-12, 05:17 ]
Tylko bez wulgaryzmów
Ostatnio zmieniony 12 cze 2016, 05:15 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.