[b3 coupe 2.3 NG ] silnik pracuje na gazie i paliwie
[b3 coupe 2.3 NG ] silnik pracuje na gazie i paliwie
Witam. Mam pewien problem bo od silnik działa mi na pb i lpg jednocześnie , a jak przełączę na sama pb to działa tylko na bp a jak przełączę na lpg to pb dalej pracuje nie wyłącza się pompka paliwa a jak dam na automat czyli zapłon na pb to i tak gaz się włącza , jest masakra bo wyglądało to tak : kopiłem auto i działało na lpg osobno i na pb osobno ALE przełączało się takim guzikiem po przez ciągniecie w dol albo w gore w zależności jakie paliwo chciałem, bo centralka od gazu była padnięta dlatego tak to wyglądało , wiec po jakimś czasie pojechałem do gazownika żeby zrobił to jak należy czyli wywalić to ścierwo i założyć centralkę normalnie zrobił wszystko ok fajnie pięknie ale nie działało pb dobrze wiec pojechałem do kumpla i pierwsze co to powiedział ze zamiast przekaźnika pb 214 mam przekaźnik od golfa II od wycieraczek (fest ) , wiec pojechałem kupić przekaźnik 214 podłączyłem go i niby wszystko fajnie pali elegancko na pb czy na lpg ( jak jest ciepły do troszkę dłużej muszę go cheltac bo muszę wymienić czujnik temp , wiem ) ale pojeździłem z tydz praktycznie tylko na samym gazie a paliwa w baku nima miałem cala rezerwę jeszcze i pytanie brzmi tak : dlaczego jak gazolinę włączę to nie odłącza mi benzynki ? kurcze no ? pomóżcie bo jak nie to ja nie wiem o co chodzi będę musiał jechać do gazownika ale po co pchać się w koszty jak może uda się zrobić to samemu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak wcześniej wziął kasę za zamontowanie tego przełącznika i zaraz się zepsuło to ciśnij go żeby poprawił w ramach gwarancji a jak nie odłącza benzyny to może zasilanie przekaźnika odcinającego pompę paliwa gdzieś nie łączy, ten przekaźnik jest wpinany w zasilanie cewki elektrozaworu, gdy idzie prąd na elektrozawór od gazu to jednocześnie odcina pompę paliwa jeszcze jedna opcja to ze ten przekaźnik może być podłączony pod osobne wyjscie w przełączniku a nie razem i jeśli pompa startuje to nie winny nie jest oryginalny przekaźnik zamontowany w skrzynce bo do odcianaia na lpg jest osobny przekaźnik, kolejna sprawaw to moze przelacznik sam przelacza ci na benzyne i nawet tego nie zauwazasz. Przełącznik zamontowałeś nowy? może on sam sobie przelacza na benzyne kiedy nie patrzysz
widze ze jest kilka opcji dzięki za podpowiedzi hmm centralka od gazu jest nówka , ogolnie to jest dziwne bo jak teoretycznie jak dziala na dwoch paliwach to by go zalewalo
po tym jak napisałes to wpadłem na to ze jak wczesniej byl ten smieszny przelacznik on zostal wywalony ale kable zostaly luzem a pamietam wtedy że : na ten starej zepsutej centralce to wlaczone bylo na opcje LPG i jak wsunalem ta wajche to dzialal tylko gaz a jak ja pociaglem to gaz sie wylaczal i wlaczala sie benzyna i teraz mysle że tam te kabel (jak pamietam kolor zielony) to zostal on niepodlaczony do niczego , czyzby to on odpowiadal za odlaczanie pompki ?
[ Dodano: 2014-11-16, 13:39 ]
aha raczej ostatnia Twoja podpowiedz to raczej odpada bo jak by bez mojej wiedzy sam sobie przelaczal na benzyne to by bylo czuc roznice w mocy
po tym jak napisałes to wpadłem na to ze jak wczesniej byl ten smieszny przelacznik on zostal wywalony ale kable zostaly luzem a pamietam wtedy że : na ten starej zepsutej centralce to wlaczone bylo na opcje LPG i jak wsunalem ta wajche to dzialal tylko gaz a jak ja pociaglem to gaz sie wylaczal i wlaczala sie benzyna i teraz mysle że tam te kabel (jak pamietam kolor zielony) to zostal on niepodlaczony do niczego , czyzby to on odpowiadal za odlaczanie pompki ?
[ Dodano: 2014-11-16, 13:39 ]
aha raczej ostatnia Twoja podpowiedz to raczej odpada bo jak by bez mojej wiedzy sam sobie przelaczal na benzyne to by bylo czuc roznice w mocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Napisz jaki masz przełącznik (pewnie stag 2w) to dam schemat z instrukcji i dorysuje jak może być podłączone odcięcie benzyny to sobie skontrolujesz czy tak samo masz.
I dalej pompa paliwa pracuje ci na gazie? Może nie masz odcinanej pompki tak jak zazwyczaj odcina się benzynę przy mechanicznym wtrysku tylko urządzenie typu ke-stop. Montuje to się do przewodów różnicowego regulatora składu mieszanki. I ma to tą wadę że wtrysk nadal przepuszcza trochę paliwo. Zaletą jest że w rozdzielaczu jest benzyna i nie niszczy on się tak jak bez benzyny.
Możesz poregulować bo na przełączniku powinien być potencjometr od ustawiania tego.Macias23 pisze:a jak dam na automat czyli zapłon na pb to i tak gaz się włącza
I dalej pompa paliwa pracuje ci na gazie? Może nie masz odcinanej pompki tak jak zazwyczaj odcina się benzynę przy mechanicznym wtrysku tylko urządzenie typu ke-stop. Montuje to się do przewodów różnicowego regulatora składu mieszanki. I ma to tą wadę że wtrysk nadal przepuszcza trochę paliwo. Zaletą jest że w rozdzielaczu jest benzyna i nie niszczy on się tak jak bez benzyny.
jutro sprawdzę jaki to model tego przełącznika bo dziś już ciemno jak w d... ;D , nie no na pewno musi być ke-stop sadzę po tym że właśnie jeden kabelek pod kierownicą jest luźny wcześniej był podłączony to tego prowizorycznego przełączania gaz-pb , hmm jutro spróbuje podjechać do tego gazownika i umówić się żeby mi na to zobaczył
sorki ze nie odpisywałem dłuższy czas ale nie miałem dostępu do kompa
[ Dodano: 2014-12-01, 13:24 ]
Witam , byłem u gazownika i powiedziałem mu jest 5 i zrobić test ze odłączył gaz no i samochód zgasł czyli nie chodzi na dwóch paliwach , sprawdzał przekaźnik od gazu i jest okej , wszystko było dobrze , zobaczymy czy mi ubędzie paliwa zalałem za 2dychy zobaczymy , ale i tak mnie coś nie pasuje bo jak jest na gazie a nie mam PB to pali trochę ciężej a jak mam PB to pali na LPG od szczała i to jest dziwne , ostatnio zanim jeszcze ten post napisałem to jak jechałem i w pewnym momencie LPG mi się skończył to musiałem na PB przełączyć czyli teoretycznie nie działa na dwóch paliwach bo inaczej bym nie musiał przełączać na PB z LPG jak by działał na dwóch paliwach nie wiem to jakaś dobra zagadka jest :shock: ? a może przez to ze pompka pracuje i robi ciśnienie to gdzieś boczkiem paliwko ucieka ?? :idea:
[ Dodano: 2014-12-01, 13:27 ]
a jest jeszcze jakiś przekaźnik pompki inny niż ten co jest w skrzynce z bezp. ? aha i w ogóle ja mam o numerze 214 a niektórzy mówią ze powinien być 215 z gniazdem na bezpiecznik ? jak myślicie ??
sorki ze nie odpisywałem dłuższy czas ale nie miałem dostępu do kompa
[ Dodano: 2014-12-01, 13:24 ]
Witam , byłem u gazownika i powiedziałem mu jest 5 i zrobić test ze odłączył gaz no i samochód zgasł czyli nie chodzi na dwóch paliwach , sprawdzał przekaźnik od gazu i jest okej , wszystko było dobrze , zobaczymy czy mi ubędzie paliwa zalałem za 2dychy zobaczymy , ale i tak mnie coś nie pasuje bo jak jest na gazie a nie mam PB to pali trochę ciężej a jak mam PB to pali na LPG od szczała i to jest dziwne , ostatnio zanim jeszcze ten post napisałem to jak jechałem i w pewnym momencie LPG mi się skończył to musiałem na PB przełączyć czyli teoretycznie nie działa na dwóch paliwach bo inaczej bym nie musiał przełączać na PB z LPG jak by działał na dwóch paliwach nie wiem to jakaś dobra zagadka jest :shock: ? a może przez to ze pompka pracuje i robi ciśnienie to gdzieś boczkiem paliwko ucieka ?? :idea:
[ Dodano: 2014-12-01, 13:27 ]
a jest jeszcze jakiś przekaźnik pompki inny niż ten co jest w skrzynce z bezp. ? aha i w ogóle ja mam o numerze 214 a niektórzy mówią ze powinien być 215 z gniazdem na bezpiecznik ? jak myślicie ??