Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z ] Wymiana uszczelniacza wału od strony skrzyni

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

[B4 1Z ] Wymiana uszczelniacza wału od strony skrzyni

Post autor: sylwek28 » 16 gru 2013, 18:08

Koledzy, wymieniam sprzęgło a lekko mi się poci ten uszczelniacz wału korbowego , mam już drugi ale sam simering bez aluminiowej obudowy, tam jest 6 śrubek na 10-kę klucz i 2 od miski, jak to powinno się prawidłowo wymienić, odkręcić alu obudowę i wyjąć simering czy wyjąć stary nie odkręcając obudowy i wpasować nowy?.. trochę mnie irytują te dwie dolne śrubki od miski , coby później w tym miejscu nic nie podciekało. :-/
Jeśli ktoś to własnoręcznie robił to bardzo proszę o info.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 gru 2013, 18:29

Najlepiej odkręć aluminiową obudowę wymień sim i przykręć obudowę na miejsce, uważaj żeby dobrze wszedł sim na wał korbowy.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 16 gru 2013, 21:20

Stary simering wyciąg w ten sposób, że wkręcasz w niego dwa wkręty po przeciwnych stronach i łapiąc te wkręty szczypcami, ciągniesz za nie. Uszczelniacz musi wypaść. Oczyść gniazdo i zobacz czy w instrukcji nowego uszczelniacza jest wskazane smarowanie czopa wału, czy też zakazane. Osobiście wsadzałem i wsadziłbym simering bez odkręcania alu obudowy, ale zrobisz jak uważasz za słuszne.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 gru 2013, 21:21 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 16 gru 2013, 21:21

o takie konkret info mi chodzi <ok>

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 17 lis 2014, 13:35

Witam jutro Biorę się za przekładkę skrzynia na EEN i mam też uszczelniacz wału gdy by ciekło coś a jak bd sucho to wymieniacz czy zostawić stary?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 17 lis 2014, 18:20

Lepiej wymienić bo roboty potem jest dużo. Wymień też łożysko na wale.

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 17 lis 2014, 18:46

Tak jest, macie racje, trzeba wymienić bo warto <ok>

Awatar użytkownika
Xtrmsupra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 sie 2013, 14:26
Lokalizacja: Sopot/Pomorskie

Post autor: Xtrmsupra » 17 lis 2014, 20:45

Generalnie ja zawsze kupowalem z obudowa alu nie ma pieprzenia sie z simeringami <ok> lozysko igielkowe obowiazkowo wymienic tak jak kamsta, napisal bo potem moze byc rowniez pieprzenie sie z tym nie wymienisz, kosz to 20zl a masz z glowy i wiesz ze bedzie git :mrgreen:

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 17 lis 2014, 21:01

Igiełkowe też mam zakupione pewnie je wydłubie jakoś stamtąd :-P simering mam kupiony bez odbudowy. Jutro rano Ruszam przekładka :->

Awatar użytkownika
Xtrmsupra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 sie 2013, 14:26
Lokalizacja: Sopot/Pomorskie

Post autor: Xtrmsupra » 17 lis 2014, 21:13

Powodzenia <ok>

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 17 lis 2014, 21:27

2 skrzynie już przełożyłem to i z 3 podołam u mnie więcej węży bo klima i weba sto :-P

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 17 lis 2014, 23:37

bozmek, radził bym dobrze sprawdzić koło zamachowe. Chodzi o uszkodzenie wieńca rozruchowego i płaszczyzny koła by potem nie było problemu. A jak w aucie są jakieś mody lub mają być to tym bardziej. Ja u siebie to pominełem i chyba zaś mnie czeka spotkanie ze skrzynią.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lis 2014, 23:45

bozmek,
jak mocne mody chcesz robić to możesz wstawić mocniejsze sprzęgło z okładzina kevlarową na grubo ponad 400Nm z nowym kołem zamachowym i wszystko idealnie wywazone i koło zabielone :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl