witam wszystkich.Moj problem jest nastepujacy:
Kupilem auto,ktore nie nabieralo odpowiedniej temperatury a mianowice wracalem nim w lato do domu(bylo cieplo) i wskazowka od temperatury nie ruszala sie z miejsca dopoki sie nie zatrzymalem na cpn zatankowac.Gdy sie zatrzymalem wskazowka sie podniosla nie wiele lecz gdy ruszylem po chwili znow opadla.
Wymienilem termostat, odpowietrzylem uklad, temp doszla do 90 stopni i zadowolony udalem sie na jazde testowa.Temp skakala ( wskazowka dochodzila do 90 stopni potem opadala do 60 potem rosla do 90 czasami spadala do zera).Do tego problem z grzaniem kabiny tzn jak wlaczylem ogrzewanie na kabine to przez chwile lecialo delikatnie cieple powietrze a po chwili juz chlodne.
Za jakis czas wymienilem kolejny raz termostat gdyz pomyslalem,ze jakis wadliwy byl ten ktory zalozylem poprzednio lecz problem ten sam.Znajomy mechanik powiedzial,ze obstawia uszczelke pod glowica no i zabralismy sie za jej wymiane.Gdy rozkrecilismy glowice mechanik powiedzial,ze uszczelka nie wyglada jak by cos bylo nie tak ale skoro juz rozkrecilismy to wsadzimy nowa i tak tez zrobilismy.
Poskladalismy wszystko ladnie po uprzednim oczyszczeniu (glowica nie planowana bo nie bylo zadnych wzerow,glowica wygladala wzorowo natomiast na ostatnim cylindrze swieca oraz zawory byly osmolone.
Zalalismy plyn i odpowietrzylismy.
Jazda testowa noca gdzie bylo chlodno.Zrobilem trase ok 20 km i wskaznik temperatury nie opadl ponizej 90 natomiast jak sie zatrzymalem juz w warsztacie to temp dochodzila do 100 stopni i zalaczaly sie wentylatory lecz temp opadla do 90 dopiero gdy pojechalem na kolejna jazde probna.Byl bym zadowolony gdyby nie fakt ,ze nawiew w kabinie przez chwile po odpowietrzeniu dawal cieple(delikatnie cieple) powietrze a po chwili juz znow chlodne.
W zbiorniczku plynu chlodzacego plyn wracal przelewem lecz z przerwami( tzn tak jak by meszczyzna sikal z prostata :p) tak jak by z powietrzem.
Wymienilismy korek od zbiorniczka plynu chlodzacego lecz bez zmian.
Kiedy zgasilem auto juz rozgrzane i odpowietrzone to slychac bylo jak gdziespowietrze wedruje i ten dzwiek dochodzil w okolicach cylindrów.
Czy to jest jakies mikropekniecie na bloku lub glowicy ? nie wiem co mam zrobic.pomozcie
podsumowujac :
po wymianie uszczelki temperatura silnika wydaje sie byc ok (90 czasami 100 stopni) natomiast problem z nagrzewaniem kabiny pozostal a do tego slychac jak po zgaszeniu silnika powietrze krazy w ukladzie chlodniczym
[ABT 2.0 90 km B4] uklad chlodzenia(zapowietrzenie)
[ABT 2.0 90 km B4] uklad chlodzenia(zapowietrzenie)
Ostatnio zmieniony 11 lis 2014, 20:30 przez ja32, łącznie zmieniany 2 razy.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
skoro szło z przelewu z przerwami to nie jest dobrze odpowietrzony. Syczeć może korek w zbiorniczku ( raczej normalne ) Możesz spróbować lekko zsunąć wąż idący do nagrzewnicy, niektóre miały właśnie na wężu od nagrzewnicy koreczek do odpowietrzania. Raz spotkałem się że po nalaniu płynu lekko ponad max otwierał się termostat bez osiągnięcia odpowiedniej temperatury. Możesz też sprawdzić króćce od wody przy głowicy często mają jakieś problemy z nieszczelnością
dzikx pisze:skoro szło z przelewu z przerwami to nie jest dobrze odpowietrzony. Syczeć może korek w zbiorniczku ( raczej normalne ) Możesz spróbować lekko zsunąć wąż idący do nagrzewnicy, niektóre miały właśnie na wężu od nagrzewnicy koreczek do odpowietrzania. Raz spotkałem się że po nalaniu płynu lekko ponad max otwierał się termostat bez osiągnięcia odpowiedniej temperatury. Możesz też sprawdzić króćce od wody przy głowicy często mają jakieś problemy z nieszczelnością
ja wlasnie mam ten koreczek na wezu od nagrzewnicy i odpowietrzalem uklad za pomoca niego .Dobra godzina odpowietrzania i po odpowietrzeniu cieple powietrze lecialo do kabiny lecz po sgaszeniu auta i ponownym odpaleniu znow zaczyna leciec chlodne.
[ Dodano: 2014-11-16, 16:48 ]
Macie jakis pomysl ?
[ Dodano: 2014-12-28, 13:08 ]
problem z nagrzewaniem kabiny rozwiazany - zapchana nagrzewnica ,natomiast temp skacze dalej.Raz pokazuje 50 raz 80 i dlugo sie rozgrzewa