Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1Z mTDI] Zawiesza się na obrotach.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

[B3 1Z mTDI] Zawiesza się na obrotach.

Post autor: pawelrybak15 » 16 lis 2014, 20:12

Witam. Od piątku jeżdżę z 1Z 1,9 mTDI pod maską na pompie z Cromy i mam mały problem.
Silnik zawiesza się na obrotach, tzn bardzo wolno schodzi z obrotów od 1500 obr/min w dół (do 1500 obr/min jest OK). Zmniejszanie dawki paliwa nieco pomaga, ale wtedy nie da się jechać bo jest straszny muł. Czy przyczyną tego zawieszania może być za "ostry" gov mod ?
Gdy pompa jeździła w SB a później w RA to nie było tego problemu, dopiero w 1Z zaczęły się takie cuda. Czy przestawienie dźwigni gazu o ząbek w kierunku "mniejszego gazu" może coś pomóc i umożliwić zwiększenie dawki na bardziej "kopciwną" ?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 lis 2014, 21:51

czyli masz zrobione MTDI ???

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 lis 2014, 22:38

Tak jest, mam zrobione mTDI. Problem przywieszania obrotów rozwiązałem wyrzucając jedną podkładkę z Gova. Niestety po zwiększeniu dawki paliwa do takiej przy której naprawdę miło się jeździ znów powrócił problem z obrotami (zawieszanie, samoczynne zwiększanie z 1100 do 1500 i trzymanie 1500) więc przełożyłem dźwignię gazu na pompie o ząbek w kierunku "mniejszego gazu" co umożliwiło dalsze podbijanie dawki paliwa aż do tego stopnia że dalej już nie wkręcę <zly> Niestety przy tym ustawieniu też były problemy z obrotami, więc musiałem nieco cofnąć, aktualnie jest już OK tylko auto się okropnie wolno grzeje :roll:

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 22 lis 2014, 19:07

wieszanie się obrotów to z powodu nadmiernego wykręcenia śruby od dawki, lub jakiś zabrudzeń wewnątrz, mi raz kiedyś wieszał się na strasznie małych obrotach i nie reagował na dźwignię gazu, pomogło parę strzałów lewarkiem w pompę ( i nigdy więcej się nie powtórzyło ) Co do mocy to jak masz pompę z lda to obrócenie pinu wewnątrz na bardziej agresywną jazdę, można też zdobyć środek 11 i zmienić, lub przerobić na tdi kupić jakąś zgniłą 3 przepakować instalacje ( trochę tworzenia będzie ) zmienić kompa + program + większe wtryski + inne turbo no i będzie kop i bez dymu n ie ma ognia :mrgreen: po czym jak będziesz katować to padnie skrzynia sprzęgło przeguby. Mój td w jedynce ma ok 100km i już muszę myśleć nad mocniejszym sprzęgłem bo nie daje rady.

szopenn

Post autor: szopenn » 22 lis 2014, 20:13

Widzisz.... jesteś kolejną osobą która złożyła sobie pompę nie znając podstaw, a przede wszystkim nie kładąc jej na stół, ponadto założyłeś sekcje z CROMY TD, która zasila silnik z tzw komorą wstępną, czego w TDI nie masz....

Pompa nadaje się do przebudowy, sam nie dasz rady, zgłoś się do użytkownika bartek18150 i on Ci pomoże.... zresztą rób jak uważasz;)

To będzie już druga pompa robiona do mTdi w tym miesiącu, bo poprzedni człowiek miał takie same objawy co ty, i też sobie z TD pompke zaplikował i zonk... :lol:

pozdro..

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 22 lis 2014, 20:24

ale może mieć mtdi i będzie to chodzić tylko trochę klepać a jak z kopem to nie wiem ja mam robione td i w mk1 wystarcza ( choć najlepsza do tego to jakaś mocna benzyna by była ), na pewno pompa zacina się w środku może wystarczy przeczyścić. Co do tworzenia to dobrze nie pamiętam co kumple ładowali ale chyba z ducato pompę i większe turbo to szło tylko też już swoje brało. Ale nie ma jak tdi pod rasowane z programem, tylko wtedy zaraz coś ori siada i trzeba myśleć inne sprzęgło, skrzynia, przeguby.

szopenn

Post autor: szopenn » 22 lis 2014, 20:27

dzix nie chce mi się rozpisywać co i jak bo za dużo tego, generalnie to nie ma prawa działać i to co kolega pisze, że muł to jest normalne, ale wynika to po prostu z szeregu rzeczy, które trzeba ogarnąć kiedy buduje się pompe do mTdi... i można oczywiśćie to pisać, że tłokorozdzielacz musi być z TDI, nurniki itp itd, ale i tak nie ma sensu bo później się wszystko rozbija o stół, bo przecież fabryczne TDI nie chodzi na dźwigni tylko na nastawniku, a dźwignie zakładając nie uzyskasz optymalnego skoku dozownika na tłoku, i żeby doprowadzić tą pompe do logicznego działania typu jałowy, niskie wysokie, oraz żeby chodziło to kulturalnie to niestety nie obejdzie się bez stołu. mTdi może cieszyć... ale musi być złożony z głową, elektroniki nie musi być... o dawkach jakiś typu dym kolego to zapomnij, po to masz TDI żeby właśnie używać z sensem to co ten sinlik może TObie dać z perspektywy efektywności spalania, a nie zalewania go dawką....

no i ani brud ani nic innego nie jest tu przyczyną..

pozdro..
Ostatnio zmieniony 22 lis 2014, 20:31 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lis 2014, 20:30

dzikx pisze:Ale nie ma jak tdi pod rasowane z programem,
Oj prawda prawda 8-)
dzikx pisze: tylko wtedy zaraz coś ori siada i trzeba myśleć inne sprzęgło
Nic nie siada ,przy normalnym uzytkowaniu i korzystaniu z dodatkowych niutonometrów z głową ....siada jak kierownik ciągle nienasycony , z cięzką prawą stopą i mu wiecznie mocy mało :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 22 lis 2014, 20:36 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

szopenn

Post autor: szopenn » 22 lis 2014, 20:35

MUNIOR pisze:Oj prawda prawda 8-)
nie prawda Munior, TDI to taki sam silnik jak i inny posiadający wtryskiwacze, kąt podania dawki, dawki rozruchowe, wychył nastawnika itp. Również w przyrodzie istnieją elektorniczne TD np 2.5TDS, który sterowany jest pompą z nastawnikiem. NIe koniecznie przekłada się na super efektywność tego sinlika tylko dzięki temu że jest tam nastawnik...

Nie ma problemu w złożeniu silnika który będzie jeździł tak samo jak pełnoprawne TDI, pod warunkiem, że nie bierze się za to osba która pompe z tłokorozdzielaczem od TD wkłada do rozpylaczy wysokocisnieniowych z którymi ona współpracować nie będzie...

Poza tym tu gość już na dzień dobry ma babola bo zamontował sobie pompe z cromy która ma komory wstępne, do silnika który ma komory wirowe (mam na myśli to TD, którego już nie ma). Pompa z cromy oraz jej tłumik/nurnik jest dostosowany do końcówki DNOSD159, jest to końcówka pracująca w komorze wstępnej... komora wirowa w TD potrzebuje innego kątu rozpylenia, i już wychodzi babol bo sekcja jest policzona z nurnikiem na inny rodzaj rozpylacza...

Silnik najprawdopodobniej chodził głośno i nie miał pełnej efektywności.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lis 2014, 20:37

szopenn pisze:MUNIOR napisał/a:
Oj prawda prawda 8-)


nie prawda Munior,
Każdy ma prawo mieć swoją prawdę ;-) :mrgreen:

szopenn

Post autor: szopenn » 22 lis 2014, 20:54

MUNIOR pisze:Każdy ma prawo mieć swoją prawdę ;-) :mrgreen:
niektórzy mają dwie, ja mam i TDI, mam również TD które sobie dłubie i zasadniczo nie widzę różnicy, oprócz tego że nastawy na TDI w porównaniu do TD są bardzij "cywilizowane".

Poza tym teraz buduje mTDI i nie mam z tym większych przeżyć....

PS.
wydaje mi się, że problem leży też w tym, że czasami można coś zarobić "na swojej prawdzie"... ale Munior inni też chcą na "swojej" zarobić, więc powoli będziesz musiał się pogodzić z tym, że trzeba się będzie podzielić rynkeim :-D .. oczywiście żartuje...
Ostatnio zmieniony 22 lis 2014, 21:31 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 22 lis 2014, 21:08

pawelrybak15, Wywal tą pompę bo nic z tego nie bedzie....

Powiem tak, z Twojej pompy da sie wycisnac na stole jakies 7-7,5ml na 100cykli
Z glowicy TDI bez wiekszych problemow da sie wycisnac 15-16ml na 100cylki
Widzisz juz ruzniece??

Tak jak szopenn, powiedzial, glowica glowicy nie rowna, ok obydwie maja 10mm ale zobacz teraz same cisnienia otwarcia wtryskiwaczy TD i TDI jest ruznica?
Jak by te glowice mialy takie same wydatki to by ta croma musiala miec z 4 bary doladowania zeby to przepalic :mrgreen: a i palila by z 10l/100km

Zaluz sobie glowice z fala tdi do tego ca masz i dopiero kombinuj, tak to tylko nieprzynoszace efektu krecenie srubkami

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 lis 2014, 18:46

Szopenn czytanie ze zrozumieniem się kłania. Nic nie składałem, mam zamontowaną kompletną pompę od Cromy, tą samą która jeździła w 1,6 TD w Audi a potem w 1,6 TD w Passacie. Silnik w Passacie umarł, więc wpakowałem 1Z z Golfa 3ki póki co na pompie od Cromy (kompletnej, raz jeszcze powtarzam że pompa jest kompletna, nic nie było wymieniane, nie jest to składak z różnych pomp !), docelowo oczywiście będzie pełne TDI.
Wiem, że na tej pompie nie będzie to miało takiego kopa jak na ori pompie TDI i programie, ale udało mi się to poogarniać, że teraz nie mam problemów z obrotami i auto jeździ całkiem sympatycznie, myślę że tak jak oryginalne 1Z z tym, że może ciut niżej się kręci :-P
Reasumując - teraz jest jak na mTDI na pompie z TD całkiem fajnie, odpala mi zimny bez świec żarowych, nie muli, spalanie niższe niż w starym RA, tylko jedyny mankament to strasznie wolne nagrzewanie silnika, ale mam nadzieję, że podgrzewacz sprawę rozwiąże (dziś go podłączyłem).

Pozdrawiam <ok>

P.S. Szopenn jeszcze słówko a propos pompy z Cromy w silniku RA/SB - nic nie klepało, nic dziwnego się nie robiło, kultura pracy silnika na tej pompie była dużo lepsza niż na ori od RA/SB, tak więc nie pisz tutaj dyrdymałów że miałem zrobionego babola montując tą pompę do RA/SB. Pompa jeździła łącznie w 3 silnikach 1,6 Turbo D z czego najpierw w RA u Trepka, później w SB u mnie w Audi i finalnie trafiła do Passata do silnika RA. Za każdym razem było wszystko w porządku, zarówno Trepek jak i ja byliśmy bardzo zadowoleni z tego jak te silniki na pompie z Cromy chodziły. Nie mówię że nie masz racji co do przystosowania tej pompy do pracy z innym typem komory, innymi wtryskiwaczami itp, ale pisząc, że to nie ma prawa dobrze chodzić z RA/SB piszesz bzdury. Zaś w 1Z ta pompa chodzi po prostu jako tako, zupełnie starczy by przekulać się przez zimę/wiosnę, bo latem 2015 będzie już pełne TDI <ok>

szopenn

Post autor: szopenn » 23 lis 2014, 19:17

Może i Munior ma racje.. każdy ma jakąś tam "swoją prawdę"...

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 23 lis 2014, 19:58

pawelrybak15 pisze:nic nie klepało, nic dziwnego się nie robiło,
Dla jednego normalna praca jego silnika jest poprostu normalna, dla drugiego porazka.
Przerabialismy juz w TD wiele, TDI Fiaty TD itp i nic nie chodzilo tak jak 10mm z wyciszaczem, auto chodzi jak benzynka mozna na nim <wodka> pić

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl