[b4 1z bosch] szarpanie
[b4 1z bosch] szarpanie
a wiec tak szukałem na forum przyczyn szarpania mojego 1z naczytałem sie duzo o nastawnikach wtryskach sterujacych czujnikach polozenia wału wszystkie te rzeczy wymieniłem nastawnik 2 razy nawet cała pompe wtryski kupowałem podmieniałem a problem nadal jest mianowicie jadac autem w pewnym momencie jest szarpniecie i jedzie dalej czasem sie to zdarzy 3 razy pod żad i zawsze jak silnik jest ciepły jak jest zimny poszarpuje delikatnie ale tylko w niskim zakresie obrotów wie ktos moze co jest grane ? wymieniłem : pompe,wtryski,czujnik polozenia wału,czujnik temp.wody od grzania swiec, nastawnik teraz mam 3, nawet czujnik od wskaznika, kat mam 55 dawke 3,0mg, próbowałem tez z przestawianiem dawki i katu ale ciagle jest to szarpniecie w trakcie jazdy vag nie pokazuje mi zadnych błędów...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pewny jesteś że ten nastawnik na który wymieniłeś jest 100% sprawny :?: Bo mimo że wymieniałeś nastawnik ,mnie to nadal ewidentnie wyglada na winę nastawnika potencjometrycznego ...niestety 90 procent nastawników potencjometrycznych jest w podobnym stanie ,czyli mniej lub bardziej fiksują i w to że jest 100% sprawny uwierzył bym dopiero ,po przejechaniu się autem z którego pochodzł .Wtrysk sterujący ma tak charakterystyczne objawy że nie sposób ich pomylić <ok> pojawiające się losowo ,pojedyncze gwałtowne szarpnięcie ,w wyższych partiach obrotów ,jakby wyłaczyć zapłon na sekundę .szukałem na forum przyczyn szarpania mojego 1z naczytałem sie duzo o nastawnikach wtryskach sterujacych czujnikach polozenia wału wszystkie te rzeczy wymieniłem nastawnik 2 razy nawet cała pompe wtryski kupowałem podmieniałem a problem nadal jest mianowicie jadac autem w pewnym momencie jest szarpniecie i jedzie dalej czasem sie to zdarzy 3 razy pod żad i zawsze jak silnik jest ciepły jak jest zimny poszarpuje delikatnie ale tylko w niskim zakresie obrotów wie ktos moze co jest grane ?
Gdyby to była mechanicza przyczyna ,objawiała by się zwykle cały czas ... z winy przegubu zawsze szarpało by (choć ja tego nie nazwał bym szarpaniem ) w podobnych okolicznosciach....a pisze wyrażnie, że w pewnym momencie jest szarpnięcieandi77 pisze:Może przegub wewnętrzny.
mam 3 nastawniki i na kazdym jest to samo a własnie to szarpanie to jest takie jak mówisz na sekunde wyłaczył zapłon ale wstryski kupiłem niby ze złomu ale podmieniłem wczesniej z wtryskami kolegi który ma passata b4 z 1Z i było to samo moze komputer ? a jakie sa obiawy potencjiometru przy pedale gazu ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To w takim razie raczej to nie wina nastawnika ...cudów nie ma i trzy sztuki tak samo niesprawne to bardzo mało prawdopodobne :roll:stawiik pisze:mam 3 nastawniki i na kazdym jest to samo
Zrób test ''młoteczkowy '' sterującemu <ok> ktoś ci trzyma obroty ok 2,5 3 tys ,a ty uderzasz z boku we wtrysk sterujący ,jakimś kluczem ,lub małym młoteczkiem ...jak silnik przerwie ,szarpnie ,to sprawa oczywista ze winny jest sterujący i nic inego nie może być przyczyną 8-)stawiik pisze:to jest takie jak mówisz na sekunde wyłaczył zapłon
na pewno nie 8-)stawiik pisze:moze komputer ?
Nie wiem ,bo na grubo ponad setkę 80 tek ,z jakimi miałem do czynienia ,jeszcze się nie spotkalem z uszkodzonym potencjometrem gazu ... nie wydaje mi się wiec ,zeby twoja była wyjatkiemstawiik pisze:a jakie sa obiawy potencjiometru przy pedale gazu ?
ok jutro wsadze moja za kółko i zrobie ten tes młoteczkowy
[ Dodano: 2014-11-15, 16:26 ]
zrobiłem dzis ten test z młoteczkiem i zero reakcji silnik ani razu nie zająknoł a jakie są objawy padnietej przepływki i jaka powinna byc reakcjia silnika na jej odpiecie bo odpiołem ja gdy silnik pracował na wolnych obrotach i nic tak samo jak była podłaczona a ja ją otwierałem reką
[ Dodano: 2014-11-15, 16:26 ]
zrobiłem dzis ten test z młoteczkiem i zero reakcji silnik ani razu nie zająknoł a jakie są objawy padnietej przepływki i jaka powinna byc reakcjia silnika na jej odpiecie bo odpiołem ja gdy silnik pracował na wolnych obrotach i nic tak samo jak była podłaczona a ja ją otwierałem reką