[B4 2.0 ABK] Nie działają wtryskiwacze
Błedy wszystkie skasowałem, żadnego związanego z immo nie wywaliło zresztą. Co do blokowania sterownika to nie wiem, ale zazwyczaj jest tak że jak sterownik padnie, albo go zablokuje nie ma iskry. U mnie iskra jest, tylko paliwa brak na linii listwa->kolektor ssący. Co do przekaźników, całą instalację oryginalnie przełożyłem z silnikiem ABK, więc powinno być ok, jedyny przekaźnik poza skrzynką z bezpiecznikami to nr 30 jeśli dobrze pamiętam i on sprawny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Spojrzałem w schemat i zasilanie wtryskiwaczy idzie przez dodatkowy bezpiecznik do którego zasilanie idzie ze wsówki podłączonej pod styk O skrzynki bezpieczników.
Teraz pytanie czy podłączałeś coś pod styk O? Bo jak wsadziłeś tą wsówkę pod L30 to nic dziwnego że masz cały czas prąd.
http://images46.fotosik.pl/17/ba99e9a4202bbd9c.jpg
Nie sugeruj się strzałką na rysunku.
Teraz pytanie czy podłączałeś coś pod styk O? Bo jak wsadziłeś tą wsówkę pod L30 to nic dziwnego że masz cały czas prąd.
http://images46.fotosik.pl/17/ba99e9a4202bbd9c.jpg
Nie sugeruj się strzałką na rysunku.
Wsówkę faktycznie miałem włożoną na L30, jednak przełożyłem prawidłowo na ''O''. Prądu jednak teraz na listwie nie ma w ogóle, ani stałego ani po zapłonie. Nie wiem czy macie rozpiski kolorów przewodów. U mnie to kolor czerwony z białym paskiem, zaczyna się w wtyczce przy listwie, potem idzie instalacją do bezpiecznika 15A w białą wtyczkę, pod czerwoną osłonką ''Motor'', następnie wchodzi do skrzynki bezpieczników, wtyk ''O''. Nie widziałem na tej linii jakiegoś jeszcze bezpiecznika, a faktem jest, że napięcia obecnie wogóle nie ma.
Bezpieczniki w skrzynce wszystkie sprawdziłem, sprawne. Jakiś łatwy sposób na sprawdzenie przekaźników znacie może?
Bezpieczniki w skrzynce wszystkie sprawdziłem, sprawne. Jakiś łatwy sposób na sprawdzenie przekaźników znacie może?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Powinien być w momencie pracy przekaźnika/pompy paliwa.Chopper pisze:ani stałego ani po zapłonie
Miernik + źródło 12V, żarówka + źródło prądu. Zasilanie podłączasz pod 85 i 86 (cewka załączająca) i sprawdzasz czy jest pojawia się przejście pomiędzy 30 a 87. Jeśli jest 87a to przejście powinno znikać po podaniu napięcia na cewkę. Do sprawdzenie przejścia używasz żarówki ze źródłem prądu albo miernika (jako woltomierz albo sprawdzanie oporu). Przekaźnik pompy paliwa ma T zamiast 85. Plus podłączaj pod 86 bo jak przekaźnik będzie miał wbudowaną diodę to zrobi się zwarcie. Drug sprawa to sprawdzasz w miejscu styków 85 i 86 czy pojawia się zasilanie w momencie gdy powinno pracować urządzenie napędzane przekaźnikiem.Chopper pisze: Jakiś łatwy sposób na sprawdzenie przekaźników znacie może?
Możesz też wsadzić bezpiecznik bez obudowy i paluchem go załączyć. Ale sprawdzasz w ten sposób tylko czy urządzenia podłączone pod przekaźnik będą pracować czyli sprawdzisz go połowicznie.
Schemat podłączenia tego masz w załączniku, tylko nie jestem pewien czy kolory przewodów będą się zgadzać z rzeczywistością.Chopper pisze:Nie wiem czy macie rozpiski kolorów przewodów.
Audi w końcu zagadało :mrgreen: . Trzeba jeszcze trochę silnik wyregulować, ale pali. Powodów było kilka, niestety wyszły z braku doświadczenia w takich swapach.
1. Odwrotnie podłączone przewody paliwowe, zasilanie było powrotem, powrót zasilaniem, w wężyku ciśnienie było, na listwie jednak nie.
2. Rozdzielacz zapłonu. Nie wiem czy wynika to z różnic konstrukcyjnych silników ABT/ABK, czy też ze zmian produkcyjnych '92/'94, ale ja musiałem zamontować go o 180st inaczej niż podpowiada sztuka. Rozdzielacz zapłonu, czujnik halla, kopułka zostały zamontowane odwrotnie, a kable przełożone na krzyż. Wymaga minimalnej korekty, ale już silnik chodzi.
3. Co do przekaźnika pompy paliwowej i zasilania listwy wtryskowej, zajmę się tym później. Na chwilę obecną ''+'' na listwę wtryskową jest stały z wtyków L30 i wszystko działa.
Dziękuję wszystkim za rady i dołączenie do tematu .
1. Odwrotnie podłączone przewody paliwowe, zasilanie było powrotem, powrót zasilaniem, w wężyku ciśnienie było, na listwie jednak nie.
2. Rozdzielacz zapłonu. Nie wiem czy wynika to z różnic konstrukcyjnych silników ABT/ABK, czy też ze zmian produkcyjnych '92/'94, ale ja musiałem zamontować go o 180st inaczej niż podpowiada sztuka. Rozdzielacz zapłonu, czujnik halla, kopułka zostały zamontowane odwrotnie, a kable przełożone na krzyż. Wymaga minimalnej korekty, ale już silnik chodzi.
3. Co do przekaźnika pompy paliwowej i zasilania listwy wtryskowej, zajmę się tym później. Na chwilę obecną ''+'' na listwę wtryskową jest stały z wtyków L30 i wszystko działa.
Dziękuję wszystkim za rady i dołączenie do tematu .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może wałek miałeś źle wsadzony albo kable pozamieniane.Chopper pisze:2. Rozdzielacz zapłonu. Nie wiem czy wynika to z różnic konstrukcyjnych silników ABT/ABK, czy też ze zmian produkcyjnych '92/'94, ale ja musiałem zamontować go o 180st inaczej niż podpowiada sztuka.
Zmierz jaki masz pobór prądu na postoju bo może ci po prostu akumulator rozładowywać.Chopper pisze:Na chwilę obecną ''+'' na listwę wtryskową jest stały z wtyków L30 i wszystko działa.
Generalnie cały rozdzielacz z kopułką i kablami bez rozbierania wkładałem, potem ustawiłem według Twoich wskazówek. Możliwe, że popełniłem błąd, teraz jednak auto odpala. Nie wiem czy pobór jakikolwiek będzie, przecież wtryskiwacze nie działają, dopiero gdy dostaną sygnał ze sterownika, otwierają się i pobierają energię.
Nie byłem dobry z elektryki, jeśli źle rozumuje proszę o poprawienie mojej wiedzy
Nie byłem dobry z elektryki, jeśli źle rozumuje proszę o poprawienie mojej wiedzy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wpadłem na pomysł zrobienia z tego problemu blokady antykradzierzowej w moim autku . Ewentualny cwaniak wyładuje mi ako ale nie odpali auta .
Jeszcze jedno pytanie Panowie, silnik odpalał (telepie nim), ale dziś wziąłem się za wymianę rozrządu, a tam zonk. Przestawiony rozrząd względem znaków dobrych kilka zębów.
ABK rozumiem, że również jest silnikiem bezkolizyjnym jak ABT?
Jeszcze jedno pytanie Panowie, silnik odpalał (telepie nim), ale dziś wziąłem się za wymianę rozrządu, a tam zonk. Przestawiony rozrząd względem znaków dobrych kilka zębów.
ABK rozumiem, że również jest silnikiem bezkolizyjnym jak ABT?