Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] przekaźnik 30

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bron1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2014, 15:54
Lokalizacja: Ctbinka

[B3 2.0 3A] przekaźnik 30

Post autor: bron1979 » 04 lis 2014, 20:13

witam kolegów i mam takie pytanie a chodzi mi jak w temacie o przekaźnik 30 bo chcę się dowiedzieć czy w audi 80 b3 2.0e też ten przekaźnik występuje i gdzie by się znajdował a jak tak to do czego on służy bo mam mały problem i nie wiem gdzie go szukać bo auto jak odpale to chodzi ja by z salonu dopiero wyjechało ale po przejechaniu i tu cięzko mi nap ilu km bo jest różnie raz robie mniej raz więcej km i czuje jak by coś się stało z elektryką bo odrazu obroty na benzynie zaczynają falować jak by silniczek krokowy nie działał od 1000 do 1200obrotów a na gazie mam aż 1600obrotów i tak jest dopóki nie zgaszę silnika,ale odpalając go odrazu po zgaszeni auto znowu chodzi jak złoto zaś do pewnego przejechanego momentu.jeśli chodzi o silniczek krokowy to już wymieniłem 3sztuki i na każdym jast tak samo więc nie możliwe żeby wszystkie były zepsute,więc koledzy czekam na porady i podpowiedzi :evil:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lis 2014, 09:16

Nie masz tego przekaźnika, on występuje tylko we wtrysku digifant.

A co twojego problemu to na 90% uszkodzony potencjometr przepływomierza albo czujnik zamknięcia przepustnicy.

Tutaj masz poradnik:
Co prawda od silnika 2.3 ale zasada działania mechanicznego wtrysku jest taka sama.

bron1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2014, 15:54
Lokalizacja: Ctbinka

Post autor: bron1979 » 05 lis 2014, 17:18

witam i powiem tak że przeczytałem całość co podałeś i można powiedzieć że to wszystko mam zrobione a powiem że auto mi nie faluje odrazu po odpaleniu tylko zawsze zaczyna po jakimś czasie i nie ważne czy jest zimne czy ciepłe a wygląda to tak jak by podczas pracy silnika odłączyła mi się kostka od krokowca czyli jak by na moment zginął mi prąd w krokowcu i z powrotem wrócił bo jak zmieniałem krokowce to takie eksperymenty robiłem że podczas pracy odpinałem kostke od krokowca i tak właśnie mi obroty falowały i jak ją podpiełem z powrotem to i tak nic się nie zmieniło ale jak właśnie zgasiłem auto i odpaliłem od nowa była gitara i tak właśnie auto mi chodzi że se jade 5,10 a może nawet 20km i w pewnym momencie zaczynają obroty falować więc staje gaszę auto i odpalam i jade dalej bo znowu na jakiś czas jest ok więc proszę o inne porady jak są jakieś

[ Dodano: 2014-11-06, 15:48 ]
koledzy pomocy bo autem tak się nie da jeździć a chce to naprawić i może znajdzie się ktoś kto ma jakieś pomysły.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 06 lis 2014, 17:36

aldi pisze:A co twojego problemu to na 90% uszkodzony potencjometr
Kol aldi jak zwykle dobrze radzi.
Borykałem się z identycznym problemem z pół roku. Podczas jazdy i zdjęciu nogi z gazu przy 1300-1500 obr. zapalała się na chwilę kontrolka „check engine” i wariowały obrota a nawet potrafił zgasnąć silnik. Nauczyłem się jeździć bez hamowania silnikiem i dawałem radę ale w zimie tak się nie da. Podmiana krokowca nic nie dawała, więc zmierzyłem liniowy opór na poszczególnych pinach potencjometru przepływki i okazało się że jedna ścieżka ma sporą dziurę. Śledziłem aukcje i szroty aż w końcu udało mi się dorwać cały rozdzielacz i po wymianie problem znikną.
Możesz jeszcze wymigać kody błyskowe i zobaczysz co powoduje błąd sterownika.

bron1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2014, 15:54
Lokalizacja: Ctbinka

Post autor: bron1979 » 06 lis 2014, 18:22

ja ma dwa rozdzielacze paliwa i jeden jest w stanie idealnym bo nie był wogóle jeżdzony na gazie bo to jest orginał z tego auta i chodził mi pięknie ale jak zakładałem gaz to założyłem drugi który też jest dobry żeby orginalny zostawić na czarną godz. i teraz nawet specjalnie zmieniałem i powiem że tym moim problemem i na jednym i na drugim rozdzielaczu jest to samo gdzie wcześniej było ok więc rozdzielacz wykluczam.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 07 lis 2014, 20:05

Nie chodziło mi stricte o rozdzielacz, ale o potencjometr klapy przepływomierza w którym ulegają przetarciu styki, co skutkuje błędem i zła dawką paliwa w stosunku do powietrza. Wymiana samego potencjometru jest bardzo skomplikowana (jego precyzyjne ustawienie),
dlatego sugerowałem pomiar liniowy oporów, lub wybłyskanie kodów a wtedy będziemy wiedzieć więcej.

bron1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2014, 15:54
Lokalizacja: Ctbinka

Post autor: bron1979 » 13 lis 2014, 19:27

kolego marbaj mam takie małe pytanie o który dokładnie element ci chodzi czy o to co jest przy rozdzielaczy paliwa czy oto co jest na kolektorze ssącym bo właśnie jak odepne kostke od tego co jest na kolektorze ssącym to odrazu obroty się normują,

[ Dodano: 2014-11-13, 19:35 ]
sorki mój błąd a chodzi mi nie na kolektorze ssącym tylko na przepustnicy

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lis 2014, 19:35

marbajowi chodziło o element z 3 pinową kostką na przepływomierzu. A ty odpiąłeś czujnik zamknięcia przepustnicy jakbyś przeczytał poradnik do którego linka dałem wyżej to byś wiedział co to jest, jest tam też napisane jak go sprawdzić.

Ale jeśli jest sprawny to po prostu zdejmując kostkę od niego wyłączasz regulacje walnych obrotów. A przyczyną falowania gdy jest on załączony jest coś innego.

bron1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2014, 15:54
Lokalizacja: Ctbinka

Post autor: bron1979 » 13 lis 2014, 19:53

to czyli chodzi o tą czarną kostke co jest z boku rozdzielacza paliwa

[ Dodano: 2014-11-13, 19:58 ]
a przeczytałem już chyba prawie wszystko i powiem że czym więcej czytam tym więcej mi się w głowie mąci a pytam się o to wszystko bo ja nie mechanik tylko taki samouk i staram sam co nieco naprawić więc proszę o wyrozumiałość

[ Dodano: 2014-11-13, 21:35 ]
i jeszcze jedno moje pytanie czy wogóle ten potencjometr klapy przepływomierza można w tej mojej 80-tce wymienić a jak tak to jak bo jak patrzałem to to tak wygląda jak by to było zgrzane fabrycznie,

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lis 2014, 23:27

bron1979 pisze:nie mechanik tylko taki samouk
to tak jak ja i sobie radze.

Potencjometr da się wymienić i nawet już da się kupić go z chin w przystępnej cenie choć może być trudno go dostać. Tylko śrubki są zalepione i trzeba wydłubać ten klej aby wykręcić. Kolejna sprawa to ustawienie go w odpowiedniej pozycji przed przykręceniem. Ustawi się go z pomocą miernika więc żadne specjalistyczne narzędzie nie jest wymagane.

Możesz sprawdzić swój podłączając miernik do środkowego złącza wtyczki potencjometru (podłączonej), drugie przyłącze miernika do masy i mierząc napięcie podnosić powoli ręką tarcze przepływomierza obserwując czy napięcie wzrasta bez skoków i spadków.

Przy poskładanym dolocie też można sprawdzić jakie będzie napięcie na wolnych obrotach.

bron1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2014, 15:54
Lokalizacja: Ctbinka

Post autor: bron1979 » 17 lis 2014, 18:57

witam kolegów i takie jeszcze jedno moje pytanie o ten potencjometr a chodzi mi jak już wcześniej pisałem czy jest to możliwe żeby był przy tych moich dwóch rozdzielaczach ten potencjometr zepsuty bo jakoś nie chce mi się wierzyć a usterki na jednym i drugim są takie same bo je zmieniałem na przemian i robiłem próbę .

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 17 lis 2014, 20:06

aldi, masz jakieś namiary na te chińskie zamienniki, działa t w ogóle jakoś?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lis 2014, 20:30

Gdzieś Ziemor wrzucał: https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... t52893.htm

Nie wiem czy na 100% to są te chińskie bo nie wiem czy on czy ktoś inny zakładał też temat, gdzie miało zebrać się ileś tam osób żeby móc zamówić większą partie w bardzo dobrych cenach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl