Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Słabe hamulce. Co wymienić?

pieczar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2012, 08:15

Post autor: pieczar » 19 lis 2014, 13:59

@MarcinexB4

Sprawdzałeś przewody, zbiorniczek, poziom płynu - czy jest stabilny? Nie ma żadnych wycieków? Napraw to jak najszybciej bo taka jazda jest niebezpieczna...

/offtopic
Pisaliście tutaj o możliwych przyczynach i usterkach, a ja swego czasu znalazłem artykuł na ten temat na wirtualnej http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Klock ... omosc.html w którym zebrane są wszystkie możliwe usterki dotyczące klocków i tarcz oraz ich prawdopodobne przyczyny czy też objawy.

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 16 gru 2014, 23:32

W mojej b4 zaczelo sie dziac cos czego jeszcze nie mialem w zadnym z dotychczas posiadanych aut. Pierwsze depniecie w hamulec pedal opada normalnie jak przy wspomaganiu i hamulce zylety. Kolejne wcisniecia hamulca powoduja ze pedal rosnie i trzeba sily aby wyhamowac auto czyli przy kilkukrotnym wcisnieciu hamowni jakby wspomaganie zanikalo, za kazdym wcisnieciem coraz bardziej. Macie jakies sugestie? zazwyczaj przy pompowaniu hamownia nabiera mocy a tu na odwrot? Jak to wytłumaczyc?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 02 mar 2015, 19:16

Witam, czy ktoś miał takie wrażenie przy hamowaniu jeśli delikatnie wciskając pedał hamulca czuć jak autko fajnie zwalnia ale żeby zahamować szybciej to trzeba trochę się zaprzeć i mocniej wcisnąć hamulec? :-)

rolnik synkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2016, 16:49
Lokalizacja: Odrzykoń

Post autor: rolnik synkol » 02 paź 2016, 17:59

Witam wszystkich mam problem z hamulcami już pewnie z rok czasu, słabo hamują, pedał jest miękki. Klocki przód ok.80% tył 50% pompa wymieniona pompa abs wymieniona przewody gumowe wymienione zaciski zregenerowane płyn wymieniony dot 4 pomóżcie bo już sam nie wiem bezradny_

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 paź 2016, 18:39

Lite tarcze? jaka pompka średnica? i ile calowe serwo?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 paź 2016, 19:40

Podpowiem na swoim przykładzie ...Tylne tarcze były wiecznie zardzewiałe,mimo ich przetoczenia i założenia nowych klocków ,zardzewiały ponownie po jakimś czasie .Hamowanie było oczywiście marne i ewidentnie "nurkujace" ,czyli tak jak to jest gdy tył praktycznie nie hamuje.Stwierdzilem że to wina korektora siły hamowania .Mialem go zupełnie wywalić ,ale nie lubię sobie nadawać roboty ,wiec spróbowałem na początek nieinwazyjnej metody i wkręcilem jego regulację na max ,sprężynę również naciągnąłem na max .Kupiłem nowe tarcze i klocki .Efekt przerósł moje oczekiwania ,bo auto przestało "nurkować " ,a tył zaczął normalnie hamowac ,tarcze ładnie się świecą do dziś ,prawidłowo ścierane przez klocki .Takze jak ktoś widzi że tylne tarcze nie są ładnie wytarte na całej powierzchni przylegania klocków ,to zwykle winny będzie korektor ,którego ustawienia po tych 20 latach na pewno wymagają regulacji ,a raczej wkręcenia regulacji na max .O żadnym "zarzucaniu" tyłu po tym zabiegu oczywiscie nie ma ma mowy.Przy "miękkim " pedale hamulca ,zwykle winna jest pompa hamulca ,ew.powietrze w układzie ,szczególnie jak coś było grzebane i był rozszczelniany uklad
Ostatnio zmieniony 02 paź 2016, 19:46 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 paź 2016, 19:45

Tak to jest jak się powietrze wozi w bagażniku :-D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 paź 2016, 20:42

Jarewa pisze:Tak to jest jak się powietrze wozi w bagażniku :-D
Hehe ,u mnie w bagażniku raczej powietrza nie ma ,kto był to widział ;-) ,bo "wozi" się tam kupa gratów ,myślę że ok 50-60 kg i widać gołym okiem że du..a raczej dobrze dociążona ;-) fakt ze może wtedy kiedy działy się te cuda ze rdzewiejącymi tarczami tyle się nie "woziło" ,ale podejrzewam ze dociażenie zbyt wiele by tu nie zmienilo .Regulacja fabryczna korektora sily hamowania była dobra na nowe auto ,po 20 latach jest więcej niż pewne że się nie sprawdza ,czego dowodem są rdzewiejące u ludzi tarcze z tyłu ,mimo że z klockami i zaciskami wszystko jest ok

rolnik synkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2016, 16:49
Lokalizacja: Odrzykoń

Post autor: rolnik synkol » 03 paź 2016, 14:26

Tarcze lite ładnie wytarte nie toczone, pompa nowa serwo nw bo nie mierzyłem szczelne jest sprawdzone, przez uklad przelane juz okolo 2l plynu korektor wkrecony full i plaskownikiem zblokowany, klocki DENCKERMANN roczne bezradny_

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 03 paź 2016, 19:09

A stan przewodów gumowych/miedzianych? I najlepiej jakbyś ten korektor wywalił całkowicie :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 paź 2016, 19:26

rolnik synkol pisze:pompa nowa serwo nw
Rozmiar

rolnik synkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2016, 16:49
Lokalizacja: Odrzykoń

Post autor: rolnik synkol » 06 paź 2016, 10:42

serwo 10 cali pompa 22.20 mm przewody gumowe wszystkie nowe miedziane ok też myślałem nad wywaleniem korektora bezradny_

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 paź 2016, 17:01

A często masz efekt blokowania przednich kół szczególnie na mokrych nawierzchniach?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 paź 2016, 20:48

MarcinexB4 pisze: I najlepiej jakbyś ten korektor wywalił całkowicie
A co z przeglądam? Jakieś dwa lata temu kumpel wyrzucił korektor w passacie i przeglądu nie przeszedł ponieważ tył za mocno hamował.

rolnik synkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2016, 16:49
Lokalizacja: Odrzykoń

Post autor: rolnik synkol » 09 paź 2016, 13:41

Cały czas mi blokuje bo mam wyłaczony abs bezpiecznik wyciagniety

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl