[B4 1.9 1Z 90KM] Czy błąd o numerze 00575 dotyczy zaworu N75
N75
Witam
Ostatnio podczas jazdy przycisnąłem mocniej pod górkę na czwartym biegu i przy 110 zrobiło jakby odcięcie gazu to samo na trójce przy 90,zaworek n75 dawniej ładnie cykał teraz przestał był wymieniany cztery lata temu na nowy (oryginał).Mam jeszcze jeden problem świst turbiny od najniższego biegu podczas szybkiej jazdy jej nie słychać najgorzej jak silnik jest zimny.Mam założony zegar doładowania pokazuje max 1 atm
Proszę podpowiedzieć od czego tu zacząć? Co wymieniać
Ostatnio podczas jazdy przycisnąłem mocniej pod górkę na czwartym biegu i przy 110 zrobiło jakby odcięcie gazu to samo na trójce przy 90,zaworek n75 dawniej ładnie cykał teraz przestał był wymieniany cztery lata temu na nowy (oryginał).Mam jeszcze jeden problem świst turbiny od najniższego biegu podczas szybkiej jazdy jej nie słychać najgorzej jak silnik jest zimny.Mam założony zegar doładowania pokazuje max 1 atm
Proszę podpowiedzieć od czego tu zacząć? Co wymieniać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Od podpięcia vaga i logów dynamicznych doładowania i przepływki...na wymianę czegokolwiek ,bedzie czas po zrobieniu logów i wytypowaniu przyczyny problemurysiek500 pisze:Proszę podpowiedzieć od czego tu zacząć?
Ostatnio zmieniony 30 paź 2014, 18:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
n75
Witam
Wyciągnąłem z samochodu zawór n75 zmierzyłem oporność pokazało 29ohm po podaniu prądu na wtyczkę cewka ani drgnie zalewałem go wd40 tłoczek się rozruszał znów test na wtyczkę zero reakcji.Znalazłem stary zawór n75 który wymieniłem 4 lata temu podłączyłem pod dwanaście volt i cyka tylko że jak go wsadziłem do samochodu to nic nie słychać po zapaleniu silnika .Sprawdziłem napięcie na wtyczce po zapłonie pokazuje 12 volt.Nie mam dojścia do vaga kupować nowy zaworek czy szukać gdzieś indziej?
Usterka jest tylko taka że jak rozpędzam maksymalnie to robi notlaufa,sztangą próbowałem ruszyć z oporem ale ruszyła się z pół centymetra.
Wyciągnąłem z samochodu zawór n75 zmierzyłem oporność pokazało 29ohm po podaniu prądu na wtyczkę cewka ani drgnie zalewałem go wd40 tłoczek się rozruszał znów test na wtyczkę zero reakcji.Znalazłem stary zawór n75 który wymieniłem 4 lata temu podłączyłem pod dwanaście volt i cyka tylko że jak go wsadziłem do samochodu to nic nie słychać po zapaleniu silnika .Sprawdziłem napięcie na wtyczce po zapłonie pokazuje 12 volt.Nie mam dojścia do vaga kupować nowy zaworek czy szukać gdzieś indziej?
Usterka jest tylko taka że jak rozpędzam maksymalnie to robi notlaufa,sztangą próbowałem ruszyć z oporem ale ruszyła się z pół centymetra.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
wiosna, cabrio wyciągnięte z garażu, więc wracam do tematu doładowania mojego silnika... wczoraj podmieniłem w końcu N75 z a4, wszystko pasowało numer ten sam różniący się tylko jedną literką, auto zachowuje sie identycznie na N75 z cabrio jak i na N75 z A4, gdzie dalej szukać przyczyny, wszystkie gumy szczelne, nie które małe wężyki są poprzecierane, ale nie na tyle żeby łapały lewego powietrza, albo oddawały ciśnienie na zewnątrz, co proponujecie poza podpięciem do vaga? brat sugeuje, że gruszka ze zbijania ciśnienia jest cały czas otwarte, miejsce jest żeby nim ręcznie poruszać, ale jak to działa i czy tu może leżeć problem?
w planach na przyszłe dni jest rozebranie całego układu turba, czyli kolektor rury, intercooler uszczelnienie wszystkie od podstaw i poskładanie do kupy, chyba że macie jakieś sugetie czym zająć się najpierw? jeżeli chodzi o logi, to brat ma kabel i kompa, ale wolny będzie dopiero w weekend, czekać na tą analize czy macie inne pomysły?
w planach na przyszłe dni jest rozebranie całego układu turba, czyli kolektor rury, intercooler uszczelnienie wszystkie od podstaw i poskładanie do kupy, chyba że macie jakieś sugetie czym zająć się najpierw? jeżeli chodzi o logi, to brat ma kabel i kompa, ale wolny będzie dopiero w weekend, czekać na tą analize czy macie inne pomysły?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Najpierw to zrób logi dynamiczne 003 i 011 ,jak napisał Krzysiek 84, ...bo rozbieranie,czyszczenie ,podmienianie czegokolwiek to szukanie po omacku i robota od du..y strony ,że tak powiem :roll: tak więc żeby zaoszczędzić sobie takiej niepotrzebnej roboty ,robimy logi i w tym przypadku dobrze by było równoczesnie zmierzyć faktyczne doładowanie w dolocie ,przy pomocy manometru...a robimy to dlatego że nawet gdy doładowanie jest jak należy ,to ECU nie" widząc " doładowania ,i tak zrobi odcinkę i przejdzie w tryb awaryjny ...także wystarczy nieszszelny wężyk z ciśnieniem do ECU i mamy notoryczne odcinki ,mimo że doładowanie jest jak trzeba .Węzyk do ECU w 99 % przypadków rozłazi się pod akumulatorem...czasem ,ale to już bardzo rzadko ,pęka wężyk w samym ECUKolczat pisze: wczoraj podmieniłem w końcu N75 z a4, wszystko pasowało numer ten sam różniący się tylko jedną literką, auto zachowuje sie identycznie na N75 z cabrio jak i na N75 z A4, gdzie dalej szukać przyczyny, wszystkie gumy szczelne, nie które małe wężyki są poprzecierane, ale nie na tyle żeby łapały lewego powietrza, albo oddawały ciśnienie na zewnątrz, co proponujecie poza podpięciem do vaga? brat sugeuje, że gruszka ze zbijania ciśnienia jest cały czas otwarte, miejsce jest żeby nim ręcznie poruszać, ale jak to działa i czy tu może leżeć problem?
w planach na przyszłe dni jest rozebranie całego układu turba, czyli kolektor rury, intercooler uszczelnienie wszystkie od podstaw i poskładanie do kupy, chyba że macie jakieś sugetie czym zająć się najpierw?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
no tak masz rację, więc dziś ściągam schowek i oglądam czy przewód jest cały, ten co przychodzi do ECU, a skąd on ma iść do tego ECU, od intercoolera? bo widziałem wczoraj wieczorem jak jeden przewód od obudowy filtra powietrza biegnie pod akumulator i nic więcej nie widziałem, pozatym, możliwe by było żeby ten przewód z ciśnieniem biegł razem z inną bułą kabli w peszlu, czy ma on iść niezależnie?
Przewód do ECU idzie od ori IC, przechodzi przez cala komorę silnika i wchodzi do środka za servem i po grodzi do ECU, także ma sporo miejsca aby się uwalićKolczat pisze:no tak masz rację, więc dziś ściągam schowek i oglądam czy przewód jest cały, ten co przychodzi do ECU, a skąd on ma iść do tego ECU, od intercoolera? bo widziałem wczoraj wieczorem jak jeden przewód od obudowy filtra powietrza biegnie pod akumulator i nic więcej nie widziałem, pozatym, możliwe by było żeby ten przewód z ciśnieniem biegł razem z inną bułą kabli w peszlu, czy ma on iść niezależnie?
Ten od filtra powietrza co przechodzi pod aku jak dobrze pamietam wchodzi do Serva
A to juz zalezy kto co u ciebie dzialal teoretycznie idzie tutaj po tej stronie co filtr powietrza:) ale czy ktoś go nie przełozyl cholera wie. Powinnes go bez problemu znalezc, za servem wchodzi do srodka kabiny i po grodzi do ECU idzie.Kolczat pisze:dobra, czyli ten przewód idzie dookoła komory do serva, bo serwo jest po stronie kierowcy a IC jest po stronie pasażera, ale idzie wzdluż zderzaka, czy wzdłuż błotnika od strony pasażera, pod podporą akumulatora i w strone serwa gdzie przechodzi przez ściane grodziową?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
wczoraj zajmowalem sie inna przypadloscia tego silnika i przy okazji ogladalem IC i szukalem tego przewodu, cos znalazlem ale on wychodzi z przed IC, to moglby byc ten?
pytanie do MUNIOR'a jeszcze, w sprawie manometru, ogolnie na stale nie mam gdzie go wsadzic, a tak tylko dla diagnostyki to nie wiem czy jak kupie jakis tani czy on zda egzamin, czyli czy bedzie prawidlowo pokazywal wartosc doladowania no i ostatnie pytanie gdzie go podpiac, mam taki kruciec ktory wychodzi za elementem do ktroego idzie ta gruba rura kolo korka wlewu oleju, tam jak sie podepne z manometrem to bede mial wlasciwie wartosci pokazywane?
pytanie do MUNIOR'a jeszcze, w sprawie manometru, ogolnie na stale nie mam gdzie go wsadzic, a tak tylko dla diagnostyki to nie wiem czy jak kupie jakis tani czy on zda egzamin, czyli czy bedzie prawidlowo pokazywal wartosc doladowania no i ostatnie pytanie gdzie go podpiac, mam taki kruciec ktory wychodzi za elementem do ktroego idzie ta gruba rura kolo korka wlewu oleju, tam jak sie podepne z manometrem to bede mial wlasciwie wartosci pokazywane?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tak, taki cieńki o przekroju 3 mmwczoraj zajmowalem sie inna przypadloscia tego silnika i przy okazji ogladalem IC i szukalem tego przewodu, cos znalazlem ale on wychodzi z przed IC, to moglby byc ten?
w sprawie manometru, ogolnie na stale nie mam gdzie go wsadzic, a tak tylko dla diagnostyki to nie wiem czy jak kupie jakis tani czy on zda egzamin, czyli czy bedzie prawidlowo pokazywal wartosc doladowania no i ostatnie pytanie gdzie go podpiac, mam taki kruciec ktory wychodzi za elementem do ktroego idzie ta gruba rura kolo korka wlewu oleju, tam jak sie podepne z manometrem to bede mial wlasciwie wartosci pokazywane?