[B4 2.6 V6 ABC 150KM] Duże spalanie, czarne świece, silnik j
[B4 2.6 V6 ABC 150KM] Duże spalanie, czarne świece, silnik j
Witam, od niedawna jestem nowy uczestnikiem tego forum i uważa, że bardzo dobrze, że jest taki serwis. Poczytałem dużo postów w tej sprawie, ale nie znalazłem tego czego szukam, dlatego założyłem nowy temat.
Mam taki problem. Od jakiegoś czasu mam problemy ze spalaniem. Bardzo dużo pali zarówno na gazie jak i na benzynie. Świece są czarne. Mam wrażenie jakby cały czas pracował na ssaniu i palił tylko paliwo bez powietrza.
Jak ktoś spotkał się z czymś takim to proszę o pomoc...
Z góry dziękuję
Mam taki problem. Od jakiegoś czasu mam problemy ze spalaniem. Bardzo dużo pali zarówno na gazie jak i na benzynie. Świece są czarne. Mam wrażenie jakby cały czas pracował na ssaniu i palił tylko paliwo bez powietrza.
Jak ktoś spotkał się z czymś takim to proszę o pomoc...
Z góry dziękuję
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko jak sprawdzić sondy lambada???
Vag nie wyrzuca żadnego błędu związanego z Lambda.
Ale jak się trochę pobawiłem, to ciekawą rzecz odkryłem.
Myślałem, że coś jest nie tak z silnikiem krokowym, przełożyłem go z drugiego silnika i lekko o kilka mm mierząc suwmiarką skróciłem ramię i pomogło. Świece czyste, spalanie okey
W międzyczasie kupiłem oryginalny silniczek krokowy i po założeniu go znowu problem wrócił.
Na razie jeżdżę na przerobionym silniczku
Vag nie wyrzuca żadnego błędu związanego z Lambda.
Ale jak się trochę pobawiłem, to ciekawą rzecz odkryłem.
Myślałem, że coś jest nie tak z silnikiem krokowym, przełożyłem go z drugiego silnika i lekko o kilka mm mierząc suwmiarką skróciłem ramię i pomogło. Świece czyste, spalanie okey
W międzyczasie kupiłem oryginalny silniczek krokowy i po założeniu go znowu problem wrócił.
Na razie jeżdżę na przerobionym silniczku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sondy można sprawdzić miernikiem, choć tanim miernikiem może być trudno bo za wolno odświeża się pokazywane przez niego dane. Drugą opcją jest tester sondy, trzecią jeśli sondy są podłączone do sterownika gazu to tam można obejrzeć ładny wykres ich pracy.
Silniczek krokowy nie powinien wpływać na skład mieszanki, może masz problem z jego sterowaniem, np. jeśli nie działa styk wykrywające zamkniętą przepustnicę to obroty będą pływać. Można go sprawdzić na VAGu w blokach pomiarowych. Albo miernikiem czy na pinie 6 czujnika położenia przepustnicy jest jest 0V gdy jest zamknięta i 7-9V (względem masy) gdy jest choć lekko otwarta (sprawdzać na włączonym zapłonie).
Silniczek krokowy nie powinien wpływać na skład mieszanki, może masz problem z jego sterowaniem, np. jeśli nie działa styk wykrywające zamkniętą przepustnicę to obroty będą pływać. Można go sprawdzić na VAGu w blokach pomiarowych. Albo miernikiem czy na pinie 6 czujnika położenia przepustnicy jest jest 0V gdy jest zamknięta i 7-9V (względem masy) gdy jest choć lekko otwarta (sprawdzać na włączonym zapłonie).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na vagu w blokach pomiarowych niema niestety napięć z sond. Są wartość adaptacji w grupie 003 blok 1 i 2 w jakichś nieprzyjaznych człowiekowi jednostkach. Z tego co pamiętam gdy któraś z sond nie działa pokaże się tam wartość 1.000, gdy pracuje to będzie mniej więcej u mnie jest 0.744.
W te samej grupie w blokach 3 i 4 jest bieżący odczyt z sond w tym samym nieprzyjaznym formacie, gdy sondy pracują powinny się tam zmieniać wartości.
W te samej grupie w blokach 3 i 4 jest bieżący odczyt z sond w tym samym nieprzyjaznym formacie, gdy sondy pracują powinny się tam zmieniać wartości.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
no tak ale na kompie wlasnje tamten pokazało. zmienilem to co komputerek kazal. mam w sumie ten bialy jeszcze bo kupilem zeby byl. krokowiec na pewno do wymiany poleci bo jam wyjalem i niby wuczyscilem to jest gozej niz bylo.
jezeli nie to to bede ten dolot caly sprawdzal i podcisnienia niby prosta sprawa z tego co ludzie mowial ale ja nie wiem z ktorej strony sie za to zabrac jakies sugestie ?
jezeli nie to to bede ten dolot caly sprawdzal i podcisnienia niby prosta sprawa z tego co ludzie mowial ale ja nie wiem z ktorej strony sie za to zabrac jakies sugestie ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz lepiej na kompie albo zmierz miernikiem co pokazuje czujnik temperatury płynu. Bo puki się całkiem nie rozłączy albo zewrze tylko pokazuje wartości, które mogę wystąpić w normalnej eksploatacji to nie wywali błędu. Więc warto sprawdzać jaką temperaturę widzi.
Zobacz czy benzyna się nie leje z wężyka podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa.
Zobacz czy benzyna się nie leje z wężyka podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa.