[All] Termostat a wskazania temperatury
Mam mam, dzięki za info, chociaż zacząłem się trochę konkretniej przyglądać mojemu problemowi i temperatura przy spokojnej jeździe przekracza 100 stopni gdzie normalnie wariował już wiatrak (i w sumie nie było tak łatwo osiągnąć tej temp), w środku ogrzewanie działa, chłodnica jest ciepła przewody chłodziwa trochę cieplejsze, jeden tylko jest zimny ten który wychodzi z pompy wody, czy jest możliwość że siadła pompa wody skoro ogrzewanie w środku działa czy on zwykle jest taki? Nie miałem z temp. takich problemów i nie zagłębiałem się w to jak to działa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 06 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Wrocław
Witam,
Mam dwa pytania odpowiedzi szukałem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
1. w silniku 2.3 NG z klimą jest wiatrak 2 biegowy czy pierwszy bieg włącza się jak działa klima? (u mnie nie działa)?
2. A drugi bieg wentylator włącza się około 105 stopni pochodzi z 30-45 sekund i się wyłącza a na liczniku temp. prawie nie spada dodam że temp dalej nie rośnie.
Mam dwa pytania odpowiedzi szukałem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
1. w silniku 2.3 NG z klimą jest wiatrak 2 biegowy czy pierwszy bieg włącza się jak działa klima? (u mnie nie działa)?
2. A drugi bieg wentylator włącza się około 105 stopni pochodzi z 30-45 sekund i się wyłącza a na liczniku temp. prawie nie spada dodam że temp dalej nie rośnie.
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
Witam. Pacjentka to 80-tka B4 2.0 ABK. No więc tak. Po mieście łapie temperaturę 90 parę stopni i włącza wentylatory (odczyty temperatury z zegarów), natomiast gdy jadę nią sobie na trasie najczęściej Warszawa-Lublin to schodzi mi wskazanie poniżej tej kreski co jest przed 90 stopniami, czyli poniżej 80 stopni. Czasem wydaje się, że jest juz prawie przy 70. Pytanie jest takie, co to może być termostat, szary czujnik ? Jutro muszę to zrobić na cito, bo potem znowu nie będzie czasu. także potrzebna mi szybka diagnoza pacjentki ewentualnie metoda zdiagnozowania awarii. Odnośnie czujnika ile kosztuje w ASO ewentualnie jaki zamiennik. To samo pytanie odnośnie termostatu. Wolałbym zamiennik nie ze względu na cenę, lecz na czas, ponieważ takowy mam od ręki, a na części z ASO zazwyczaj muszę czekać, a sprawę muszę załatwić jutro. Prosze o szybką pomoc, koledzy. Pozdrawiam.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
nie mam dostępu do VAG na szybko musze niestety sprawdzić termostat domowa metodą bez wyciągania. Tzn. obstawiam, ze jest cały czas otwarty bądź czujnik źle daje sygnał. Są tylko te 2 opcje. A szybko nie zamierzam wracać i potem znów nie będzie na to czasu, może dopiero po świętach. A nie usmiecha mi się śmigać z jakimiś dziwnymi wartościami temperatur czy też niedogrzanym autem co w zimie będzie palić jak 2.8
[ Dodano: 2014-11-09, 20:50 ]
Jeżeli chodzi o sam zegar sprawdzałem na innym liczniku z 80-tki która pokazuje normalnie i pokazywało to samo co u mnie
[ Dodano: 2014-11-09, 20:50 ]
Jeżeli chodzi o sam zegar sprawdzałem na innym liczniku z 80-tki która pokazuje normalnie i pokazywało to samo co u mnie
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
Napisałem PW z miłą chęcią sprawdzę ja vagiem.
[ Dodano: 2014-11-10, 15:02 ]
Termostat kupiłem oryginalny Audi/Volkswagen po znizkach za jedyne 35zl. Teraz zostało wymienić. Zauważyłem, że przy wskazaniu temperatury ledwo ponad 70stopni dolna rura robiła się ciepła, więc się pewnie za wcześnie otwiera. Pozostało go wymienić
[ Dodano: 2014-11-10, 23:49 ]
Termostat wymieniony, tylko mam takie pytanie. Otóż gdy wyjalem stary termostat firmy wahler czyli już ktoś robił, to zdziwiła mnie jedna rzecz, otóż stary termostat miał oring na korpusie (kruccu) i jeszcze jakaś krzywo sprasowana uszczelkę która wypadła po wyjęciu termostatu. Wyglądała mi ona na to, że ktoś podłożył pod niego oring. Ja wsadzilem normalnie termostat na miejsce, a oring z zestawu założyłem na kruciec=korpus i tak złożyłem. Czy dobrze to zrobiłem ?
[ Dodano: 2014-11-10, 15:02 ]
Termostat kupiłem oryginalny Audi/Volkswagen po znizkach za jedyne 35zl. Teraz zostało wymienić. Zauważyłem, że przy wskazaniu temperatury ledwo ponad 70stopni dolna rura robiła się ciepła, więc się pewnie za wcześnie otwiera. Pozostało go wymienić
[ Dodano: 2014-11-10, 23:49 ]
Termostat wymieniony, tylko mam takie pytanie. Otóż gdy wyjalem stary termostat firmy wahler czyli już ktoś robił, to zdziwiła mnie jedna rzecz, otóż stary termostat miał oring na korpusie (kruccu) i jeszcze jakaś krzywo sprasowana uszczelkę która wypadła po wyjęciu termostatu. Wyglądała mi ona na to, że ktoś podłożył pod niego oring. Ja wsadzilem normalnie termostat na miejsce, a oring z zestawu założyłem na kruciec=korpus i tak złożyłem. Czy dobrze to zrobiłem ?
Problem z temperaturą 2.0 ABT
Witam.
Kupiłem samochód i się nie grzał, więc zmieniłem termostat na Wahlera (pisze na nim 87 stopni). Teraz się grzeje, ale aż za bardzo (13 stopni na dworze) Wiatrak chłodnicy załącza się dopiero przy 97-100 stopniach, i tak włączy się na 10 sekund, temperatura spadnie do trochę ponad 90 stopni, samochód na postoju i po minucie-dwóch znowu temperatura wzrasta, i tak w kółko.
Ja podejrzewam albo czujnik temperatury dający informacje na wskaźnik, albo czujnik temperatury w chłodnicy, który za późno włącza wiatrak.
Kupiłem samochód i się nie grzał, więc zmieniłem termostat na Wahlera (pisze na nim 87 stopni). Teraz się grzeje, ale aż za bardzo (13 stopni na dworze) Wiatrak chłodnicy załącza się dopiero przy 97-100 stopniach, i tak włączy się na 10 sekund, temperatura spadnie do trochę ponad 90 stopni, samochód na postoju i po minucie-dwóch znowu temperatura wzrasta, i tak w kółko.
Ja podejrzewam albo czujnik temperatury dający informacje na wskaźnik, albo czujnik temperatury w chłodnicy, który za późno włącza wiatrak.