Panowie.
Przeszukałem dział i nie znalazłem tematu, w którym opisany byłby mój problem. Sytuacja u mnie przedstawia się następująco: przy postoju z odpalonym silnikiem i jazdą do ok 70km/h leci ciepłe powietrze przy odkręconym ogrzewaniu. Jednak ostatnio jechałem trasę (100-120km/h) i przy temperaturze na zewnątrz ok -1 w środku nie było ani trochę ciepła. Zmarzłem niesamowicie. Gdzie zacząć poszukiwania problemu i czy temperatura silnika na wskaźniku która zatrzymuje się na kresce przed 90 stopni może mieć z tym coś wspólnego?
[B4 ABK 93r] Problem z ogrzewaniem
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
chyba źle szukałeśasan1988 pisze:Przeszukałem dział i nie znalazłem tematu,
Bo coś mi się wydaje że to będzie rozwiązaniem twojego problemu b4-all-rezanie-zuzytych-gabek-nawiewu-b ... 30996.html
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
piter coś źle podałeś myślę, Może być gąbka ale w samej nagrzewnicy a nie jak w temacie co podałeś, w kratkach. Jeśli silnik trzyma temperaturę ( termostat i obieg jest ok ) A sterowanie ogrzewaniem ( klapami w nagrzewnicy, wentylatorem ) jest sprawne to czeka cię zdjęcie pulpitu niestety. Tu zobaczysz obudowę nagrzewnicy, są w niej klapy oklejone gąbką, która potrafi się rozpaść niestety. Tu możesz użyć takiej gąbki jak w podanym temacie, do tego bym pomyślał nad zmianą samej nagrzewnicy ( koszt od 40 do 100 około ) która jest zamontowana jak syfon do dołu z zasilaniem u góry. Ważne jak zdecydujesz się na zmianę to nową porządnie wymyj żeby uniknąć nieprzyjemnego zapachu po włączeniu ciepłego nadmuchu.
Problem mój polega na czym innym bo nawiew da się zamknąć i otworzyć bez problemu. Problem leży w tym, że do prędkości 70km/h leci ciepłe powietrze ale powyżej tej prędkości ciepłe powietrze nie dociera do kabiny. Tak jakby powietrze z zewnątrz pod wpływem prędkości schładzało je. Ja podejrzewam jakąś nieszczelność w tym układzie. Czy dobrze myślę? Jutro zrobię zdjęcie po jeździe i wstawię wskaźnika od temperatury i powiecie mi czy ta temperatura która jest u mnie jest normalna bo we wszystkich samochodach którymi jeździłem temperatura dochodziła do 90 stopni a tu zatrzymuje się o wiele wcześniej więc wina może leży w termostacie.PieterB pisze:chyba źle szukałeśasan1988 pisze:Przeszukałem dział i nie znalazłem tematu,
Bo coś mi się wydaje że to będzie rozwiązaniem twojego problemu https://audi80.pl/b4-all-rezanie-zuz ... t30996.htm
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Więc jeśli nie ma problemu ze wskazaniem temperatury i trzyma się w granicy 90, jak i nawiewy działają. To zostaje niestety zajrzeć do nagrzewnicy i tu diagnoza klap, choć będąc tak daleko zmienił bym samą nagrzewnicę bo wszak ma co najmniej 20l w B4 a co dopiero w b3 a koszt nowej nie jest straszny.