Witam panowie mam założoną instalacje robioną w Autoryzowanym serwisie STAG na podzespołach z wyższej półki Reduktor AC konkretnie nie pamiętam modelu i do tego wtryskiwacze Hana czerwone komputer oczywiście STAG.
Mój problem polega na tym ,że po odpaleniu przez pierwsze parę kilometrów aż do momentu gdy samochód złapie temperatury wszystko chodzi pięknie równo i samochodzik bardzo płynnie przyśpiesza. Gdy załapie już temperatury to po pewnym czasie podczas jazdy na gazie zaczyna drżeć silnik tak jak by go może zalewało czy np. miał slabą iskrę ale gdy przełączam na benzynę wszystko wraca do normy i chodzi tak jak powinno i po ponownym przełączeniu na gaz znowu odczuwam lekkie drgawki i samochód zaczoł więcej palić.Do tego zdażyło mi sie ze 2 razy ze podczas jazdy nagle zaczyna szarpać samochdem coś w podobieństwo jak bym jechał po tarce czy jakiś wybojach do konca nie potrafie określić i mija to gdy zredukuje na dużo niższy bieg i wkręcę silniczek na duże obroty 5,5 - 7 tyś.
Ogólnie te drżenie najbardziej odczuwalne jest przy 2 -3,5 tyś obrotów powyżej tych obrotów i podczas gwałtownego przyśpieszania odczuwam jakby mniej mocy ale na wyższych obrotach już tak bardzo nie czuć tych drgawek.
W Samochodzie został zrobiony rozrząd, planowanie głowic , uszczelniacze zaworowe , wymienione przewody BERU i świece Denso.
Macie jakieś pomysły jaki może być powód tego drżenia na gazie ? Jedyne co wiem ,że mam nie sprawne to Sondy lambda tylko ze one już są nie sprawne jakiś czas i podczas ich nie sprawności gaz chodził prawidłowo i spalanie było lepsze.
Podejrzewam ze nasiliły mi się te objawy chyba gdy zrobiło się trochę chłodniej podejrzewałem reduktor no ale instalacja ma dopiero 1 rok i 3 miesiące i przejechane około 25 tyś km i raczej tak szybko by się nie skończył.
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
[Audi 80 B4 2.6 V6 Quattro] Drżenie podczas jazdy na Gazie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Byłeś z tym na regulacji? Albo byłeś na przeglądzie gwarancyjnym?
Trzeba podłączyć i zobaczyć co się dzieje z parametrami pracy bo bez tego to możesz co najwyżej sprawdzić szczelność i czy parownik nie wali podciśnieniem.
Może wtryskiwacze się gdzieś rozklepały albo wariuje ciśnienie na parowniku albo czujnik cisnienia albo temperatury gazy wysiadł.
Tylko do regulacji powinieneś mieć sprawną sondę, chociaż na cylindrach 1-3 (bo z 1 cylindra stag bierze informacje które rysuje jako pomoc w regulacji).
Trzeba podłączyć i zobaczyć co się dzieje z parametrami pracy bo bez tego to możesz co najwyżej sprawdzić szczelność i czy parownik nie wali podciśnieniem.
Może wtryskiwacze się gdzieś rozklepały albo wariuje ciśnienie na parowniku albo czujnik cisnienia albo temperatury gazy wysiadł.
Tylko do regulacji powinieneś mieć sprawną sondę, chociaż na cylindrach 1-3 (bo z 1 cylindra stag bierze informacje które rysuje jako pomoc w regulacji).
Byłem 5 tyś km temu na przeglądzie z tego co słyszłem to majster mówił do młodego żeby podkręcił ciśnienie na reduktorze nie wiem z jakiego powodu nic na ten temat nie mówili.
Dobra pojadę na przegląd jeszcze raz zobaczymy co powiedzą.
Czy jeżeli sonda potrzebna jest tylko do ustawień to możliwa jest prawidłowe nastrojenie całej instalacji na nie sprawnej sondzie ?
Dobra pojadę na przegląd jeszcze raz zobaczymy co powiedzą.
Czy jeżeli sonda potrzebna jest tylko do ustawień to możliwa jest prawidłowe nastrojenie całej instalacji na nie sprawnej sondzie ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej to będzie ustawienie na chybił-trafił. Ewentualnie jakby wsadzić na czas ustawiania sondę szerokopasmową ale to tylko firmy tuningowe zazwyczaj mają takie coś.Mieszek pisze:Czy jeżeli sonda potrzebna jest tylko do ustawień to możliwa jest prawidłowe nastrojenie całej instalacji na nie sprawnej sondzie ?
Nawet jak majstry od gazu są słabi to nawet nie wpadną na to że sonda jest padnięta jak linie im się pokryją. Po prostu bez sondy ECU silnika nie koryguje dawki paliwa i zawsze jest taki sam czas wtrysku bo nie widzi jak go skorygować a to daje złudzenie idealnie wystrojonej instalacji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak bo jak będzie za dużo paliwa to będzie palił dużo i nie miał mocy tak samo jak za mało (też będzie dużo palił bo bardzo uboga mieszanka będzie spalać się bardzo nieefektywnie).Mieszek pisze:A czy takie ustawianie na chybił trafił moze mieć duże znaczenie co do mocy i spalania gazu ?
A na benzynie jak chodzi?