Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Problem na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Sharky09
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2014, 10:55

[B4 2.0 ABK] Problem na benzynie

Post autor: Sharky09 » 11 lis 2014, 13:18

Witam
Mam pytanie otóż moja audica miała zawsze problem z benzyną (odpalenie, jazda na benzynie) poprzez zasilanie LPG. Od dłuższego czasu jeździła tylko i wyłącznie na gazie. Wczoraj zalałem benzynę ponieważ naprawiłem problem z odpalaniem. Gdy chce jechać na benzynie na zimnym silniku wszystko pięknie ma fajne przyśpieszenie nie dławi się, lecz gdy audica się lekko rozgrzeje jest problem gdyż nie reaguje na gaz przez ok 5-7 sec. Wciskam do dechy gaz a ona nic lecz po 5 sekundach z powrotem normalnie działa i tak non stop. Jest to denerwujące iż blokuje cały ruch bez możliwości ruszenia. Czy to mogą być zapchane wtryski lub uszkodzona pompka paliwa?

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 lis 2014, 16:13

Zobacz ciśnienie paliwa, bo może być jak u mnie, czyli uwalona pompa paliwa

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2014, 21:24

albo regulator ciśnienia paliwa

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 lis 2014, 21:52

Jarewa powiedz mi, gdyby był wlaniety regulator ciśnienia paliwa to miałby tez problem z odpalaniem?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2014, 22:16

No ale problem z odpalaniem naprawił a zostało mu tylko dławienie przy szybkim ostrym gazie do dechy. A jak wiemy po to jest regulator ciśnienia paliwa oczywiście pompki też nie można wykluczyć bo jak nie da zwiększonego ciśnienia jak ustawi regulator to tez będzie lipa.

Tak myśląc dalej na zimnym nie ma problemu bo i tak czas wtrysku długi wiec więcej paliwa leją ale jak się rozgrzeje to czas się skraca a regulator uzupełnia braki.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 lis 2014, 22:31

A jak by zdjął podciśnienie a regulator był by dobry to powinno dobrze pokazywać ciśnienie paliwa?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2014, 22:40

Nie kumam trochę, jeżeli pompka sprawna i regulator sprawny to powinno trzymać 3,5bar jeżeli jest poniżej tego ciśnienie to i tak nie wiadomo co albo pompka albo regulator. Wtedy podłączamy manometr do węża zasilającego i widzimy jakie pompka może dać max ciśnienie (nie wiem w tym przypadku przy jakim ciśnieniu się otworzy zawór przelewowy w pompce ale raczej powyżej 4,5bar) jeżeli daje dobre to wina regulatora jak złe to wina pompki.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 lis 2014, 22:47

Jarewa bo ja mam taki problem ze odpala dobrze ale na benzynie przy mocniejszym wciśnięciu pedału Dusi się i nie chce iść. Mechanik podłączyć mi jakieś takie urządzenie pod wtrysk rozruchowy i dodawał gazu i ciśnienie cały czas pokazywał 2.2-3bara czy jałowe czy gaz wciśnięty ale zdjął ten czarny wężyk od podciśnienia i zaraz wskoczył na 3 bary. Więc już nie wiem czy pompa czy regulator do wymiany. Zdaje mi się jeszcze ze na zimnym lepiej chodzi, ale to mogą być tylko głupie obserwacje

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2014, 23:05

Podłącz manometr tak jak pisałem do węża zasilającego i żeby nie szedł już na listwę wtryskową a był tylko podłączony manometr a sprawdzisz pompkę.

Jaki masz czas wtrysku?
Ostatnio zmieniony 11 lis 2014, 23:17 przez Jarewa, łącznie zmieniany 2 razy.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 lis 2014, 23:09

Pompę wymieniałem juz raz niecały rok temu, raz zabrakło mi Pb ale zaraz zalalem przekręcilem 3x na zapłon i odpalił z pierwszego I dobrze chodził, chyba jednak zdecyduje się na wymianę regulatora ciśnienia paliwa

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 lis 2014, 23:10

Damian80b4LDZ pisze:dodawał gazu i ciśnienie cały czas pokazywał 2.2-3bara czy jałowe czy gaz wciśnięty ale zdjął ten czarny wężyk od podciśnienia i zaraz wskoczył na 3 bary.
Musiał za słabo dodawać gazu, wężyk masz niedrożny albo rzeczywiście coś z regulatorem albo pompą. Bo otwarcie przepustnicy na max powinno powodować to co zdjęcie wężyka, czyli na regulator trafi ciśnienie atmosferyczne.
Przy przymkniętej przepustnicy podciśnienie w kolektorze wynosi 0,35bara czyli o 0,65 niższe niż atmosferyczne, więc aby ciśnienie paliwa zawsze było takie samo względem tego panującego w kolektorze potrzebny jest ten wężyk.
Obrazek

Klamra ] oznacza względne ciśnienie 3 barów.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 lis 2014, 23:18

Właśnie dodawał tak mocno ze aż serce mi się krajało bo walił po czerwonym polu cały czas

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2014, 23:18

Ale aldi powinno chyba być o 1 bar więcej bez uwzględniania ciśnienia atmosferycznego?

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 lis 2014, 23:24

P. S i nieraz na Pb przy gwałtownym ruszenia zdarza się kangur czyli lekko ruszy jest zduszenie na chwile i zaraz normalnie jedzie

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 lis 2014, 13:35

Trywialne pytanie. Podejrzewam, że masz LPG starszej generacji. Sprawdzałeś chociaż podstawowe rzeczy jak niebieski czujnik, sonda, przelutowanie przekaźnika 30? Do tego wystarczy miernik i lutownica. No i czy przepływomierz nigdy nie oberwał od strzała?

Do tego trzeba by jeszcze się upewnić czy rozrząd i zapłon dobrze poustawiane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl