[B3 1.6 PP] Gaśnie jak zejdzie z obrotów
[B3 1.6 PP] Gaśnie jak zejdzie z obrotów
Jak odpali się silnik to ładnie trzyma obroty i nic się nie dzieje, ale jak doda się gazu to jak już zejdzie z obrotów to zaczyna nim telepać i gaśnie lub obroty się uspokoją zaraz. Zauważyłem że jak zacznie nim telepać to wysuwa się bolec z nastawnika przepustnicy i regulują się obroty. Z tego względu myślę że jest on sprawny, ale może coś elektronicznie nie jest jak powinno w nim. Ma może wpływ na to czujnik temperatury cieczy? Kiedyś w kodach błyskowych został wybłyskany, ale chodził dobrze, a teraz może całkiem padł i dlatego wariuje? Dodam że dzieje się to na LPG. Nie wiem jak na benzynie bo nie użytkuje jej. Może potrzebna jest ta bańka, która jest przy filtrze i idzie do nastawnika, ale jest to tylko filtr jak wyczytałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Filtr był wymieniany gdzieś pod koniec zimy. Parownik nie ma jeszcze 50tys km. Podstawa wyglądała na dobrą, a ruszając filtrem na boki nic się nie dzieje. Mam jeszcze gaźnik Keihin i na nim nie gasł jak zszedł z obrotów.
Edit: Odłączyłem wtyczkę od nastawnika przepustnicy i dolegliwości ustały. Czyli on jest winny, a dokładniej zapewne elektronika w nim. Na zimnym teraz nie będzie miał odpowiednich obrotów, ale normalnie będzie się jeździło po mieście teraz. Nastawnik jest zapewne trudny w naprawie w domowych warunkach?
Edit: Odłączyłem wtyczkę od nastawnika przepustnicy i dolegliwości ustały. Czyli on jest winny, a dokładniej zapewne elektronika w nim. Na zimnym teraz nie będzie miał odpowiednich obrotów, ale normalnie będzie się jeździło po mieście teraz. Nastawnik jest zapewne trudny w naprawie w domowych warunkach?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tu masz odpowiednie materiały: Musisz skopiować adres w pasek adresu bo forum nie daje rady przerobić tego adresu na link
Kod: Zaznacz cały
http://chomikuj.pl/dzumin/Motoryzacja/Golf+mk2+1.6+PN/gaznik+Pierburg+2EE+-+*5bGolf+Mk2+Audi+80*5d
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie mam go całkiem. Jeździłem na keihenie, ale nie miałem do niego linki ssania i wróciłem do pierburga i ten filterek gdzieś zaginął.
Problem się utrzymuje i nie wiem co już sprawdzać.
Co zrobiłem?
-Wymieniłem gaźnik
-Wymieniłem czujnik temp w króćcu wody i taki sam w kolektorze ssącym
-Podłączyłem inny sterownik, ale też nic. Na moim i drugim jest to samo
-Podłączyłem inny regulator zapłonu i też nic
-Odłączyłem serwo czy aby nie łapie lewego powietrza i też to samo
-Zmieniłem aparat zapłonowy
-Świece nowe
Możliwe że o jakimś szczególe zapomniałem napisać. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co może być albo co jeszcze sprawdzić/wymienić. Dla przypomnienia. Jak silnik schodzi z wyższych obrotów np. około 2000obr/min to nie zatrzymuje się na 900-1000obr/min tylko spadają na 500obr/min i po chwili się wyrównują. Podczas jazdy trzeba bawić się hamulec, gaz, hamulec, aby nie zgasł. Silnik ma moc. Nie ma problemu z przyspieszaniem.
Dzieje się tak jak na filmiku.
Problem się utrzymuje i nie wiem co już sprawdzać.
Co zrobiłem?
-Wymieniłem gaźnik
-Wymieniłem czujnik temp w króćcu wody i taki sam w kolektorze ssącym
-Podłączyłem inny sterownik, ale też nic. Na moim i drugim jest to samo
-Podłączyłem inny regulator zapłonu i też nic
-Odłączyłem serwo czy aby nie łapie lewego powietrza i też to samo
-Zmieniłem aparat zapłonowy
-Świece nowe
Możliwe że o jakimś szczególe zapomniałem napisać. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co może być albo co jeszcze sprawdzić/wymienić. Dla przypomnienia. Jak silnik schodzi z wyższych obrotów np. około 2000obr/min to nie zatrzymuje się na 900-1000obr/min tylko spadają na 500obr/min i po chwili się wyrównują. Podczas jazdy trzeba bawić się hamulec, gaz, hamulec, aby nie zgasł. Silnik ma moc. Nie ma problemu z przyspieszaniem.
Dzieje się tak jak na filmiku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trochę odświeżę temat. Wyczytałem że jak silnik schodzi z obrotów to bolec od nastawnika ma się wysunąć i zmniejszyć obroty. U mnie się on nie wysuwa, a od razu przepustnica się na nim spiera, a co za tym idzie bolec od nacisku się wsuwa i potem reguluje obroty na normalne. Jeszcze mam coś takiego że przesłona wstępna cały czas jest przymknięta. Nie powinno być tak że na ciepłym silniku ma się całkowicie otworzyć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie. Bo reguluje ona skład mieszanki na podstawie danych z sondy. Możesz ją palcem otworzyć albo odłączyć kostkę od "silniczka", który nią steruje to zobaczysz że silnik będzie źle chodził.lascik pisze:Jeszcze mam coś takiego że przesłona wstępna cały czas jest przymknięta. Nie powinno być tak że na ciepłym silniku ma się całkowicie otworzyć?